[ad_1]
پدرام سلطانی در گفتوگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران
درباره عدم استقبال از عرضه نفت در بورس در دو دوره گذشته عنوان کرد: در عرضههای
پیشین نیز فروش واقعی وجود نداشت و عملاً نهادهای عمومی غیردولتی برای اینکه نشان
دهند، واقعاً معامله انجام میشود به این موضوع مبادرت کردند.
وی تاکید کرد: عرضه های پیشین هم با روش یاد شده پیش رفته و
نهایتاً در فروش نفت ناکام بودند و یا اینکه از طریق خود شرکت ملی نفت کار را جلو
بردند.
به گفته سلطانی، مشکل اول فروش نفت ایران پیدا کردن بازار
نیست بلکه مشکل جا به جایی پول، لجستیک، تخلیه در بنادر مقصد و همچنین امتناع
کسانی که خدمات دهنده تجارت نفت هستند از جا به جایی پول و فیزیک نفت است.
وی تصریح کرد: زمانی که آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول
رئیس جمهور عنوان کردند که بخش خصوصی وارد حوزه نفت شود، عرض کردم که بخش خصوصی در
این شرایط چنین ظرفیتی ندارد.
بر اساس گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، تاکنون هفت مرحله
فروش نفت در بورس صورت گرفته که تنها در سه نوبت، فروش محموله های نفتی انجام شده و
چهار نوبت دیگر ناکام مانده است.
بررسی جزییات عرضه های نفت در بورس نشان می دهد که تقریبا نیمی
از عرضه ها بدون مشتری مانده و خریداری برای محموله های نفتی یافت نشده است.
درباره چرایی استقبال پایین خریداران از نفت عرضه شده در بورس
عوامل مختلفی بیان شده که از جمله آنها می توان به شناخت ناکافی مشتریان از سازوکار
فروش نفت در بورس، قیمت های بالا و قوانین سختگیرانه اشاره کرد.
نویسنده: نیلوفر جمالی
[ad_2]
Source link
- پایگاه خبری بازرگانان ایران
- کد خبر 12068
- بدون نظر
- پرینت