[ad_1]
به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، علیم یارمحمدی، اظهار کرد: راهکار و کلید تسریع در
توسعه بندر چابهار، ایجاد زمینه و مشوق های
قانونی برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است، از این رو دولت باید با اتکا به برنامه
ششم توسعه نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کند.
رقابت چین، افغانستان و هند برای سرمایهگذاری در بندر چابهار
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران،
روند جذب سرمایه در بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در چند ماه اخیر
شرکت های خارجی از کشورهای منطقهای و فرا منطقهای برای سرمایهگذاری در بندر چابهار
پیش قدم شده اند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهایی همچون
افغانستان، چین و هند از سرمایه گذاری در بندر چابهار استقبال کرده اند و خوشبختانه
مراحل مقدماتی برای عقد قرارداد با این شرکت ها صورت گرفته است.
بندر چابهار، دروازه توسعه اقتصادی و تجارت کالا
بندر چابهار به عنوان بندری اقیانوسی از اهمیت و جایگاه ویژه در اقتصاد
کشور برخوردار است، به طوری که این بندر می تواند به دروازه توسعه اقتصادی و تجارت
کالا تبدیل شود.
یارمحمدی گفت: بندر چابهار به عنوان بندری اقیانوسی از اهمیت و جایگاه
ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است، به طوری که این بندر میتواند به دروازه توسعه اقتصادی
و تجارت کالا تبدیل شود.
ضرورت استفاده از ظرفیت های بندر چابهار برای جذب سرمایه گذار
وی افزود: نکته قابل توجه در بحث بندر چابهار، معافیت این بندر از تحریمهای
آمریکا است، از این رو به نظر من وزارت راه و شهرسازی به ویژه سازمان بنادر باید از
این فرصت و ظرفیت برای توسعه اقتصادی این منطقه استفاده کند.
چشم انداز پیش روی بندر چابهار، تخلیه و بارگیری ۸۵ میلیون تن کالا است
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: چشم انداز پیش روی بندر چابهار،
تخلیه و بارگیری ۸۵ میلیون تن کالا است، البته امروز تنها ۸ و نیم میلیون تن کالا تجارت
می شود که با چشم انداز در نظر گرفته شده، فاصله بسیاری دارد.
[ad_2]
Source link
- پایگاه خبری بازرگانان ایران
- کد خبر 12686
- بدون نظر
- پرینت